ثبت شرکت رایگان

ثبت کردن شرکت به صورت رایگان

امروزه ثبت شرکت، امری مهم جهت قانونی کردن کسب و کارها است. منظور از ثبت شرکت رایگان، ثبتی است که به تنهایی و با دانش فرد متقاضی باید انجام شود و از مؤسسات حقوقی و مشاوره تخصصی هلدینگ ها برای انجام این کار، کمک نگرفت.

اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و حتی خارجی می‌توانند در ایران شرکت خود را به ثبت برسانند. لازم به ذکر است، انجام مراحل تأسیس شرکت کاملاً رایگان نیست. اما می‌توان از طریق روش‌های خاصی در هزینه‌ها صرفه جویی کرد.

در ادامه این مقاله از دنیای ثبت روش‌هایی برای صرفه جویی در هزینه‌های ثبت شرکت ذکر شده‌اند. همچنین مزایا، معایب، مدارک و مراحل ثبت شرکت ارائه شده‌اند. در صورتی که می‌خواهید شرکت خود را ثبت کنید و امور آن را به تنهایی انجام دهید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تماس با ما مشاوره رایگان

انواع شرکت‌های قابل ثبت رایگان

پاسخ سؤال "چه شرکت‌هایی را در ایران می‌توان ثبت کرد؟" در این بخش ارائه شده است. بر اساس ماده 20 قانون تجارت، می‌توان شرکت‌های تجاری را به ۷ صورت ثبت کرد. انواع شرکت قابل ثبت در ایران شامل موارد زیر می‌شوند:

برای آموزش ثبت شرکت رایگان همراه باشید.

مزایای ثبت شرکت رایگان

ممکن است از خودتان بپرسید که آیا مزایای ثبت شرکت بیشتر است یا معایب آن؟ و آیا ارزش ثبت شرکت بیشتر از دردسرهای مراحل ثبتی است؟ در ادامه مزایا و معایب ثبت شرکت‌ها به تفکیک، ارائه و لیست شده‌اند تا درباره این سؤال‌ها بیاندیشید.

  • کسب وجهه رسمی شرکت
  • قانونی و رسمی بودن فعالیت و کسب و کار شرکت
  • شرکت در مناقصات و مزایدات و کسب سود بالا
  • انجام امور مالیاتی بدون جریمه و دردسر
  • امکان دریافت تسهیلات و وام‌های بانکی
  • گسترش کسب و کار با داشتن قابلیت ثبت شعب و نمایندگی‌های متعدد در سراسر ایران و جهان

معایب تأسیس شرکت به صورت رایگان

معایب ثبت شرکت شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مشکلات مالیاتی در صورت عدم اجرای صحیح فرآیند مالی شرکت
  • آسیب مالی در صورت عدم آشنایی با قوانین تجارت
  • نیاز به داشتن مکان جهت فعالیت‌های کسب و کار
  • پرداخت حقوق و بیمه کارکنان سر وقت

البته در صورتی این معایب برای شما چالش برانگیز است که در شروع فعالیت خود، دانش کافی نداشته باشید. در صورتی که تمامی جوانب ثبت شرکت و اهداف و مراحل رسیدن به آن را تعیین کنید، درگیر هیچ یک از این معایب نخواهید شد.

مدارک برای ثبت شرکت رایگان در ایران

مدارک لازم برای ثبت شرکت رایگان

جهت ثبت شرکت رایگان نیاز به مدارکی است که ارائه تمامی آن‌ها الزامی است. این مدارک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کارت ملی کلیه اعضا و شرکاء
  • شناسنامه کلیه اعضا و شرکاء
  • کپی کارت ملی و شناسنامه

در ادامه مدارکی که در موارد خاص باید آن‌ها را ارائه داد، لیست شده‌اند:

  • اساسنامه شرکت
  • شرکت نامه
  • مجوز ثبت شرکت
  • مدارک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت شرکت چیست؟

مراحل ثبت شرکت رایگان

در واقع ثبت شرکت رایگان شامل مراحلی است که باید آن را تماماً به تنهایی انجام داد. در این بخش از مقاله دنیای ثبت به مراحل ثبت شرکت رایگان اشاره شده است. این مراحل عبارت‌اند از:

مرحله اول: انتخاب نوع شرکت

انتخاب نوع شرکت اولین گام از ثبت شرکت رایگان می‌باشد. طبق نوع شرکت تعیین شده می‌توان اعضای شرکت و شرکاء را مشخص کرد.

مرحله دوم: انتخاب نام شرکت

در مرحله دوم از ثبت شرکت رایگان باید انتخاب نام شرکت انجام شود. بایدها و نبایدهای خاصی جهت انتخاب نام شرکت در حال ثبت، وجود دارد که در صورت عدم رعایت آن‌ها، در خواست ثبت شرکت با نام‌های درخواستی رد خواهد شد. نام منتخب باید حتماً ۳ سیلاب داشته باشد و ریشه آن فارسی باشد. فقط با رعایت قوانین وضع شده تجارت، نام‌های انتخابی، توسط اداره ثبت شرکت‌ها تأیید می‌شود.

لازم به ذکر است نام برند از نام شرکت متفاوت است. کلیه کارهای حقوقی در شرکت با اسم شرکت انجام می‌شود، اما کسب و کار با اسم برند معروف می‌شود. نام برند نیز دارای شرایطی است که باید آن‌ها را هنگام انتخاب نام برند لحاظ کرد.

مرحله سوم: مشخصات و موضوع فعالیت شرکت

در مرحله سوم ثبت شرکت رایگان باید تمام اطلاعات و جزئیات مربوط به شرکت را جمع‌آوری کرد. آدرس، سمت اعضای شرکت و فعالیت شرکت در این گام الزامی می‌باشد. در صورت تعیین فعالیت شرکت، باید آن را به کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها اعلام کرد تا محدوده مجاز برای فعالیت تعیین و مشخص شود. هدف از این کار، فعالیت راحت هر کدام از بخش‌های شرکت می‌باشد و در ادامه راه رشد و پیشرفت آن‌ها آسان و هموار می‌شود.

مرحله چهارم: ثبت در سامانه آنلاین ثبت شرکت‌ها

ثبت آنلاین شرکت‌ها دارای هفت مرحله است که باید تمام اطلاعات و مدارک مورد نیاز به درستی در سایت مربوطه (سامانه ثبت شرکت‌ها) ثبت شوند. پس از ثبت درخواست و انجام تمامی مراحل، باید منتظر تأیید کارشناسان سامانه بود. پس از تأیید، مدارک مورد نیاز را باید ارسال کرد تا آگهی پیش‌نویس ثبتی را دریافت کنید. به صفحه ثبت شرکت آنلاین مراجعه کنید.

مرحله پنجم: تنظیم اوراق شرکت

در مرحله پنجم، باید کلیه اوراق شرکت را آماده کنید. این اوراق عبارت‌اند از اساسنامه، شرکت‌نامه و اظهارنامه شرکت. همه مراحل فرایند ثبت شرکت رایگان را باید با دقت بالا انجام داد و خارج از قوانین ثبت شرکت‌ها کاری نکرد تا درخواست شما توسط کارشناسان رد نشود.

مرحله ششم: ارسال مدارک به اداره ثبت

همانطور که در مرحله چهار گفته شد، پس از تأیید کارشناسان باید همه مدارک آماده شده مورد نیاز را به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کرد. پس از انجام این کار، باید منتظر ماند تا اداره ثبت شرکت‌ها، مدارک ارسالی را تأیید کند.

مرحله هفتم: دریافت آگهی

در صورتی که تمامی مراحل قبلی کاملاً به درستی انجام شده باشد، تأیید درخواست ثبت شرکت به صورت پیامک به متقاضیان اعلام می‌شود. در وهله آخر نیز باید در اداره ثبت هزینه‌های ثبت شرکت را پرداخت کرد و از برگه پیش‌نویس آگهی پرینت گرفت و از اداره ثبت شرکت‌ها آگهی تأسیس شرکت را دریافت کرد.

برای آگهی و پرداخت روزنامه رسمی کلیک کنید.

شرایط لازم برای ثبت شرکت رایگان

افرادی که تقاضای ثبت شرکت دارند، باید حائز شرایطی که در ادامه لیست کرده‌ایم باشند، در غیر این صورت این افراد نمی‌توانند شرکتی را به نام خود ثبت کنند. این شرایط عبارت‌اند از:

  • اعضای هیئت مدیره باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • هیچ یک از اعضای هیئت مدیره چک برگشتی نداشته باشند.
  • اعضای هیئت مدیره باید فاقد سوء پیشینه باشند.
  • شخصی نمی‌تواند در دو شرکت مدیر عامل باشد.

راهنمای برای ثبت شرکت رایگان

آموزش ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان، در واقع کاملاً رایگان نیست بلکه در مواردی دارای هزینه می‌باشد. ثبت شرکت رایگان ثبتی است که به تنهایی و با دانش فردی انجام می‌شود و به این منظور نمی‌توان از مؤسسات حقوقی و مشاوره تخصصی هلدینگ ها برای انجام این کار کمک نگرفت.

ثبت شرکت رایگان به تبع دارای معایبی است. در حقیقت برای ثبت شرکت باید از تجربیات فردی استفاده کنید تا در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید. مؤسسه حقوقی دنیای ثبت جهت ثبت شرکت به شما متقاضی عزیز به طور رایگان مشاوره می‌دهد. لازم به ذکر است برخی از انواع شرکت برای ثبت نیاز به سرمایه بالایی دارند که حق الثبت مؤسسه حقوقی دنیای ثبت نسبت به آن مبلغ ناچیزی است. شما می‌توانید با خیالی آسوده ثبت شرکت خود را از صفر تا صد به مؤسسه حقوقی دنیای ثبت بسپارید.

سوالات متداول

آیا ثبت شرکت رایگان است یا هزینه دارد؟

هر شخصی اگر خودش شرکت خود را ثبت کند، باز هم این امر کاملاً رایگان نیست و دارای هزینه‌هایی می‌باشد. این هزینه‌ها شامل هزینه پست، هزینه حق الثبت در اداره ثبت شرکت و هزینه دو نوبت درج آگهی در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار است که پرداخت آن‌ها الزامی است و در هر صورت باید آن را پرداخت تا ثبت شرکت به طور کامل انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه ثبت شرکت رایگان، با مشاوران دنیای ثبت در ارتباط باشید. این مشاوره رایگان است.

میزان سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت چقدر است؟

میزان حداقل سرمایه برای ثبت شرکت بر اساس نوع شرکت، متفاوت است. مثلاً برای ثبت شرکت‌های سهامی خاص یک میلیون ریال سرمایه اولیه مورد نیاز است. برخی شرکت‌ها نیز برای ثبت به سرمایه اولیه نیازی ندارند و یا به طور مثال شرکت‌های نسبی و شرکت‌های تعاونی، جهت ثبت، سقف مشخصی برای حداقل سرمایه اولیه ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره میزان سرمایه اولیه می‌توانید با مشاوران حقوقی مؤسسه دنیای ثبت در ارتباط باشید.


برای درخواست ثبت شرکت فرم زیر را پر کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس