آموزش ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی

طرح صنعتی شامل هر کالا یا محصولی که قصد ثبت شدن بصورت شکل و طرح جدید را داشته باشد، می شود. بسته بندی مواردی مثل : بطری شیر، طرح یا نقاشی، بسته بندی شامل طرح صنعتی می شوند و می توان آن را ثبت کرد.

  • مدت زمان:حدود 70 روز کاری
  • نحوه خدمات:حضوری و غیر حضوری
  • هزینه ثبت برند:حدود 3 میلیون
  • اعتبار برند:10 سال

قوانین ثبت طرح صنعتی

از نظر مدت زمان شامل 1 ماه کاری می شود و یک بار در روزنامه رسمی چاپ شده و سپس دریافت سند رسمی بصورت 5 ساله به متقاضیان داده می شود و در 3 مرحله قابل تمدید می باشد. در دنیای ثبت می توانید در خواست دریافت این طرح را داده و مشاوران ما در سریع ترین زمان با اقتصادی ترین هزینه، مراحل حقوقی را برای شما پیگیری خواهند کرد. مدارک، مدت زمان، شرایط و قوانین مورد نیاز برای پیگیری را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

مدارک برای ثبت طرح صنعتی

بصورت کلی مدارک لازم برای ثبت این طرح شامل: مدارک شناسایی، کارت ملی و شناسنامه، آگهی ثبت شرکت به همراه آخرین تغییرات رسمی، ارائه 5 نمونه از تصویر طرح بصورت گرافیکی یا رسم شده توسط طراح ( در صورت 2 الی 3 بعدی بودن طرح)، ارائه رسید پرداخت هزینه های لازم مثل: اظهارنامه و سایر مبالغ لازم، ارائه یک در خواست بصورت کتبی و اسکن آن برای درج در پرونده، تهیه تصویر رنگی از طرح یا شکل محصول، از نظر میزان سایز تصاویر سایز کاغذ A4 و اسکن طرح بصورت عمودی لازم است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در باره مدارک لازم می توانید با مشاوران دنیای ثبت در تماس باشید.

ثبت طرح صنعتی در ایران

اگر قصد داشته باشیم تا به تعریف و چیستی طرح صنعتی در ایران بپردازیم باید بصورت خلاصه گفت: هر نوع استفاده از رنگ، تصاویر، خطوط که شکل یک محصول یا فرآورده صنعتی را دچار تغییرات کند را با نام طرح صنعتی می نامند. این طرح را زمانی می توان ثبت کرد که کاملا جدید باشد و زمانی می توان به آن جدید گفت که در هیچ کجا از کشور ایران یا خارج از آن، از قبل استفاده نشده باشد. طراح هایی مثل : دارای نماد و نشان های رسمی، ناسازگار با قوانین کشور را غیر قابل حمایت می نامند.

مقایسه ثبت طرح صنعتی با اختراع

زمانی که اقدام به ثبت این طرح می کنید با زمانی که یک اختراع را ثبت خواهید کرد، از نظر ماهیت عمل تفاوت هایی وجود دارد. در طرح های صنعتی موضوع ظاهر، بسته بندی و زیبایی یک محصول یا کالا مد نظر است در صورتی که در زمان ثبت اختراع، به ویژگی ها و قابلیت های فنی بیشتر توجه می شود.

تفاوت ثبت طرح صنعتی با اختراع

برای درک آسان این تفاوت می توان به این مثال اشاره کرد که اگر شما قصد داشته باشید تا یک طرح صنعتی برای خودرو ثبت کنید، می توانید در ظاهر آن تغییرات ایجاد کنید اما زمانی که بخواهید آن را بصورت اختراع، به ثبت برسانید، موضوع کیفیت، نحوه عملکرد آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدت زمان دریافت طرح صنعتی

در دنیای ثبت مشاوران و کارشناسان حقوقی ما با استفاده از روش های سریع و مطمئن، در کمترین زمان ممکن طرح صنعتی شما را به ثبت می رساند. بصورت میانگین حدود 30 روز کاری زمان نیاز است تا بتوانید به هدف خود دست پیدا کنید.

هزینه ثبت طرح صنعتی در ایران

برای اطلاع از نرخ و قیمت وهزینه ثبت طرح در ایران می توانید همه روزه بصورت 24 ساعته از طریق واتس اپ یا راه های ارتباطی موجود، با کارشناسان ما در تماس باشید تا با بررسی طرح مورد نظر شما، بهترین قیمت و تعرفه را به شما اعلام کنند.

مشاوره رایگان ثبت شرکت


کافیست مشخصات خودتون رو در کادر زیر وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

همین حالا وارد دنیای ثبت بشوید.

در همه ساعات شبانه روز میتوانید در واتس اپ پیام بدهید یا فرم درخواست تماس ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس