مدارک ثبت برند

مدارک برای ثبت برند چیست

مدارک و اسنادی که برای ثبت برند و لوگو مورد نیاز است، سوال بسیاری از کاربران سامانه دنیای ثبت، هنگام اقدام برای ثبت علائم تجاری، می باشد. تهیه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و نشان تجاری در ایران باعث می شود تا یک برند قانونی و معتبر را بصورت 10 ساله در اداره مالکیت معنوی به ثبت برسانید. افراد حقیقی و حقوقی که درخواست ثبت علائم تجاری خود را در ایران دارند، باید نسبت به تهیه این موارد حداکثر دقت را به خرج داده تا کوچک ترین اختلالی در این فرآیند ایجاد نشود. سامانه دنیای ثبت نیز در این مسیر ارائه دهنده خدمات ثبتی و مشاوره رایگان به افراد شخصی و شرکتی می باشد.

در این مقاله از سامانه ثبت شرکت و ثبت برند دنیای ثبت، بصورت جامع به آموزش کلی این مراحل خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است شما می توانید پیگیری امور ثبتی و حقوقی برای تاسیس انواع شرکتهای: سهامی خاص، سهامی عام، مسئولیت محدود، تعاونی و تضامنی را در استان فارس به ما واگذار کنید.

تماس با ما مشاوره رایگان
 

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند و علائم تجاری چیست؟

خب زمانی که قصد داشته باشیم تا برند شخصی و اختصاصی خود را ثبت کنیم، باید به تهیه مدارک آن بپردازیم. چرا که جهت احراز هویت و رعایت حق و حقوق معنوی علائم تجاری، باید مشخص باشد که این برند متعلق به چه شخص یا شرکتی می باشد. به کلیه این موارد و اسنادی که باعث ثبت قانونی یک علامت تجاری یا نشان تجاری در سامانه رسمی هر کشور می شود، مدارک ثبت برند می گویند. این موارد بر اساس حقیقی و حقوقی بودن متقاضی، نوع برند ( لاتین یا فارسی ) متفاوت است که در ادامه به معرفی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

مدارک ثبت برند ( افراد حقیقی )

مدارک لازم برای ثبت برند شخصی

افراد حقیقی می توانند با در دست داشتن مدارک زیر اقدام به ثبت یک برند شخصی و اختصاصی در سامانه اداره مالکیت معنوی، یا سامانه دنیای ثبت کنند.

  • کارت ملی معتبر
  • شناسنامه شخص متقاضی ثبت علامت تجاری
  • مدارکی که نشان دهده مجوز های قانونی در حوزه کاری شما باشد مثل: جواز بهره برداری، جواز کسب و ... ( البته این مجوز ها بر اساس نوع برند ممکن است متفاوت باشد یا اصلا نیازی نباشد)
  • اگر در برند مورد نظر شما واژه های لاتین ثبت شده باشد یا قصد ثبت یک برند بین المللی را داشته باشید، دریافت کارت بازرگانی الزامی است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شرکتی ( اشخاص حقوقی )

قوانین و مدارک ثبت برند چیست

افراد حقوقی که معمولا شامل شرکت های تجاری و غیر تجاری می شوند، جهت ثبت علائم تجاری و برند خود بصورت اختصاصی، مدارک زیر را باید ارائه دهند.

  • کارت ملی مدیر عامل
  • شناسنامه مدیر عامل شرکت
  • مدارکی که نشان دهد شرکت بصورت قانونی ثبت شده است. این مدارک شامل : مشخصات اعضای شرکت، مدارک شناسایی آنها، آدرس، کد پستی، کد ثنا می شود.
  • ارائه مجوز هایی که نشان گر فعالیت قانونی شرکت باشد ( جواز کسب، تاسیس و ..)
  • برای ثبت برند لاتین یا بین المللی، ارائه کارت بازرگانی معتبر نیاز است
  • برای ثبت لوگو نیاز به ارائه تصویری از آن الزامیست

مدارک لازم جهت ثبت برند و لوگو

مدارک لازم برای ثبت لوگو چیست

برای ثبت و دریافت برند و لوگو همراه هم، نیاز به تهیه مدارک بالا می باشد. چرا که با ارائه آنها دیگر شخص یا شرکتی قادر به سوء استفاده از علامت تجاری شما نمی باشد و می توانید از حق و حقوق محصولات یا خدمات خود در کشوری که برند را به ثبت رسانده اید، دفاع کنید. در کشور ایران مدارکی که جهت پیگیری این فرآیند لازم است به شرح بالاست و شما می توانید اطلاعات تکمیلی تر یا سوالات خود را از طریق ارتباط با ما تکمیل کنید. برند های بین المللی نوع دیگری از علائم تجاری هستند که برای ثبت آنها نیاز به بررسی موارد زیر خواهید داشت.

مدارک ثبت برند بین المللی ( لاتین )

مدارک ثبت برند بین المللی چیست

مدارک مورد نیاز برای ثبت علائم تجاری و برند های خارجی باعث حفظ حق و حقوق و مالکیت معنوی خدمات برند شما در بیش از 100 کشور دنیا می شود. برای داشتن همچین برند تجاری باید مدارک زیر را تهیه کنید.

  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • دریافت کارت بازرگانی
  • انتخاب اسم برای نام تجاری خود
  • انتخاب طرح یا لوگو ( برای ثبت لوگو)

هزینه تهیه مدارک و مجوز های لازم برای ثبت برند و لوگو در ایران

تهیه مجوز ها و اسناد مورد نیاز جهت ثبت علائم و نشان تجاری در ایران، ممکن است با هزینه های ریز و درشتی مواجه باشد. برای اینکه درباره قیمت و هزینه ها اطلاعات دقیق و به روزی کسب کنید، توصیه می کنم از طریق ارتباط با کارشناسان ما، اقدام به دریافت مشاوره رایگان و پیگیری سوالات خود کنید. هزینه های تهیه اسناد و مدارک، ممکن است بر اساس نوع برند و علائم تجاری یا شرکت شما متفاوت باشد، از همین رو نمی توان تعرفه دقیقی اعلام کرد.

پس از تهیه مدارک، چقدر تا ثبت برند زمان نیاز است؟

از زمانی که شما مدارک و اسناد را تهیه کنید، بر اساس نوع برند، شهر و کشور مورد نظر، بازه ای بین 3 هفته الی 2 ماه زمان نیاز است تا مراحل قانونی و حقوقی طی شود.

ارائه مشاوره رایگان از خدمات مهم و با ارزش ما در سامانه دنیای ثبت به کاربران گرامی می باشد. شما می توانید جهت تهیه مدارک مورد نیاز ثبت برند و علائم تجاری در ایران، از طریق ارتباط آنلاین با کارشناسان و وکلای ما، اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه کسب کنید. برای این کار کافیست فرم درج شده در این صفحه را تکمیل نمایید تا با شما تماس بگیریم.

سوالات متداول

تهیه مدارک و اسناد مورد نیاز برای ثبت علائم تجاری در ایران چقدر طول می کشد؟

بر اساس نوع شرکت و حوزه فعالیت شما، بعضی از شرکتها نیاز به دریافت مجوز دارند.

آیا می توان درخواست پیگیری مراحل ثبت علائم تجاری و مدارک را به سامانه شما واگذار کرد؟

بله شما می توانید کلیه خدمات مربوط به ثبت برند تجاری خود در ایران را به ما واگذار کنید.


برای مشاوره رایگان در امور ثبتی و حقوقی و مدارک لازم فرم زیر را پر کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
1 دیدگاه دربارهٔ «مدارک ثبت برند»
  1. بازتاب: مراحل و مدارک ثبت برند لاتین و برند مادرید چیست؟ - دانش‌چی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس