استعلام شرکت

استعلام گرفتن از شرکت

با توجه به اینکه افراد مختلفی سعی دارند کسب و کار خاص خود را به صورت انفرادی یا گروهی راه‌اندازی کنند یا اینکه می‌خواهند با شرکت‌های دیگری معاملاتی را انجام دهند لازم است برای تمام این موارد استعلام شرکت را انجام دهند.

استعلام شرکت برای افرادی که می‌خواهند قانونی کاری را انجام دهند و فعالیت خود را آغاز کنند، امری ضروری به حساب می‌آید و البته اگر می‌خواهید با افراد کلاهبردار معامله نکنید، حتماً شرکت آنها را مورد استعلام قرار دهید. برای این کار شیوه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت؛ پس تا پایان این مطلب ما را در دنیای ثبت همراهی کنید.

تماس با ما مشاوره رایگان

سایت استعلام شرکت‌ها

برای اینکه استعلام شرکتی را بگیرید لازم است تا به سایت مراجعه کرده و فیلدهای مورد نظر برای استعلام را پر کنید. از این طریق می‌توانید استعلام شرکت را بررسی کرده و متوجه شوید تا شرکت مورد نظر به صورت قانونی در حال فعالیت است یا اینکه نامی که شما برای شرکت خود انتخاب کرده‌اید، تکراری نیست.

استعلام شرکت با نام

استعلام شرکت ثبت شده با نام شرکت

برای استعلام شرکت از طریق نام شرکت می‌توانید به سایتwww.ilenc.ir مراجعه کرده و در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود در بخش راست آن نام شخصیت و اسم شرکت را به صورت کامل تایپ کنید. تصویر امنیتی را مطابق آنچه که برای شما به نمایش درمی‌آید درج کرده و سپس دکمه جستجو را کلیک کنید. اگر شرکت مد نظر شما شعبه‌های مختلفی داشته باشد به همراه شرکت اصلی برای شما در یک لیست قابل مشاهده است.

استعلام شرکت با کد ملی

در صورتی که شخصی بخواهد برای ثبت شرکت اقدام کند، برای این فرایند لازم است تا یک کد ثبتی را داشته باشد. این کد برای هر شرکت جدا است و همه آنها به یک صورت نیستند. کد ملی یا شناسه شرکت، صحت قانونی بودن آن را مشخص خواهد کرد.

ثبت شرکت

در بیشتر موارد افراد حقوقی و حقیقی برای این که با شرکت‌های مختلف قراردادهای کاری ببندند، لازم است تا از قانونی بودن آن اطمینان حاصل کنند. یکی از شیوه‌های استعلام شرکت این است که از کد ۱۱ رقمی استفاده کنید. این کار برای به دست آوردن اطلاعات شرکت می‌تواند به شما کمک بسیاری کند. برای این کار می‌توانید به سایت استعلام شرکت‌ها مراجعه کرده و از طریق کد ملی اطلاعات لازم را به دست آورید.

استعلام شرکت با شماره ثبت

اگر می‌خواهید استعلام شرکت را از طریق شماره ثبت آن به دست آورید، می‌توانید به سه صورت اقدام کنید:

روش اول: باید به سایت ssaa.ir مراجعه کرد و بعد از تکمیل فیلد مورد نظر برای دریافت استعلام اقدامات لازم را انجام دهید.

روش دوم: به سامانه جامع پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی کشور به آدرسssaa.ir بروید و شناسه ملی نام و شماره ثبت را کامل کنید.

روش سوم: به سامانه روزنامه رسمی وارد شده و بعد از تکمیل کردن گزینه‌های شماره ملی و نام شرکت برای دریافت اطلاعات لازم اقدام کنید.

استعلام شرکت با روزنامه رسمی

استعلام ثبت شرکت از روزنامه

برای استعلام شرکت در روزنامه رسمی می‌توانید از طریق نام شرکت، شماره ثبت و حتی نام افراد این کار را انجام دهید. استعلام شرکت از طریق روزنامه رسمی برای تمام اشخاص چه حقیقی و چه حقوقی قابل اجرا بوده و از آن طریق می‌توانند پس از تاسیس شرکت تجاری خود اطلاعات را در روزنامه رسمی انتشار دهند.

پرداخت و ثبت آگهی در روزنامه رسمی

برای اطلاع از وضعیت کامل شرکت‌ها شما می‌توانید از طریق سایت روزنامه رسمی به آدرس www.rrkk.ir اقدامات لازم انجام دهید. با ورود به سایت شما می‌توانید به بخش آگهی‌های قانونی مراجعه فرمایید و نام شرکت یا شماره ملی یا شماره ثبت شرکت را وارد کرده تا روزنامه رسمی ثبت تاسیس و تغییرات شرکت برایتان به نمایش درآید.

استعلام شرکت حقوقی

اگر برای استعلام شرکت حقوقی اقدام کنید لازم است بدانید تنها منبعی که می‌توانید به آن استناد کنید و استعلام شرکت‌های حقوقی و حتی اشخاص، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی را مورد ارزیابی قرار دهید، سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور است. شرکت‌هایی که در این سامانه نام آنها وجود دارد قانونی بوده و معتبر هستند. اگر بخواهید از طریق این سامانه استعلام شرکت حقوقی را انجام دهید لازم است تا لااقل نام شرکت یا شماره ثبت شرکت یا شناسه ملی شرکت را بدانید. از طریق این موارد می‌توانید به آسانی استعلام شرکت حقوقی را انجام دهید.

استعلام شرکت آنلاین

استعلام آنلاین شرکت

این روزها با گسترش اینترنت بیشتر کارها به صورت آنلاین قابلیت انجام دارد شما هم اگر می‌خواهید به صورت اینترنتی و کاملا آنلاین استعلام شرکت را انجام دهید، باید به سایتirsherkat.ir مراجعه کنید و بر اساس اطلاعاتی که از شرکت مورد نظر دارید، قانونی بودن آن را مورد ارزیابی قرار دهید. البته اگر این کار برای شما سخت است و دقیقا نمی‌دانید باید چه مراحلی را طی کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران ما در دنیای ثبت ارتباط برقرار کرده تا به صورت آنلاین استعلام شرکت مورد نظر را برای شما انجام دهند.

سایر استعلامات:

از کارت بازرگانی استعلام بگیرید

از برندهای ثبت شده استعلام بگیرید

استعلام آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

در نظر گرفتن اینکه هر شخص حقوقی ممکن است در زمان فعالیت شرکت خود تغییراتی را در اساسنامه شرکت انجام دهد، بنابراین لازم است این تغییرات در سازمان ثبت شرکت‌ها هم درج شود. بعد از تغییراتی که انجام می‌شود در سازمان ثبت شرکت‌ها آگهی‌های مرتبط با شرکت در روزنامه رسمی کشور و روزنامه کثیرالانتشار شرکت درج خواهد شد و نسخه‌های فیزیکی آن به نشانی شرکت و به وسیله پست ارسال خواهد شد و در اختیار شرکت نیز قرار می‌گیرد. برای استعلام ثبت شرکت روزنامه رسمی لازم است که این موضوع را مد نظر داشته باشید که لیستی از آگهی‌های تغییرات شرکت در سایت روزنامه رسمی کشور به آدرسrrkk.ir وجود دارد.

نتیجه گیری

استعلام شرکت از جمله موارد مهمی است که برای تمام اشخاص حقیقی و حقوقی واجب بوده و هر کدام از آنها که بخواهند با شرکت‌های دیگری وارد تعاملات تجاری و بازرگانی شوند، باید از صحت و سقم وجود شرکت و قانونی بودن آن مطلع گردند.

خوشبختانه برای استعلام شرکت روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مطلب از دنیای ثبت سعی کردیم تا آنها را برای شما بیان کنیم. اگر استعلام شرکت برای شما کمی پیچیده است یا اینکه نمی‌توانید این کار را انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان و مشاوران ما در دنیای ثبت ارتباط برقرار کرده تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سوالات متداول

چگونه از ثبت بودن یک شرکت استعلام بگیریم؟

همانطور که در این مقاله گفته شد روش های مختلفی مثل شماره ثبت، شماره ملی و ... برای استعلام از شرکت وجود دارد.

آیا می توان بصورت اینترنتی استعلام شرکت را بررسی کرد؟

بله. با پر کردن فرم مشاوره و ثبت درخواست این کار را انجام دهید.

برای مشاوره رایگان و همچنین جهت درخواست استعلام شرکت فرم زیر را پر کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس