ثبت شرکت بازرگانی در چین

ثبت کردن شرکت در پکن

چین به علت تولید بالا به عنوان دومین مرکز اقتصاد بزرگ جهان در نظر گرفته می‌شود و به همین دلیل است که سرمایه ‎گذاران بین المللی به گسترش تجارت خود در کشور چین علاقه مند هستند. در نتیجه، چین به عنوان کشوری با پتانسیل تجارت در حال گسترش، شناخته می‌شود. از سوی دیگر دولت چین، سرمایه‌گذاران خارجی را برای ثبت شرکت بازرگانی در چین تشویق می‌کند، به دلیل اینکه این کشور فضای تجاری دوستانه‌ای را نیز ایجاد کرده است.

این کشور بهترین نقطه شروع برای شرکت‌هایی است که مایل به سرمایه‌گذاری بین‌المللی هستند. علاوه بر این، یک شرکت ثبت شده در چین به شما امکان می‌دهد با کمک یک دولت حامی به بازار گسترده‌تری دسترسی داشته باشید.

تماس با ما مشاوره رایگان

ثبت شرکت بازرگانی در چین مربوط به چه شرکتی است؟

یک شرکت بازرگانی چینی به عنوان منبعی برای ارائه کالاهای متنوع به مشتریان تولید شده در واحدهای مختلف عمل می‌کند. آن‌ها همچنین به عنوان واسطه‌هایی شناخته می‌شوند که به عنوان پلی برای ارتباط خریداران و فروشندگان هستند. شرکت بازرگانی محصولات را از کارخانه‌ها تهیه می‌کند و به نام خود به مشتریان می‌فروشد. نرخ در نظر گرفته شده توسط شرکت بازرگانی بالاتر از نرخ کارخانه است، زیرا شامل هزینه‌های مختلفی است که برای تهیه کالا متحمل می‌شوند.

مطالب مرتبط: صدور کارت بازرگانی، هزینه ثبت شرکت

چگونه در چین شرکت بازرگانی ثبت کنیم؟

شرایط ثبت شرکت بازرگانی در چین در سال 2023 به شرح ذیل می‌باشد:

  1. ارائه اساسنامه با اطلاعات کامل مالکان
  2. ارائه حداقل سرمایه سهام 100000 یوان را که برای WFOEها در چین تعیین شده است
  3. باز کردن یک حساب بانکی تجاری برای پیش پرداخت سرمایه.

سامانه ایران کد

استعلام ثبت شرکت بازرگانی در چین

برای استعلام وضعیت ثبت یک شرکت بازرگانی در چین باید به سامانه تبلیغاتی اطلاعات اعتبار شرکت ملی چین به آدرس سامانه، مراجعه کنید. برای استعلام شرکت بازرگانی در چین می‌توانید از مشاوران حقوقی دنیای ثبت کمک بگیرید و با ما در ارتباط باشید.

شرکت های قابل ثبت در چین و پکن

خارجی‌ها می‌توانند سه نوع شرکت در چین راه‌اندازی کنند، از جمله شرکت‌های کاملاً تحت مالکیت خارجی (WFOE)، سرمایه گذاری مشترک تعاونی چین و خارجی (JV) و دفاتر نمایندگی (RO).

مشاوره رایگان ثبت شرکت بازرگانی در چین

از آنجایی که درخواست ویزا و اجازه کار باعث ناامیدی و سردرگمی شود، ممکن است به کمک یک نماینده مهاجرت نیاز داشته باشید. البته که درخواست کمک از یک متخصص جهت ثبت شرکت بازرگانی در چین پذیرش شما را قطعی نمی‌کند، اما بزرگترین مزیت آن این است که شما را از اشتباهات اداری که معمولاً باعث تأخیر بیشتر در فرآیند تأیید ثبت شرکت می‌شوند، بازمی‌دارد. دنیای ثبت یکی از مؤسسات حقوقی آنلاین و مجازی است که به طور رایگان به شما در زمینه ثبت شرکت بازرگانی در چین یا هر کشور دیگری مشاوره می‌دهد.

اهمیت مجوزهای تجاری در چین

برای ثبت شرکت بازرگانی در چین نیاز به مجوزهای تجاری، مهر و تمبرهای مختلفی است. این مدارک ممکن است در کشورهای دیگر اهمیت کمتری داشته باشند، اما در چین دارای رده‌های کاملاً متفاوتی از قدرت هستند.

جواز کسب و کپی آن

دولت اصل مجوز کسب و کار را صادر می‌کند و شرکت‌ها می‌توانند نسخه‎هایی از آن را چاپ کنند. اما اصل و کپی جواز کسب دارای قدرت قانونی یکسان است. اصل جواز کسب باید در محل قابل توجهی در دفتر شما نصب شود. در مقابل، نسخه‌های کپی معمولاً برای فعالیت‌هایی مانند افتتاح حساب‌های بانکی و امضای قراردادهایی که نیاز به سفر دارند، استفاده می‌شوند.

مهر شرکت

مهر شرکت مهمترین جزء یک شرکت است، زیرا مهر هنگام فعالیت‌های تجاری داخلی و خارجی قابل استفاده است. مهر اغلب توسط شخص حقوقی کنترل می‌شود و می‌تواند برای تأیید اسناد، قراردادها، گواهی‌ها و سایر موارد مورد استفاده قرار گیرد.

مهر مالی

مهر مالی نیز برای مقاصد حسابداری و تسویه حساب بانکی استفاده می‌شود.

مهر قرارداد

مهرهای قرارداد عمدتاً برای عقد قرارداد با مشتریان استفاده می‌شوند که با استفاده از مهر شرکت نیز قابل تعویض هستند. مهر و جواز کسب بسیار پر اهمیت است، زیرا مهر از امضا مهم‌تر است. در صورت بروز هرگونه خطر ناگوار، بهتر است یک فرآیند استاندارد داشته باشید، مثلاً اینکه شخص صاحب مهر، مسئول نگهداری آن و فرآیند تأیید دقیق استفاده از مهر است.

اسناد درخواستی محضری

گاهی اوقات، اصالت مدارک متقاضیان خارجی ممکن است توسط دفتر صنعت و بازرگانی شناسایی نشود، که می‌تواند زمان زیادی را در طول فرآیند درخواست تلف کند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است قبل از ارسال مدارک خود، آنها را محضری محلی کنید.

هماهنگی زمانی

خارجی‌ها اغلب باید چندین بار اسناد را به دلیل مشکلات شناسایی ناموفق ارسال کنند. به عنوان مثال، اینکه شما نمی‌توانید آزادانه سفر کنید در حالی که مقامات از پاسپورت شما در طول فرآیند درخواست استفاده می‌کنند. در نتیجه، درک فرآیند از قبل و هماهنگی مؤثر حمل و نقل اسناد، از جمله پاسپورت، مهم است.

شرایط و مراحل ثبت شرکت بازرگانی در چین

ثبت شرکت بازرگانی در چین دارای مراحل متعددی است که در ادامه به توضیح و تفسیر هر یک پرداخته شده است.

ثبت شرکت آنلاین

تعیین نوع ساختار کسب و کارشرکت بازرگانی در چین:

قبل از فرآیند ثبت شرکت بازرگانی در چین ابتدا باید در مورد یک نهاد حقوقی مناسب برای کسب و کار خود تصمیم بگیرید. انواع مختلفی از ساختار شرکت در چین برای انتخاب وجود دارد. متداول‌ترین شرکتی که توسط سرمایه گذار خارجی ترجیح داده شده به شرح زیر است:

شرکت کاملاً تحت مالکیت خارجی (WFOE)

WFOE ترجیح داده شده‌‌ترین گزینه برای سرمایه گذاران خارجی است که مایل به راه‌اندازی کسب و کار در چین هستند. WFOE یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) است که به طور کامل متعلق به سرمایه گذاران خارجی است. به عنوان یک LLC، به این معنی است که یک نهاد جداگانه با مسئولیت محدود، محدود به سرمایه سهام خود است. مالکان بر تصمیم‌گیری شرکت اختیار و کنترل دارند.

ثبت WFOE، حداقل به موارد زیر نیاز دارد: ثبت شرکت در چین چه مراحلی دارد
  • سرمایه گذار خارجی
  • مدیر یا هیئت مدیره ای که سرمایه گذار می‌تواند مدیر آن نیز باشد
  • نماینده قانونی
  • مدیر کل
  • سرپرست
  • آدرس شرکت ثبت شده

کسب و کار مجاز به انجام فعالیت‌هایی است که برای آن‌ها ثبت شده است. با تنظیم WFOE در منطقه آزاد تجاری شانگهای، سرمایه‌گذاران می‌توانند از یک روند کوتاه‌تر و ساده‌تر برای ثبت تجارت در چین نسبت به سایر شهرها لذت ببرند.

سرمایه‌گذاری مشترک (JV)

JVشکل خاصی از ثبت کسب و کار با الزام شریکی است که مقیم چین است. این شریک ملزم به داشتن سهام کنترلی بیش از 50 درصد از شرکت است. برخلاف WFOE، شما اختیار و کنترل کمتری بر عملیات تجاری شرکت خواهید داشت.

در این نوع سرمایه‌گذاری گسترش کسب و کار خود به بازار چین با استفاده از دانش از قبل موجود شرکت‌های مستقر، شبکه‌های توزیع و کانال‌های فروش آن‌ها آسان‌تر است. 2 نوع JV وجود دارد که عبارتند از سرمایه‌گذاری مشترک سهام(EJV) و سرمایه گذاری، که تجهیزات کلیدی و سرمایه مورد نیاز را وارد خواهند کرد. همچنین نیازی به حداقل سرمایه خارجی نیست.

دفتر نمایندگی (RO)

RO ساده‌‌ترین نوع تشکیل کسب و کار است که توسط یک شرکت خارجی تشکیل شده است و یک شخص حقوقی در چین شامل آن نیست. این عملیات در چین به نمایندگی از شرکت مادر خارجی انجام می‌شود. برخلاف WFOE و JV، RO فقط اجازه مشارکت در مناطق غیرانتفاعی را می‌دهد.

با سامانه دنیای ثبت می‌توانید اطلاعاتی همچون الزامات نظارتی واحد بازرگانی انتخاب شده، حداقل سرمایه سهام پرداختی که باید سرمایه گذاری کنید و موارد دیگر را کسب کنید.

انجام شرایط پیش ثبت‌نام شرکت در چین:

  • شما باید یک آدرس دفتر ثبت شده برای کسب و کار خود داشته باشید. مشاوران دنیای ثبت به شما در به دست آوردن آدرس مناسب طبق مقررات دولتی کمک خواهند کرد.
  • مشاوران دنیای ثبت استعلام نام کسب و کار مورد نظر شما را بررسی می‌کنند و آن را از اداره صنعت و بازرگانی رزرو می‌نمایند. نام تجاری انتخاب شده باید منحصر به فرد باشد و فعالیت اصلی کسب و کار را نشان دهد.
  • مشاوران دنیای ثبت همچنین می‌توانند برای شرکت شما نماینده قانونی پیشنهاد کنند که می‌تواند به عنوان نماینده شرکت شما در طول فرآیند ثبت‌نام یا در حین انجام انطباقات سالانه عمل کند، کمک خواهد کرد.

تهیه مدارک ثبت شرکت بازرگانی در چین:

برای ادامه روند ثبت شرکت بازرگانی در چین، باید اسناد KYC مدیر احتمالی، سهامدار و مالکان ذی نفع و اسناد شرکت از جمله اساس نامه را تهیه کنید. پس از آماده شدن مدارک می‌توانید نسبت به ثبت اسناد رسمی در دفتر اسناد رسمی مربوطه اقدام کنید. تیم حقوقی مشاوران دنیای ثبت می‌تواند در تهیه پیش نویس اسناد فوق کمک کند. آن‍ها پس از تهیه نمونه اولیه پیش نویس اسناد را برای بررسی و نظرات شما در مورد آن در اختیار شما قرار می دهد.

ثبت شدن شرکت بازرگانی در چین:

پس از تنظیم تفاهم‌نامه و اساس نامه، می‌توانید نسبت به ثبت درخواست خود به وزارت بازرگانی (MOFCOM) اقدام نمایید. پس از بررسی توسط مراجع ذیربط، در صورت تأیید یا رد گواهینامه به شما اطلاع داده خواهد شد. در صورت تأیید، گواهی تأییدیه و پروانه بهره برداری برای شما صادر خواهد شد.

شرایط پس از ثبت‌نام:
  • می‌توانید برای مجوز کسب و کار "5 در 1" از اداره محلی صنعت و تجارت (AIC) درخواست دهید. این درخواست شامل 5 مورد پروانه کسب اصلی، گواهی ثبت مالیات، گواهی کد سازمانی، گواهی ثبت تامین اجتماعی و گواهی ثبت آماری می‌شود.
  • علاوه بر این، برای به دست‌آوردن مدارک ریز شرکتی که برای تأیید قراردادها استفاده می‌شود، باید در اداره امنیت عمومی (PSB) ثبت نام کنید.
  • به عنوان یک سرمایه‌گذار خارجی که یک شرکت کاملاً خارجی را ثبت می‌کند، حداقل به دو حساب، یک حساب ارز محلی و یک حساب مشارکت سرمایه نیاز دارد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ جواز کسب در چین

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در چین

1. اساسنامه

این سند شامل نام شرکت، محدوده فعالیت، آدرس، سرمایه ثبت شده و نام سهامداران است.

2. دامنه کسب و کار

WFOE فقط می‌تواند در محدوده مورد تأیید خود، که در مجوز کسب و کار ظاهر می‌‌شود، تجارت کند.

3. سرمایه ثبت شده

هیچ حداقل نیاز سرمایه ثبت شده‌ای برای ایجاد WFOE وجود ندارد، اما باید برای پوشش تمام هزینه‌ها کافی باشد تا زمانی که شرکت بتواند جریان نقدی مثبت ایجاد کند.

4. نام شرکت

شرکت‌ها باید نام تجاری چینی و انگلیسی خود را ثبت کنند. نام رسمی WFOE به زبان چینی خواهد بود. متقاضیان باید 5 تا 10 نام پیشنهادی را ارسال کنند که در آن اداره دولتی تنظیم بازار(AMR) حرف آخر را خواهد زد. نام شرکت باید به زبان چینی از یکی از فرمت‌های زیر پیروی کند:

  • نام شرکت + صنعت + نام جغرافیایی + Ltd
  • نام جغرافیایی + نام شرکت + صنعت + با مسئولیت محدود.
  • نام شرکت + نام جغرافیایی + صنعت + با مسئولیت محدود.

5. محل دفتر

برای تأیید درخواست WFOE، یک آدرس تجاری معتبر - کامل با قرارداد اجاره دفتر و گواهی مالکیت مسکن با مهر رسمی - باید ارائه شود. آدرس دفتر ثبت شده نباید یک آدرس فرمالیته، مجازی یا یک ساختمان مسکونی یا ترکیب تجاری و مسکونی باشد.

نتیجه گیری

ثبت شرکت بازرگانی در چین دارای شرایط، مدارک و آگاهی خاصی است که این روند ممکن است سخت و دست نیافتنی به نظر برسد. اگر می‌خواهید کسب‌وکاری در چین راه‌اندازی کنید، اما مطمئن نیستید که چه کاری انجام دهید، می‌توانید از خدمات مشاوران دنیای ثبت استفاده کنید. مشاوران دنیای ثبت، به شما در روند ثبت کسب و کار شما در چین با تسلط کامل و بدون دردسر کمک می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت شرکت بازرگانی در چین با ما در ارتباط باشید. تیم مجرب و متعهد ما ظرف 24 ساعت آینده با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول

چگونه یک خارجی می‌تواند در چین شرکت بازرگانی ثبت کند؟

برای ثبت شرکت بازرگانی در چین باید مراحلی مثل انتخاب آژانس برای مشاوره، انتخاب محدوده شرکت، تهیه مدارک مورد نیاز، دریافت گواهی تأیید و اقدام به دریافت مجوز کسب و کار و در نهایت ثبت نام در اداره امنیت عمومی (PSB) را طی کنید.

برای ثبت شرکت بازرگانی در چین چه مدارکی نیاز است؟

برای ثبت شرکت بازرگانی در چین مدارکی اعم از پاسپورت شرکاء، انتخاب موضوع فعالیت شرکت، انتخاب اعضا هیئت مدیره (یک نفر کافیست)، انتخاب نام شرکت (انگلیسی یا چینی)، تکمیل فرم اطلاعات لازم نیاز است. با مشاوره گرفتن از مشاوران دنیای ثبت در کمترین زمان ممکن می‌توانید شرکت خود را در کشور چین ثبت کنید.


برای مشاوره رایگان در امور ثبتی و حقوقی فرم زیر را پر کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس