ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان در ایران همانند دیگر شرکت‌ها دارای مراحل و شرایط خاصی است. شرکت‌های دانش بنیان به صورت متداول بیشتر در میان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نخبگان علمی و پژوهشگران که در عرصه‌های دانش و فناوری فعالیت می‌کنند، رواج دارد؛ از این رو این افراد برای اینکه بتوانند شرکت خود را به ثبت برسانند، نیاز دارد تا مجوز‌های لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان را داشته باشند.

از جمله نکاتی که در ارتباط با این شرکت‌ها باید بدانید این است که شرکت دانش بنیان به عنوان یک قالب شرکت مجزا برای ثبت به شمار نمی‌آید، بلکه باید ابتدا شما یک شرکت تجاری را ثبت کنید و پس از آن مجوز دانش بنیان بودن آن را اخذ نمایید.

لازم به ذکر است پیگیری تاسیس شرکتهای دانش بنیان را می توانید از طریق فرم درج شده در این صفحه از سامانه دنیای ثبت، به ما واگذار نمایید.

تماس با ما مشاوره رایگان

سایت ثبت شرکت دانش بنیان

برای ثبت شرکت دانش بنیان لازم است اول همچون دیگر شرکت‌ها، شما در اداره ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شرکت خود را به ثبت برسانید. در زمان ثبت، تفاوتی میان شرکت‌ها وجود نداشته و باید مراحل را همچون سایر شرکت‌ها انجام دهید.

پس از آن شرکت‌هایی که متقاضی ثبت شرکت دانش بنیان هستند و می‌خواهند از مزایای آنها استفاده کنند لازم است تا از طریق سامانه http://WWW.daneshbonyan.ir ثبت نام لازم را به عمل آورده که مورد ارزیابی قرار بگیرند. در صورتی که شرکت‌ها و موسسات، شاخصه‌های لازم را که بر اساس آیین نامه تشخیص صلاحیت موسسات دانش بنیان را داشته باشند، می‌توانند تحت عنوان دانش بنیان فعالیت خود را آغاز کنند.

وام تاسیس شرکت دانش بنیان

شرکت متقاضی دریافت وام دانش بنیان، برای اینکه بتواند تحقیقات خود را توسعه ببخشد، می‌تواند به صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست خود را ارائه دهد. این صندوق برای پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان و البته کمک به تولید محصولات دانش بنیان در بخش‌های مختلف، وام‌های متفاوتی را ارائه خواهد کرد. شرایط اعطای وام به شرکت‌های دانش بنیان شرایط خاصی است که باید آنها مورد ارزیابی قرار بگیرند. از جمله شرایطی که دریافت وام شرکت دانش بنیان دارد، موارد زیر هستند:

  • تمام شدن ساخت نمونه اولیه آزمایشگاهی
  • گسترش تولید محصولات در سطح تولید نیمه صنعتی
  • گرفتن سرمایه در گردش برای کارهای متداول مانند خرید مواد اولیه یا بازاریابی محصول
  • گرفتن سرمایه ثابت برای خرید خط تولید نیمه صنعتی ساخت تاسیسات بنا تجهیزات آزمایشگاه و...

مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان

برای این که بتوانید تاییدیه شرکت دانش بنیان را به دست آورید، لازم است تا برخی مدارک را ارائه کنید. از جمله مدارک ثبت شرکت دانش بنیان به آن نیاز دارید موارد زیر هستند:

  • اقرارنامه
  • تصویر آخرین اظهارنامه مالیاتی ارسالی به سازمان امور مالیاتی
  • تصویر کالا
  • تصویر مجوز یا تاییدیه کالاها

هزینه ثبت شرکت دانش بنیان

از جمله مواردی که در زمان ثبت شرکت دانش بنیان ذهن افراد را به خود درگیر می‌کند هزینه‌ای است که باید بابت آن و بپردازند. ثبت شرکت دانش بنیان مانند کارهای دیگری است که نیاز به سرمایه دارد. البته شما می‌توانید با حداقل سرمایه هم این شرکت را به ثبت برسانید؛ اما می‌توانیم بگوییم تقریباً کار سختی است و نیاز به تلاش زیادی دارد. با توجه به اینکه شرکت‌های دانش بنیان در راستای زمینه‌های مختلف می‌توانند مشغول فعالیت شوند؛

بنابراین هزینه ثبت آنها به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ از این رو نمی‌توانیم برای ثبت این شرکت یک هزینه ثابت را بیان کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه ثبت شرکت دانش بنیان به شما پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در دنیای ثبت ارتباط برقرار کنید.

لیست هزینه ثبت شرکت در ایران

لیست شرکت‌های دانش بنیان

شرکت‌های دانش بنیان در ایران بسیار زیاد بوده و هر کدام با توجه به خدمات و محصولات خاصی که دارند در زمینه‌های مختلفی مشغول فعالیت هستند. هر کدام از این شرکت‌ها در استانی مشغول به کار بوده و کارهای خود را انجام می‌دهند. اگر مایل هستید لیست شرکت‌های دانش بنیان را به صورت کامل مشاهده کنید، می‌توانید به سایت https://daneshbonyan.isti.ir/ مراجعه کنید.

شرایط تاسیس شرکت دانش بنیان

بعد از ثبت شرکت در قالب یکی از شرکت‌های تجاری باید برای دریافت مجوز دانش بنیان خدمات، کالا یا ویژگی‌های خاصی وجود داشته باشد مبنی بر اینکه این شرکت می‌تواند دانش بنیان باشد. از جمله شرایط شرکت‌های دانش بنیان موارد زیر هستند:

سطح فناوری

خدمات و کالاهایی که برای ثبت شرکت دانش بنیان ارائه می‌شوند لازم است تا در زمینه فناوری‌های متوسط به بالا یا بالا باشند. به عبارتی این کالاها باید به شکل زیر ارائه شوند:

  • باعث ایجاد کارکردهای پیچیدگی در محصول شود.
  • نیاز به تحقیق و توسعه بسیار زیادی داشته باشد و آن به وسیله گروه حرفه‌ای و خبره انجام شود.
  • به سختی بتوان از آن کپی برداری کرد و تولید کالا یا خدمات آن جزء مواردی باشد که مانع ورود شرکت‌های دیگر به بازار گردد.

مرحله تولید

کالاهای ارائه شده برای ثبت شرکت دانش بنیان لازم است که در حال تولید باشند یا حداقل نمونه آزمایشگاهی آنها که قابلیت بررسی فنی داشته باشد، ساخته شده باشند. خدمات هم لازم است از اسناد فروش برخوردار باشند.

طراحی بر مبنای توسعه و تحقیق

خدمات و طراحی محصولات برای ثبت شرکت دانش بنیان لازم است تا بر اساس یکی از شیوه‌های زیر یا به صورت ترکیبی باشد:

  • مهندسی معکوس
  • طراحی داخلی
  • انتقال فناوری همراه با ایجاد تغییرات اساسی

نحوه ثبت شرکت به صورت دانش بنیان

برای اینکه بخواهید شرکت دانش بنیان را به ثبت برسانید، لازم است تا مراحلی را انجام دهید. اولین قدم برای اینکه شرکت را ثبت کنید، باید عرصه فعالیت خود را مشخص کنید. پس از اینکه حیطه فعالیت شما مشخص شد، باید برای ثبت شرکت دانش بنیان یک شرکت خصوصی یا تعاونی را تاسیس کنید. برای ثبت یک شرکت خصوصی و تعاونی لازم است تا میزان سرمایه را معلوم کرده و زمان مورد نظر برای فعالیت هم تعیین شود.

تمامی اسناد و مدارک را که برای ثبت آن شرکت نیاز است، اداره ثبت شرکت‌ها ارائه کرده و مدارک را در اداره ثبت شرکت‌ها بارگذاری کنید. پس از این که آدرس و نشانی را نیز ثبت کردید و یک نام مناسب را برای شرکت خود انتخاب کردید، باید برای تایید نهایی مدارک لازم را از طریق اداره پست به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید. بعد از تایید نهایی لازم است تا هزینه‌های مرتبط با اداره ثبت شرکت‌ها هم پرداخت گردد؛ پس از آن باید آگهی در روزنامه قانونی کشور برای معرفی شرکت تاسیس شده باید چاپ شود. تمام این مراحل طی شده تا یک شرکت تعاونی یا خصوصی به ثبت برسد.

پس از آن لازم است یک درخواست مبنی بر تبدیل شرکت ثبت شده به دانش بنیان به سایت www.daneshbonyan.ir ارائه گردد. بعد از اینکه درخواست شما در سایت ثبت شد مدارک و اسناد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورتی که شرکتی همه مواد موجود در آیین نامه تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و دارا باشد، به وسیله ادارات مربوطه تایید شده و به صندوق نوآوری ارجاع داده خواهد شد. ارائه مدارک و طرح‌های مورد نظر شرکت به صندوق باید صورت بگیرد تا شرکت بتواند از تسهیلات بهره مند شود.

شرکت‌ها بعد از تایید ابتدایی به وسیله اداره لازم است طرح‌های خود یا برنامه‌ریزی شرکت را در سایت مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان بارگذاری کنند. بعد از بررسی‌های انجام شده شرکت می‌تواند برای مدتی محدود از مزایای ثبت شرکت دانش بنیان بهره‌مند گردد. پس از بررسی‌های نهایی در زمینه ثبت شرکت دانش بنیان و اطلاعات مرتبط به شرکت و هیئت مدیره آن به وسیله معاونت فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت در سامانه ثبت خواهد شد. وقتی که این مراحل را انجام دادید فرایند ثبت شرکت دانش بنیان شما به اتمام رسیده است.

نتیجه گیری

دنیای ثبت برای اینکه شما بتوانید به آسانی شرکت دانش بنیان را به ثبت برسانید، کارشناسان و مشاوران حرفه‌ای خود را برای این کار آماده کرده است. ثبت شرکت دانش بنیان ممکن است کمی زمان بر باشد یا اینکه با پیچیدگی‌هایی برای شما روبرو باشد؛ از این رو بهتر است برای این کار با مشاوران ما ارتباط برقرار کرده تا در کوتاهترین زمان ممکن شرکت شما به ثبت برسد.

برای مشاوره رایگان و همچنین جهت درخواست ثبت و تاسیس شرکت دانش بنیان فرم زیر را پر کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس