خرید شرکت

نحوه خرید و فروش شرکت

خرید شرکت ثبت شده راحت‌ترین روش برای داشتن یک شرکت است. به گونه‌ای که به جای طی کردن مراحل سخت و دشوار ثبت شرکت، شرکت ثبت شده دیگری را به نام خود زده و از امتیاز شرکت خریداری شده، به نفع خود استفاده کنید.

خرید شرکت می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، در این مقاله از دنیای ثبت به مزایا، مدارک مورد نیاز، هزینه و انواع رتبه خرید شرکت اشاره کرده‌ایم. در صورتی که می‌خواهید شرکتی بخرید و یا شرکت خود را بفروشید، می‌توانید از مشاوران حقوقی دنیای ثبت کمک بگیرید. برای این کار کافی است اطلاعات خود را در فرم مشاوره وارد کنید.

تماس با ما مشاوره رایگان

خرید شرکت ثبت شده

افراد زیادی هستند که وقت کافی برای طی کردن مراحل ثبت ندارند. این افراد می‌توانند شرکت‌هایی که قبلاً ثبت شده‌اند و رتبه بندی خوبی دارند را خریداری نمایند.

پیشنهاد ما این است قبل از خرید شرکت اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید تا زمان و هزینه اضافی صرف خرید شرکت نکنید. هنگام خرید شرکت باید به عوامل زیادی توجه داشت، این عوامل عبارتند از: نوع شرکت، رتبه شرکت (همان گرید) شرکت، محل شرکت، مدت تأسیس و ثبت شرکت، میزان کارکرد و فعالیت شرکت، داشتن کد اقتصادی و نداشتن بدهی مالیاتی.

فروش شرکت ثبت شده

صاحبان و مدیران شرکت‌ها ممکن است بنا به دلایل مختلفی دیگر فعالیت نکنند برای مثال ممکن است میان شرکا اختلاف ایجاد شود و یا دچار ورشکستگی مالی شوند. در نتیجه مجبورند از کار کردن در شرکت دست بکشند، این افراد می‌توانند به جای انحلال شرکت خود، آن را بفروشند. این کار باید در چارچوب قوانین و ضوابط انجام گیرد. بدیهی است که فروش شرکت رایگان نیست.

با واگذاری شرکت ( فروش شرکت)، کلیه مسئولیت‌ها از صاحبان قبلی به صاحبان جدید انتقال می‌یابد. این اتفاق دقیقاً از روزی که شرکت فروخته می‌شود، عملی خواهد شد.

بنا به دلایل زیر خرید و فروش شرکت بسیار با ارزش است:

  • دارای مراحلی است که نسبت به انحلال شرکت راحت است و مراحل کمتری دارد
  • خریدار نیز در مدت کوتاهی صاحب شرکت می‌شود
  • گسترش سریعتر کسب و کار خریدار و دریافت سود بالا
  • امکان شرکت در مناقصات و مزایده‌ها خریدار

مزایای خرید و فروش شرکت

خرید شرکت ثبت شده و آماده دارای مزایایی است که با بررسی آن‌ها می‌توانید بین ثبت شرکت جدید یا خرید شرکت ثبت شده یکی را انتخاب کنید. این مزایا عبارتند از:

  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • به دریافت کد اقتصادی نیازی نیست.
  • به دریافت گواهی مالیات بر ارزش افزوده نیازی نیست.
  • داشتن گواهی عدم سوء پیشینه الزامی و ضروری نیست.
  • بدون اتلاف وقت و هزینه صاحب دارایی‌های شرکت خواهید شد.
  • به دریافت مجوز برای شرکت نیازی نیست.
  • به صرف وقت و هزینه برای اخذ رتبه بندی نیازی نیست (اگر شرکت دارای رتبه بندی باشد).
  • امکان استفاده از پیشینه خوب و حسن سابقه آن برای کسب و کار خود (در صورتی که شرکت خریداری شده دارای کارکرد خوب باشد)

امکان شرکت در مزایدات و مناقصات دولتی و غیردولتی (اگر شرکت دارای رتبه بندی باشد).

مزایای فروش شرکت ثبت شده

فروش شرکت ثبت شده نیز دارای مزایایی است که در این بخش ذکر شده است:

  • نیازی به گذراندن مراحل طولانی و پرهزینه انحلال شرکت نیست.
  • صرفه جویی در وقت و هزینه.

مدارک مورد نیاز برای خرید و فروش شرکت

خرید شرکت بر خلاف ثبت شرکت، به مدارک زیادی نیازی ندارد، مدارک مورد نیاز برای خرید و فروش شرکت شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کپی مدارک شناسایی اعم از شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضا و سهامداران فعلی و جدید شرکت
  • کپی روزنامه رسمی تأسیس و آخرین تغییرات شرکت

هزینه خرید و فروش شرکت

هزینه خرید و فروش شرکت ثبت شده به عواملی بستگی دارد، مهم‌ترین این عوامل عبارتند از: نوع شرکت، محل شرکت، نوع رتبه بندی شرکت، کارکرد شرکت، دارابودن کد اقتصادی، نداشتن بدهی مالیاتی و غیره.

برای مثال قیمت خرید شرکت رتبه دار از شرکت بدون رتبه بندی بیشتر است. همچنین در شرکت‌هایی که رتبه‌بندی دارند، هر چقدر مهندسان زمان بیشتری در شرکت باقی بمانند، قیمت و ارزش آن بیشتر می‌شود.

فروش شرکت رتبه دار

رتبه بندی شرکت‌ها عبارتند از:

  • رتبه بندی شرکت انبوه سازان
  • رتبه بندی شرکت پیمانکاری
  • رتبه بندی شرکت مشاوران
  • رتبه بندی شرکت انفورماتیک
  • رتبه بندی شرکت EPC

برای اطلاع از هزینه و قیمت دقیق شرکت‌ها با هر رتبه بندی، می‌توانید با کارشناسان ما در مؤسسه حقوقی ‌دنیای ثبت در ارتباط باشید. در ادامه به طور مختصر درباره انواع رتبه‌بندی‌ شرکت‌ها توضیح داده‌ایم:

رتبه بندی فروش شرکت‌های مشاور

شرکت‌های مشاور در سه رتبه 1، 2 و۳ گروه بندی می‌شوند. بالاترین رتبه مربوط به رتبه ۱ و پایین‌ترین آن مربوط به رتبه ۳ است. شرکت‌های مشاوران شامل گروه‌های راه و ترابری، شهرسازی و معماری، مهندسی آب، انرژی، پست و مخابرات، مطالعات کشاورزی، نفت و گاز، معدن، صنعت و تخصص‌های مشترک است.

رتبه بندی فروش شرکت‌های انفورماتیک

رتبه بندی شرکت‌های انفورماتیک مربوط به رشته‌های تولید و پشتیبانی موارد سخت افزاری mainframe، تولید و ارائه بخش‌های رایانه ای غیر mainfraime، تولید و ارائه دستگاه‌های جانبی، تولید و پشتیبانی نرم افزارهای سفارش کاربر، تولید و ارائه قطعات جانبی و ملزومات، تولید و ارائه و پشتیبانی پکیج‌های نرم افزاری مثل نرم افزار‌های محتوا محور و ارائه و پشتیبانی نرم افزارهای پایه است.

همچنین رشته های خدمات شبکه‌های اطلاع رسانی، شبکه داده‌های مخابراتی و رایانه ای، تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، آموزش و پژوهش در حوزه انفورماتیک، سیستم‌ها و ابزارها، مشاوره و طرح ریزی و نظارت بر اجرای پروژه‌های انفورماتیکی، سیستم‌های اتوماسیون صنعتی و سازمانی، خدمات پشتیبانی در حوزه‌های انفورماتیک و ارائه سیستم‌های ویژه از رشته های این رتبه بندی هستند.

رتبه بندی فروش شرکت‌های پیمانکاری

شرکت‌های پیمانکاری از رتبه 1 تا 5 رتبه بندی می‌شوند که مرتبه 1 بالاترین رتبه آن است. رشته‌های شرکت‌ پیمانکاری شامل کشاورزی، صنعت و معدن، مرمت آثار باستانی، ارتباطات، کاوش‌های زمینی، نفت و گاز، ساختمان، تاسیسات و تجهیزات، راه و ترابری، آب و نیرو است.

رتبه بندی شرکت‌های EPC

شرکت‌های EPC شامل رشته‌های رشته طرح و ساخت آب، طرح و ساخت ساختمان، طرح وساخت راه و ترابری، epc آثار تاریخی و فرهنگی و رشته طرح و ساخت کشاورزی است.

خرید و فروش شرکت ثبت شده

ثبت شرکت، دارای مزایای زیادی است که به کسب و کارها شکل رسمی می‌دهد و باعث افزایش فعالیت و درآمد شرکت می‌شود. ثبت شرکت دارای مراحل سخت و طولانی است که افراد با خرید شرکت این مراحل را طی نخواهند کرد و صاحب یک شرکت با امتیاز و رتبه بندی عالی خواهند شد.

در این مقاله به مزایا، مدارک، هزینه و انواع رتبه‌بندی شرکت‌ها اشاره شد. در صورتی که قصد دارید شرکت خود را بفروشید و یا یک شرکت برای کسب و کار خود بخرید، می‌توانید ‌آن را به مؤسسه حقوقی و ثبتی ‌دنیای ثبت بسپارید. در این مؤسسه کارشناسان با تجربه و مجربی حضور دارند که به طور رایگان درباره تمام امور ثبتی و خرید و فروش شرکت‌ها به شما راهنمایی و مشاوره می‌دهند. همچنین صفر تا صد آن را با کمترین هزینه، در کوتاه‌ترین زمان انجام می دهند. در صورت نیاز با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا تمامی شرکت‌ها یک قیمت دارند؟

برای خرید و فروش شرکت ها که رتبه بندی دارند، نمی‌توان یک قیمت دقیق ارائه داد، زیرا قیمت شرکت ثبت شده به موارد مختلفی که در این مقاله به آن اشاره شد، بستگی دارد. برای مثال قیمت شرکت رتبه دار با قیمت شرکت بدون رتبه بندی بسیار متفاوت است. در نتیجه همه شرکت‌ها یک قیمت یکسان ندارند و به صورت توافقی تعیین می‌شود.

هنگام خرید شرکت باید به چه نکاتی دقت کرد؟

برای یک خرید و فروش آنلاین موفق باید به موارد و نکاتی توجه کرد. این موارد عبارتند از نوع شرکت، نوع و پایه‌‌ رتبه شرکت یا همان گرید شرکت، مدت تأسیس شرکت، محل شرکت، میزان کارکرد شرکت. همچنین بهتر است شرکت مورد نظر دارای کد اقتصادی باشد و بدهی مالیاتی نداشته باشد.


برای مشاوره رایگان در امور ثبتی و حقوقی فرم زیر را پر کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس