ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود، به عنوان یکی از انواع روش های ثبت شرکت تجاری شناخته می شود که در تمامی استان ها و شهر های ایران قابل انجام است. برای ثبت شرکتهایی تحت عنوان مسئولیت محدود، بایستی به مدارک، هزینه، شرایط و قوانین موجود در سامانه ثبت شرکتها توجه داشته باشیم. اما قبل از چک کردن این نکات بهتر است تا با خود شرکت مسئولیت محدود آشنا شویم و بدانیم که چه قابلیت ها و نکات مثبت و منفی برای ما دارد و در کل ارزش پیگیری داشته یا خیر.

ما در سامانه دنیای ثبت کلیه خدمات مربوط به ثبت شرکتها با مسئولیت محدود را از صفر تا صد پیگیری کرده و به سرانجام می رسانیم. اگر قصد دارید در این باره اطلاعات تکمیلی را کسب کنید، با شماره تلفن های درج شده در تماس باشید.

تماس با ما مشاوره رایگان

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

در همین ابتدا باید اشاره کنم که از ساده ترین و راحت ترین روش ها برای تاسیس شرکتهای تجاری در ایران، نوع مسئولیت محدود آن می باشد و مراحل اداری ساده تری را برای اینکار در پیش خواهید داشت. اما واقعا این نوع شرکت چه ویژگی خاصی دارد و قابلیت های آن چیست را در ادامه بررسی می کنیم. منظور از ثبت شرکت مسئولیت محدود، راه اندازی و تاسیس شرکتی است که دو یا چند شریک برای فعالیت های اقتصادی، آن را ثبت می کنند. ثبت این نوع شرکتها در سامانه رسمی ثبت شرکتها صورت گرفته و بصورت رسمی و قانونی می توان استعلام گرفت.

حال منظور از واژه مسئولیت در اسم این نوع شرکتها چیست؟ همانطور که در نام شرکتهای مسئولیت محدود ذکر شده است، پس از ثبت آنها، هر کدام از شرکا بر اساس مقدار سرمایه ای که در شرکت دارند، وظایف و مسئولیت های خاصی بر عهده آنها می باشد. فرقی نمی کند شرکا با هم دوست باشند یا غریبه، برای ثبت این نوع شرکتها به حداقل 2 عضو نیاز است.

تفاوت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص

تفاوتی که بین ثبت شرکتهای مسئولیت محدود با سهامی خاص وجود دارد، بر اساس سهام می باشد. به زبان ساده تر، در شرکتهای سهامی خاص، سرمایه افراد به واحد هایی به نام سهم تبدیل شده، در صورتیکه در شرکتهای با مسئولیت محدود، این سرمایه به سهام تبدیل نمی شود. لازم به ذکر است برای ثبت شرکت سهامی خاص می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

شرایط و قوانین ثبت شرکت مسئولیت محدود

  • همانطور که در مقاله انوع شرکتها با تمامی آنها آشنا شدیم، هر کدام از شرکتهایی که قصد ثبت شدن در سامانه رسمی را داشته باشند، قوانین و مقررات خاصی را باید رعایت کنند. ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز مستلزم رعایت قوانین و مقررات خاصی می باشد که نمی توان از آن غافل شد. در صورتیکه هر کدام از این شرایط را رعایت نکنید، در فرآیند ثبت شرکت با مشکل رو به رو می شوید.
  • برای تشکیل این نوع شرکتهای تجاری نیاز به 2 شریک به عنوان حداقل تعداد می باشد.
  • شرکت مسئولیت محدود همانند سایر شرکتهای تجاری نیاز به تهیه 100 هزارتومان سرمایه به عنوان حداقل سرمایه دارد.
  • منتظر نهایی شدن نتیجه اعلامی توسط سامانه ثبت شرکتها در دنیای ثبت
  • تبدیل سرمایه به جای سهم به سهم الشرکه و رعایت کردن مسئولیت بر اساس میزان آن
  • در نظر گرفتن مسئولیت شرکا برای قرارداد های شرکت و بدهی های مالی
  • پیگیری امور حقوقی بر اساس تنظیم سند رسمی در دفاتر معتبر

مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود در ایران

ثبت شرکتهای مسئولیت محدود نیاز به مدارک رسمی و قانونی داشته که باید تماما بصورت کامل ارائه شود. این مدارک شامل : کارت ملی و شناسنامه شرکا و افرادی که عضو شرکت می باشند، ارائه آدرس محل شرکت، کد پستی معتبر و 10 رقمی، شماره تماس شرکت و اعضا بصورت کلی می باشد. برای ثبت آشنایی کامل با مدارک ثبت شرکت به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

سایر مدارک شامل:

  • ارائه روزنامه ثبت شرکت به همراه آخرین تغییرات
  • اساس نامه شرکت که توسط کلیه اعضا و شرکا به امضا رسیده باشد
  • شرکت نامه
  • صورت جلسه شرکت در مجمع عمومی با امضای کامل کلیه اعضا
  • ذکر کلیه سرمایه های شرکت

آموزش ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت این نوع شرکتها می توانید از دو روش استفاده کنید که بر اساس شرایط و فاکتور های شخصی می توانید آن را بررسی کنید. در روش اول شما می توانید بصورت رایگان با مراجعه به سامانه ثبت شرکتها، اقدام به تکمیل مدارک و ارائه موارد لازم کرده و منتظر اعلام نتیجه باشید.

در روش دوم شما کافیست با تکمیل فرم درج شده در این صفحه یا از طریق شماره تلفن های موجود، با ما در تماس باشید تا مشاوران حقوقی ما در دنیای ثبت، پیگیری ثبت شرکت با مسئولیت محدود شما را از صفر تا صد انجام دهند. مشاوره رایگان خدمات ثبت شرکتها نیز از آپشن های محسوب شده و می توانید از آن بهره مند شوید.

  1. با مراجعه به سامانه ثبت شرکتها به آدرس از قسمت منوی صفحه گزینه پذیرش تاسیس را انتخاب کنید.
  2. مشخصات لازم و مواردی که مورد نیاز می باشد را بصورت کامل و صحیح وارد کنید.
  3. در گام بعدی شما باید به ترتیب اولویت های مورد نظر، 5 نام را برای شرکت خود در نظر بگیرید و وارد سایت کنید. هر کدام از این موارد که مورد تائید باشد، به ترتیب اولویت در نظر گرفته خواهد شد.
  4. در مرحله بعدی باید مشخصات شرکت، حوزه فعالیت، میزان سرمایه، شرکا و اطلاعاتی که از شما در خواست می شود را درج کنید.
  5. در این مرحله باید منتظر تائید اطلاعات توسط سامانه ثبت شرکتها برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باشید و در صورت تائید وارد مرحله بعدی شوید.
  6. در این مرحله نوبت به درج اساس نامه و شرکت نامه شرکت می رسد که باید آن را بارگزاری کنید.
  7. در گام بعدی باید از بین اسامی که برای شرکت مسئولیت محدود در نظر گرفتید، یکی از آنها توسط سامانه رسمی ثبت شرکتها تائید شود.
  8. در صورت تائید اسم اوراقی توسط سامانه در اختیار شما قرار می گیرد که بصورت کامل باید به امضا برسد و در پوشه ای با رنگ قرمز به اداره پست داده تا برای اداره ثبت شرکتها ارسال شود.
  9. پس از تائید کلیه مراحل یک شماره ثبت به شما داده می شود که تحت عنوان، شماره ثبت شرکت با مسئولیت محدود شما می باشد.

راهنمای ثبت شرکت آنلاین مسئولیت محدود

کلیه مراحلی که در بالا ذکر شد را در قسمت ثبت شرکت آنلاین می توانید بصورت اینترنتی و آنلاین انجام داده و فقط برای مراجعه به اداره پست، پیگیر سایر مراحل باشید. با این حال از روش دومی که در بالا ذکر شد می توانید در صورت عدم داشتن زمان کافی یا تجربه پیگیری مسائل حقوقی اقدام کنید. با تکمیل فرم و ارسال اطلاعات خود کافیست، همین حالا اقدام کنید تا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما با شما تماس گرفته و کلیه مراحل را برای شما پیگیری کنیم تا شرکت با مسئولیت محدود خود را در سریع ترین زمان ثبت کنید.

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود از هشتصد هزار تومان (800000) شروع شده و بر اساس نوع شرکت، شرایط خاص و روند اداری ممکن است متغییر باشد. با این حال برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود به صفخه مربوطه بروید و یا با ما در تماس باشید. تا کلیه شرایط پرداخت و تعرفه ها را بر اساس نوع شرکت شما و حوزه فعالیت مشخص کنیم.

جمع بندی

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایران، بسیار رواج داشته و می توان آن را به عنوان ساده ترین روش و سریع ترین روش تاسیس شرکتهای تجاری نام گذاری کرد. به دلیل اهمیت این روش و قابل پیگیری بودن آن توسط سامانه دنیای ثبت، کلیه مشاوران و کارشناسان حقوقی ما، با تسلط کافی به امور و چالش هایی که در این مسیر وجود دارد، در سریع ترین زمان با اقتصادی ترین تعرفه های ممکن، شرکت شما را به ثبت می رسانند.

حداقل افراد لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود چقدر است؟

برای ثبت این نوع شرکتها به حداقل 2 نفر عضو لازم می باشد. یکی به عنوان رئیس هیئت مدیره و دیگری مدیرعامل شرکت.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود چقدر است؟

هزینه هایی که برای ثبت شرکتهای با مسئولیت محدود در نظر گرفته می شود از هشتصد هزارتومان شروع می شود.


برای درخواست ثبت شرکت با مسئولیت محدود فرم زیر را پر کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
خدمات ثبت ایزو تماس