مجوز افتا و سمتا

دریافت مجوز افتا و سمتا

فناوری اطلاعات از مهم‌ترین چیزهایی است که امروزه زندگی بشر را دگرگون کرده است. اخیراً افراد بیشتری از بستر وب جهت تبادل اطلاعات استفاده می‌کنند و نیاز به حریم شخصی و امنیت دارند.

تأمین امنیت محصولات نرم افزاری در برابر نفوذ و هک نیازمند زیرساخت‌هایی می‌باشد. این موضوع از نظر تمام کشورها مهم واقع شده است زیرا هر کشور و افراد آن نیاز دارند که اسناد و اطلاعاتشان در معرض دید سایر دولت‌ها و یا افراد خاصی قرار نگیرد. مرکز مدیریت راهبردی افتا و سازمان فناوری اطلاعات مسئولیت بررسی امنیت و ارائه مجوز افتا را بر عهده گرفته است.

جهت همکاری شرکت‌ها با نیروهای مسلح از جمله وزارت دفاع، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها، نیاز به مجوز سمتا است. مرکز راهبری ساماندهی، مدیریت و توانمندسازی شبکه همکاران (سمتا) میان شرکت‌ها و سازمان‌های بخش خصوصی با سازمان‌های تابع آن ارتباط برقرار می‌کند و به همین منظور نیز تأسیس شده است.

هدف فعالیت این نهاد این است که شرکت‌های صنعتی، پژوهشی، دانش بنیان، بازرگانی و طراحی مهندسی از حداکثر توانایی خود جهت پیشرفت استفاده کنند.

با مطالعه این مقاله از دنیای ثبت می‌توانید به اطلاعات جامعی درباره مجوز سمتا و مجوز افتا دریافت کنید. همچنین می‌توانید با مشاوران ما در تماس باشید تا هر گونه سؤال درباره این مجوزها دارید، بپرسید.

تماس با ما مشاوره رایگان

مجوز افتا چیست؟

کلمه افتا مخفف شده عبارت "امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات" می‌باشد که به نام گواهی ارزیابی نما نیز شناخته شده است.

نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما)، توسط سازمان فناوری اطلاعات و مرکز ماهر، جهت ایمن سازی فضای تولید و تبادل اطلاعات تشکیل شده است و فعالیت‌هایی اعم از استانداردهای تخصصی امنیت، مدیریت، اعتباربخشی، صدور پروانه و نظارت بر عملکرد شرکت‌های ارائه کننده خدمات در سطح کشور، رسیدگی به رخدادهای سایبری و فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه امنیت را شامل می‌شود.

"مجوز افتا" در واقع سندی راهبردی ملی می‌باشد که وظایفی را برای وزارت خانه‌ها و نهادهای حاکمیتی کشور در زمینه امن‌سازی «فضای تولید و تبادل اطلاعات» مقرر ساخته است.

خدمات فنی افتا

خدمات فنی افتا، از پیکربندی امن و پشتیبانی امنیتی محصول فتا تشکیل شده است و متقاضیان مجوز افتا باید برای محصول مورد نظر خود، گواهی ارزیابی امنیتی دریافت کنند. شایان ذکر است در این گرایش با توجه به درخواست متقاضی عنوان محصول مورد تأیید در پروانه فعالیت صادر شده ذکر می‌شود.

خدمات آموزشی گواهی افتا

صدور مجوز افتا و سمتا

خدمات آموزشی افتا، شامل ارائه آموزش تمامی دوره‌های امنیتی در سطوح و موضوعات مختلف به متقاضیان دریافت این خدمات می‌باشد. ارائه خدمات مدیریت، عملیات و فنی، انتقال دانش مرتبط با موضوع شامل خدمات آموزش نیست و این آموزش‌ها شامل صدور گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی در زمینه دوره‌های آموزشی امنیت اطلاعات و ارتباطات می‌باشد.

چرا باید مجوز افتا را برای شرکت گرفت؟

مجوز افتا چیست؟

گواهی افتا سند راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات است در نتیجه اخذ گواهی افتا بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که فضای تولید و تبادل اطلاعات، امنیت آن تعریف نشده باشد، امکان فعالیت ندارد.

هزینه دریافت و اخذ مجوز افتا به سیر امور اداری و میزان مهارت شما در ثبت درخواست و سایر مراحل آن بستگی دارد. جهت دریافت کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ مجوز افتا و مجوز سمتا، می‌توانید از مشاوران مؤسسه دنیای ثبت کمک بگیرید.

مزیت‌های اخذ مجوز افتا

هر نرم افزاری که چارچوب و قوانین سازمان افتا را رعایت کند، در برابر تهدیدات نوظهور استحکام امنیتی پیدا می‌کند و به آسانی اطلاعات کاربران در معرض هک و انتشار قرار نمی‌گیرد و یک نرم افزار قانونی محسوب می‌شود. پس نرم افزاری که مجوز افتا داشته باشد و قوانین آن را رعایت کره باشد، برای کاربران یک نرم افزار امنیتی محسوب می‌شود و ضریب امنیتی آن بالا است.

این یعنی با کسب و اخذ مجوز افتا برای نرم افزار خود می‌توانید در سریع‌ترین زمان به راحتی، مشتریانی که از خدمات کاربردی در بستر نرم افزار شما استفاده می‌کنند را افزایش دهید.

پس از دریافت مجوز افتا، خدمات زیر به شما ارائه داده می‌شود:

  • خدمات مربوط به مدیریت امنیت
  • خدمات مربوط به مشاوره و استقرار استانداردهای امنیت اطلاعات و ارتباطات
  • خدمات مربوط به ممیزی انطباق استانداردهای اطلاعات و ارتباطات
  • نقشه کشی معماری و زیربنای امنیت
  • اجرایی کردن مرکز عملیات امنیت و مجموعه پاسخ دهی به رخداد
  • اجرای امنیت فیزیکی و محیط پیرامونی
  • مشاوره حقوقی در زمینه افتا
  • خدمات مربوط به بیمه افتا
  • خدمات مربوط به عملیات امنیت
  • آزمون و بررسی امنیتی
  • اطمینان سازی و مقتوم‌سازی سایت‌ها، زیربناها و سرویس‌ها
  • رهبری و راهنمایی مرکز عملیات امنیت

مجوز سمتا چیست؟

در صورتی که کسب و کار شما با با ارگان‌های نظامی گره خورده است، بهتر است جهت اخذ مجوز سمتا اقدام کنید. مجوز سمتا جهت همکاری شرکت‌ها با نیروهای مسلح اعم از وزارت دفاع، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دریافت مجوز سمتا می‌توانید از مشاوران حقوقی سامانه دنیای ثبت کمک بگیرید.

هدف مرکز راهبری ساماندهی، مدیریت و توانمندسازی شبکه همکاران یا همان ”سمتا” افزایش به کارگیری توانایی صنعتی، تحقیقاتی، پژوهشی، فناورانه و دانش بنیان کشور در قالب شبکه ای توانا در قسمت‌های خصوصی می‌باشد.

مرجع صدور پروانه همکاری برای تمام شرکت‌های همکار با سازمان‌های تابعه، این مرکز است. به طوری که همکاری و انعقاد قرارداد با هر یک از سازمان‌ها، نیازمند دریافت پروانه همکاری از مرکز سمتا می‌باشد.

مرتبط: دریافت توکن ستاد ایران

مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز سمتا

جهت دریافت مجوز سمتا نیاز به مدارکی دارید که ارائه تمام آن‌ها الزامی است. در صورتی که هر یک از مدارکی که در ادامه ذکر کرده‌ایم را ندارید و یا در دسترس نیست، ابتدا باید آن‌ها را جمع آوری کنید و در نهایت جهت ثبت نام اقدام کنید.

پس از آماه سازی تمام مدارک می‌توانید آن‌ها را به مؤسسه حقوقی دنیای ثبت بسپارید تا صفر تا صد دریافت مجوز سمتا و افتا را به شما ارائه دهند.

برای دریافت مجوز سمتا می‌توانید از مشاوران دنیای ثبت کمک بگیرید و سؤالات خود را درباره هزینه‌ها و شرایط و مدارک بپرسید. لازم به ذکر است این مشاوره رایگان است و هزینه ای ندارد. مدارک مورد نیاز برای صدور مجوز سمتا عبارت‌اند از:

  • تمام مدارک ثبت شرکت
  • تمام مدارک هویتی اعضای تشکیل دهنده شرکت
  • برگه وکالت نامه نماینده شرکت
  • تکمیل فرم امنیتی
  • انجام امور امنیتی در صورت لزوم

وظایف سمتا

قطعاً هر مرکز و سازمانی با هدفی تشکیل و تأسیس می‌شود. مرکز سمتا نیز وظایفی بر عهده دارد که مهم‌ترین آن صدور گواهی سمتا می‌باشد. از دیگر وظایف مرکز سمتا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی شایستگی‌های علمی، فنی و امنیتی شبکه همکاران در زمینه‌های تولیدی، تحقیقاتی، دانش بنیان، بازرگانی، خدمات فنی و مهندسی، مشاوره و آموزش و خدمات عمومی
  • تشکیل بانک اطلاعاتی از شرکت‌های همکار و شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های پرتوان به ادارات تابعه با رعایت ملاحظات امنیتی
  • بررسی تعهدات شبکه همکاران
  • ارزیابی تعهدات شبکه همکاران به ادارات تابعه و بالعکس
  • معرفی ظرفیت‌های تازه در حیطه‌های مورد احتیاج سازمان‌ها
  • افزایش و توسعه تأمین کنندگان در چارچوب برنامه‌های آموزشی و بازدیدهای تخصصی و غیره
  • ارتقا زمینه حقوقی و ساده سازی قوانین و مقررات در مدیریت شبکه
  • رسیدگی به معضلات و مشکلات شرکت‌های همکار
  • ارزیابی مستمر و مداوم شبکه همکاران

چرا باید مجوز سمتا بگیریم؟

چرا باید مجوز سمتا بگیریم؟

پس از دریافت مجوز و گواهی سمتا خدماتی به شما ارائه داده می‌شود. این خدمات و مزایا عبارت‌اند از:

  • عرضه خدمات آزمایشگاهی و تجهیزات تست و آزمون به وسیله سازمان
  • عرضه خدمات بازرگانی به شرکت‌های همکار
  • وام تخصیص نخبه وظیفه به شرکت‌های دانش بنیان همکار دفاع
  • تفاهم نامه نهاد سمتا با بانک آینده
  • پشتیبان برای صادرات محصول یا کالا

اخذ مجوز سمتا و افتا از دنیای ثبت

برای اخذ مجوز سمتا و افتا روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مقاله از دنیای ثبت با مدارک و مزایای دریافت مجوز سمتا و مجوز افتا آشنا شدید. از طریق سامانه‌های رسمی می‌توانید جهت ثبت و دریافت این مجوزها اقدام کنید.

همچنین راه آسان و راحتی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. با سپردن تمام مدارکی که در این مقاله گفته شد به کارشناسان و مشاوران حقوقی دنیای ثبت، می‌توانید در اسرع وقت با کمترین هزینه ممکن مجوز سمتا و افتا را دریافت کنید.

سامانه آنلاین دنیای ثبت، تمامی امور ثبت شرکت و همچنین دریافت مجوز سمتا و افتا را با ارزان‌ترین هزینه انجام می‌دهد. از دیگر مزایای دریافت مجوز افتا و سمتا از طریق سامانه دنیای سمت، مشاوره رایگان آن می‌باشد. با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چرا مجوز افتا برای محصولات نرم افزاری قانونی داشتن ضروری است؟

دریافت مجوز افتا مزایای زیادی دارد. از جمله مهم‌ترین مزایای دریافت مجوز افتا می‌توان به رفع مخاطرات و دغدغه‌های امنیتی ناشی از بکارگیری محصولات ارزیابی نشده، بهبود دسترس‌پذیری محصولات ارزیابی شده و بهبود و ارتقای سطح امنیت محصولات نرم‌افزاری اشاره کرد.

شرایط دریافت مجوز سمتا وزارت دفاع چیست؟

جهت دریافت گواهی سمتا ابتدا باید شرکت خود را به ثبت رسانده باشید. از دیگر شرایط دریافت مجوز سمتا می‌توان به گرید دار بودن و قدیمی بودن شرکت اشاره کرد. این شرایط به روند دریافت مجوز سرعت می‌بخشد. همچنین باید فردی به وکالت از شرکت که وکالت کاری دارد به قسمت بازرگانی اداره مورد نظر مراجعه کند و مدارکی که در بخشی از این مقاله ذکر شد را ارائه دهد.


برای مشاوره رایگان در امور ثبتی و حقوقی و دریافت مجوز سمتا فرم زیر را پر کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس