گواهی iso 45001

دریافت ایزو 45001

این استاندار نیاز است که برای تمام شرکت ها کشورمان رعایت شود تا سلامت و ایمنی افراد بالا برود . مقدار میزان بهداشت و ایمنی در زمینه های کاری مختلف متفاوت است بنا بر این استاندارد iso 45001 یک سیستم اصلی است که شرکت ها از همه بخش های ، کوچک یا بزرگ باید اعمال شود.

گواهی iso 45001 چیست؟

در سراسر زندگی ما بسیاری ساز حوادث که باعث مرگ و میر می شود به دلیل بیماری های ناشی از کار و یا حوادث ناشی از کار این آمار روزانه برابر با 6,300 نفر افرادی که جان خود را از دست می دهند و 2,5 میلیون مصدوم طی یک سال است . این حوادث که برای کارگران مشاغل خطرناک رخ می دهد که افراد جامعه را تشکیل میدهد ضربه ای به اقتصاد و جمعیت یک کشور وارد می کند . استاندارد iso 18001 که جایگزین استاندارد ohsas 45001 خواهد شد ، برای افزایش سلامت شغلی و ایمنی کارکنان و تا حد امکان کاهش بیماری ها و حوادث های ناشی از مشاغل خطرناک است .

تماس با ما مشاوره رایگان
 

شرایط دریافت گواهی ایزو 45001

در کل شرکت هایی که آگاهی از پر خطر بودن موقعیت خود دارند و در تلاش هیتند که خطرات رایج شغلی خود را از بین ببرند و به حفظ ایمنی و بهداشت در جهت حفظ کارمندان خود اهمیت میدهند می توانند از این استاندارد بهره مند شوند . شرکت هایی که حفظ امنیت قلب یا همان کارمندان خود را در اولویت قرار می دهند برایشان الزامیست که از این استاندارد استفاده کنند . هرچه کارمندان و محیط کار آن ها با امنیت و بهداشت بیشتری باشد آن کسب و کار موفق تلقی می شود .

دریافت گواهی ایزو 45001 بصورت آنلاین

شما می توانید جهت دریافت این استاندارد و گواهی، بصورت آنلاین از طریق فرم زیر درخواست خود را بصورت رایگان ثبت نمایید. پس از تکمیل فرم کارشناسان حقوقی ما در سامانه دنیای ثبت، با شما تماس خواهند گرفت و مراحل دریافت این گواهی را بررسی خواهید کرد.

مزایای گواهی iso 45001

  1. از حوادث و بیماری های شغلی جلوگیری میکند و محیط کاری سالمی را به ارمغان می آورد .
  2.  کار را برای سازمان هایی که مرز های جغرافیایی ، سیاسی ، اقتصادی ، تجار و اجتماعی دارند ساده تر میکند .
  3.  محافظت از ارزشمند ترین دارایی هر سازمان و شرکت یعنی کارمندان آن ها .
  4.  تقویت انطباق قانونی و نظارتی
  5.  محافظت از نام تجاری و شهرت شرکت خود
  6.  نشان دادن تعهد شما نسبت به یک کار ایمن ، سالم و پایدار ، آگاهی از مسئولیت اجتماعی خود
  7.  افزایش بهره وری ، قدرت بازار و شرایط رقابت سازمانی

هدف از دریافت گواهی ایزو 45001

هدف اصلی گواهی ایزو 45001 این است که مشکلات ایمنی رایج در بستر محیط های شغلی به حداقل برسد و یا حتی آن هارا کاملا ریشه کن کند همچنین این استاندارد به اطمینان از احترام به شرکت ، نشان دادن مسئولیت شرکت ها و حفظ انگیزه کارکنان است .

یکی از مهم ترین مقررات قانونی در مورد ایمنی شغلی از مجموعه مسئولیت های شرکت ها برای مدیریت خطراتی است که با آنان مواجه می شوند . بنابر این برای حفظ این مقررات و ایمنی و بهداشت کارکنان این شرکت ها باید سیاست های امنیتی و شغلی را ایجاد کنند . اینجا استاندارد iso 45001 مهم است . شرکت هایی که سیستم بهداشتی و ایمنی iso 45001 در خود ایجاد می کنند ، به یک سازمان صدور گواهینامه اعمال می شود و درخواست گواهی ایزو 45001 را می دهند . این گواهی ثابت می کند که این شرکت بر تعهدات قانونی پایبند است و در راستای چارچوب اصول استاندارد ایمنی حرکت میکند .

استاندارد iso 45001 بر استاندارد ohsas 18001 برتری دارد و بعد از مدتی استاندارد ohsas 18001 نامعتبر می شود .

استاندارد های بهداشتی ایمنی گواهی iso 45001

سازمان کار جهانی طی گزارشی اعلام کرده است که در هر 15 ثانیه یک کارگر جان خود را از دست می دهد و این که به یک واسطه این آمار بد از جهان کار حذف شود بسیار موضوع مهمی است . iso 45001 استانداردی اجباری با اهدافی توسعه یافته در جهت افزایش سطح ایمنی و سلامت شغلی است . این استاندارد وضیفه دارد با شناسایی مخاطرات با توجه به محیط کاری مربوطه به حذف یا حداقل کاهش رساندن مخاطرات و تغییر این آمار ها به نسبت آمار اولیه را دارد .

استاندارد iso 45001 باید برای تمام شرکت ها و کار ها به منظود حفظ بهداشت و ایمنی محیط کار با هدف حفظ کارمندان الزام شود .

ایزو 45001 همه مخاطرات محیط را از جمله آتش سوزی ، زلزله یا زمین لرزه ، فوران آتش فشان ، بیماری های شغلی و... را تجزیه و تحلیل می کند و راه هایی را برای جلوگیری و مقابله از آنها و حذفشان ارائه می دهد .

اصطلاحات و تعاریف رایج گواهی ایزو 45001

این استاندارد تعاریف خاصی برای شفاف سازی دارند عبارت اند از : خطر ، کارگر ، محل کار و شناسایی خطر .

  • خطر یا ریسک : معنی این کلمه در کشور های مختلف متفاوت است پس با توجه به این موضوع در استاندارد iso 45001 یک تعریف جهانی  برای آن ارائه شده است . موضوع شناسای محیط در اینجا شرح می شود که اشاره به سخت افزاری بودن تولید دارد .
  • سخت افزاری بودن محیط کار شامل استفاده  از ابزار ها و دستگاه هایی است که شاید برای کارگر ها نا مناسب باشد یا حتی برخی از فعالیتی های که کارگران باید بدون دستگاه آن ها را انجام دهند مثلا نمونه آن ها کار در معدن است که در درجه اول باید اعمال بدنی کاگر ها و یا استفاده از ابزار الات خطرناک مثل ماشین های بزرگ و... کاملا حذف شود و جایگزین آن ها راه حل هایی قرار گیرد که استاندارد iso 45001 تایین میکند و ایمنی افراد را تامین می کند .
  • شناسایی خطر و شناسایی ریسک و کنترل خطر مورد بررسی قرار می گیرد تا تمام خطرات رایج صنایع را شامل شود .
  • کارگر : در استاندارد iso 45001 کارگر عنصری است که کار و یا فعالیت های مربوط به محیط کار را زیر نظر سازمان انجام می دهد .
  • محل کار : مکانی است تحت کنترل سازمان که کارگران در آن فعالیت های مربوطه را انجام می دهند .

پیگیری اخذ و دریافت گواهینامه ایزو 45001 در سامانه دنیای ثبت

شما می توانید کلیه مراحل و شرایط دریافت و اخذ این گواهینامه را از طریق سامانه دنیای ثبت پیگیری نمایید. دریافت مشاوره رایگان در پیگیری مراحل می تواند به شما کمک کرده تا سریع تر به این استاندارد دست پیدا کنید. همچنین اگر قصد دارید در باره گواهی ایزو بیشتر بدانید، می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای افراد حقوقی:

  1. شرکت های با مسئولیت محدود باید کپی و اصل تقاضانامه ی ثبت شرکت که دارای مهر اداره ی ثبت شرکت ها باشد.
  2. شرکت های سهامی عام و خاص میبایست کپی و اصل اظهارنامه ی ثبت شرکت سهامی عام یا خاص که دارای مهر اداره ی ثبت شرکت ها باشد را ارائه دهند.
  3. ارائه کپی و اصل اساسنامه ی شرکت.
  4. ارائه اصل و فتوکپی کارت پایان خدمت.
  5. ارائه اصل و فتوکپی کارت ملی.
  6. ارائه اصل وکالتنامه ی رسمی در صورت داشتن وکیل.
  7. تایید فرم (د) مربوط به تایید امضاء متقاضی توسط دفترخانه.

شما می توانید کلیه مراحل و شرایط دریافت و اخذ این گواهینامه را از طریق سامانه دنیای ثبت پیگیری نمایید. دریافت مشاوره رایگان در پیگیری مراحل می تواند به شما کمک کرده تا سریع تر به این استاندارد دست پیدا کنید. همچنین اگر قصد دارید درباره گواهی ایزو بیشتر بدانید، می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

برای مشاوره رایگان و همچنین جهت دریافت و صدور انواع گواهی ایزو فرم زیر را پر کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس