ثبت برند لاتین در شیراز

ثبت برند لاتین در شیراز به برند شما مالکیت و ارزش می‌دهد. مالکیت یک برند یا از طریق ثبت برند ایجاد می‌شود یا با فروش یک برند قدیمی که قبلا ثبت شده به دست می‌آید. البته برای هر دو مورد باید یک روند و مراحل خاص طی شود که چندان ساده و پیش پا افتاده نیست. با این تفسیر بهتر است پیچیدگی‌ها و قواعد آن را به کسانی که در این زمینه فعالیت دارند بسپارید تا این روند با سرعت و کیفیت هر چه تمام انجام شود. شرایط، مدارک و مراحل ثبت برند لاتین در استان فارس و شهر شیراز را در این مقاله از سامانه دنیای ثبت بررسی خواهیم کرد.

تماس با ما مشاوره رایگان

ثبت برند لاتین در شیراز چیست؟

نحوه ثبت برند بین المللی در شیراز

ثبت برند لاتین در شیراز به دلیل اینکه این شهر یکی از بزرگترین شهرهای ایران است و از پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذا‌ری و ایجاد اشتغال برخوردار است، تقاضای بالایی دارد. حتما برای شما هم پیش آمده که با دیدن لوگو یک برند یا شنیدن نام آن، ذهنتان به سمت کیفیت، قیمت و مشخصات منحصر به فرد تولیدات آن برند که ارائه دهنده محصول یا خدمات به شمار می‌رود، سوق پیدا کرده است.

به طور کلی برند یا نشان تجاری، آرم، طرح، تصویر، عبارت یا کلمه‌ای است که یک محصول یا خدمت را معرفی می‌کند و از محصولات و خدمات مشابه تمایز می‌بخشد. لازم به ذکر است اگر در برند یا نام تجاری شما از خط غیر فارسی استفاده شده باشد، یعنی نشان تجاری شما یک برند لاتین است.

مزایای ثبت علائم تجاری لاتین در استان فارس

گاهی اوقات بعد از اینکه محصولات یا خدمات شما با یک آرم یا عنوان خاص به مصرف‌کنندگان معرفی شد و اعتماد مشتریان را جلب نمود، برخی رقبا یا سودجویان محصولات بی‌کیفیت خود را با برند شما به بازار ارائه می‌دهند. با این حال جای نگرانی نیست؛ چراکه با ثبت برند لاتین از کپی برداری جلوگیری می‌شود و حمایت قانونی را نیز به دست می‌آورید. با صادر شدن گواهی ثبت برند که اعتبار ۱۰ ساله دارد، مالکیت معنوی برند خود را کسب می‌کنید؛

همچنین اگر متوجه سوء استفاده شدید، می‌توانید پیگیری‌های لازم را به صورت کاملا قانونی به عمل آورید. توجه داشته باشید کسانی که برند لاتین دارند باید برای ثبت برند لاتین درخواست دهند. البته معمولا کسانی برای ثبت برند لاتین درخواست می‌دهند که می‌خواهند محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنند.

شرایط ثبت برند لاتین در شیراز

ثبت برند لاتین در شیراز چه شرایطی دارد

ثبت علائم تجاری لاتین در شیراز یک سری شرایط دارد که حتما باید قبل از ثبت برند لاتین در شیراز به آن توجه داشته باشید تا در طول روند ثبت نشان تجاری با مشکل مواجه نشوید. این شرایط شامل موارد زیر می‌شود:

  • در نام برند نباید از کلمات توصیفی استفاده شده باشد.
  • نشان تجاری باید یا ترکیبی از کلمات با اسم خاص باشد یا اینکه به تنهایی اسم خاص باشد.
  • بکارگیری نمادها و نشان‌ ملی کشورها و سازمان‌های جهانی یا حتی مخفف نام آن‌ها هم در نشان تجاری امکان‌پذیر نیست.
  • اسم محصول نمی‌تواند برای همان محصول به عنوان برند انتخاب شود.
  • برند نمی‌تواند برخلاف عرف جامعه باشد.
  • نام تجاری نباید خلاف شرع انتخاب شود یا اینکه از اسامی مذهبی در آن استفاده شود.
  • متقاضی ثبت برند باید بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • ارائه جواز برای ثبت نشان تجاری ضرورت دارد.
  • برای ثبت برند‌های لاتین باید کارت بازرگانی ارائه شود.

مدارک ثبت برند لاتین در شیراز

ثبت برند لاتین در شیراز چه مدارکی لازم دارد؟

افرادی که می‌خواهند جهت ثبت نشان تجاری لاتین در شیراز درخواست دهند باید یک سری مدارک به سازمان مربوطه ارائه دهند. البته با توجه به اینکه اشخاص حقوقی یا حقیقی برای ثبت برند شرکت یا برند شخصی تقاضا می‌دهند، باید مدارک ثبت برند متفاوتی را تحویل دهند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لاتین برای اشخاص حقیقی (برند شخصی)

  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی ثبت برند لاتین در شیراز
  • کارت بازرگانی معتبر
  • مجوز فعالیت (این مورد شامل حداقل يكي از موارد جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از نهادهای قانونی می‌شود.)
  • تكميل درخواست ثبت برند لاتین

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لاتین برای اشخاص حقوقی (برند شرکت)

    li>کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت
  • کارت بازرگانی معتبر
  • مجوز فعالیت (این مورد شامل حداقل يكي از موارد جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از نهادهای قانونی می‌شود.)
  • تکمیل اظهارنامه ثبت برند لاتین

هزینه ثبت برند لاتین در شیراز

ثبت برند لاتین در شیراز چقدر هزینه دارد؟

هزینه ثبت برند بین‌المللی در شیراز به المان‌های گوناگونی بستگی دارد که تعداد مجوزهای لازم و طبقات درخواستی از جمله آن‌ها هستند. لازم به ذکر است که منظور ما از اصطلاح طبقه در این بخش، نوع خدمات یا محصولاتی است که اشخاص حقیقی یا حقوقی برای برند خود در نظر دارند. با این تفسیر نمی‌توان هزینه ثابتی را برای ثبت برند لاتین در شیراز تعیین نمود. خوب است بدانید ضمن ثبت برند خارجی در شیراز علاوه بر واریزی‌های دولتی و قانونی، با افزایش طبقات برند به ازای هر طبقه مبلغی به هزینه کل اضافه می‌شود.

نحوه ثبت برند لاتین در شیراز

روند کلی ثبت نشان تجاری لاتین به شرح زیر است:

  1. انتخاب نشان تجاری و اسم برند
  2. استعلام نشان تجاری مورد نظر که قبلا توسط شخص یا شرکت دیگری انتخاب نشده باشد.
  3. طراحی لوگو
  4. تکمیل و آماده سازی مدارک ثبت برند لاتین در شیراز که در بالا ذکر شد.
  5. مراجعه به سایت مالکیت معنوی و ثبت اطلاعات و دریافت رمز عبور خود
  6. مراجعه به دفتر اسناد رسمی و تایید حساب کاربری
  7. تکمیل فرم اظهارنامه ثبت علامت تجاری در شیراز و بارگذاری مدارک
  8. پرداخت هزینه ثبت برند
  9. دریافت کد پذیرش
  10. در ادامه طی 35 الی 45 روز پاسخ اظهارنامه ابلاغ می‌شود.
  11. در صورت پذیرش در مرحله قبل، به اداره ثبت علامت تجاری مراجعه کنید و اصل مدارک را ارائه دهید.
  12. چاپ روزنامه نوبت اول
  13. پرداخت حق الثبت
  14. صدور شماره ثبت
  15. انتشار روزنامه نوبت دوم
  16. صدور گواهی ثبت برند با اعتبار ده ساله
  17. مراجعه شخص متقاضی یا وکیل قانونی او به اداره ثبت علائم جهت دریافت گواهی

مدت زمان ثبت برند خارجی در شیراز

بدیهی است که کارهای اداری به دلیل حجم زیاد تقاضا، معمولا کمی تاخیر دارند اما می‌توان یک بازه زمانی حدودی برای آن‌ها در نظر گرفت. برای ثبت برند لاتین در شیراز نیز روند خاصی طی می‌شود.

دقیقا هنگامی که اظهارنامه به مرکز مالکیت معنوی ارسال می‌شود، حدوداً یک ماه تا ۴۵ روز کاری صدور آگهی تقاضا زمان می‌برد.

بعد از آن که آگهی اول در روزنامه رسمی کشور منتشر شد، عموم طی یک ماه می‌توانند در صورتی که با نام و برند مورد نظر تعارضی دارند آن را اعلام کنند. سپس حدوداً یک ماه دیگر برای صدور گواهی ثبت برند زمان لازم است.

به طور کلی می‌توان گفت که سه تا چهار ماه این روند به طول می‌انجامد. توصیه می‌شود برای کوتاه‌تر شدن بازه زمانی ثبت برند حتماً نام برند را استعلام بگیرید. این موضوع به آن دلیل است که اگر نام برند شما تکراری باشد مرکز مالکیت معنوی درخواست شما را رد می‌کند و بازگشت می‌زند.

ثبت برند لاتین بصورت آنلاین در شیراز

احتمالاً با مطالعه بخش‌های قبلی متوجه شدید که ثبت برند لاتین در شیراز و سایر شهرها زمانبر است و پیگیری مداوم را طلب می‌کند. با اینکه امکان ثبت برند به صورت اینترنتی و توسط خود شما امکانپذیر است، اما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از هدر رفتن وقت، تسریع روند و جلوگیری از اشتباهات احتمالی، این کار را از طریق مراجعه به صفحه ثبت برند آنلاین سامانه دنیای ثبت، پیگیری نمایید. در واقع این کار باعث می‌شود در طول روند ثبت برند لاتین خود دغدغه و دل نگرانی نداشته باشید و با راهنمایی‌های دقیقی که مشاوران ما به شما ارائه می‌دهند در زودترین زمان ممکن برند خود را ثبت کنید.

استعلام برند لاتین در شیراز

قبل از ارسال اظهارنامه ثبت برند لاتین در شیراز بهتر است از غیر تکراری بودن برند و نشان تجاری خود اطمینان حاصل کنید تا درخواست شما بعد از بررسی توسط اداره مالکیت معنوی برگشت نخورد و مجبور به طی کردن دوباره مراحل ثبت نشوید. برای این کار دو روش وجود دارد که در ادامه به شرح هر دو مورد خواهیم پرداخت.

استعلام برند از سامانه مالکیت صنعتی

ابتدا سامانه مالکیت صنعتی را باز کنید و از زبانه جستجو، جستجو در علامت تجاری را انتخاب نمایید. در این صفحه می‌توانید عنوان برند یا نشان تجاری خود را به همراه طبقه مربوط به آن وارد نموده و بعد از وارد کردن کد امنیتی جستجو را انجام دهید.

استعلام برند لاتین در شیراز از سامانه دنیای ثبت

سامانه دنیای ثبت تمام امور مربوط ثبت برند لاتین را انجام می‌دهد. شما می‌توانید با خاطری آسوده این امور را به کارشناسان این مجموعه محول کنید تا در سریعترین زمان ممکن از غیر تکراری بودن برند و نشان تجاری خود مطمئن شوید. برای این کار کافیست به صفحه استعلام برند مراجعه نمایید و بصورت رایگان درخواست خود را درج کنید.

مشاوره رایگان ثبت برند خارجی در شیراز (توسط سامانه دنیای ثبت)

راهنما ثبت برند لاتین در شیراز

در این مطلب سعی کردیم تمام سوالات متداول که در رابطه با ثبت برند لاتین در شیراز مطرح می‌شود را به طور کامل شرح دهیم تا ابهامی برای شما باقی نماند. با این حال اگر احساس می‌کنید به راهنمایی و مشاوره بیشتری نیاز دارید می‌توانید به این منظور با کارشناسان سامانه دنیای ثبت در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح کنید تا با کمال میل اطلاعات لازم در اختیار شما قرار گیرد. همچنین می‌توانید از این طریق هزینه و تعرفه ثبت برند لاتین را با جزئیات کامل متوجه شوید.

سخن پایانی

همه ما حداقل یک یا چند برند مختلف را از روی نشان تجاری فارسی یا لاتین مختص آن‌ها می‌شناسیم که یادآور کیفیت و ویژگی‌های خاص آن‌ها است. در برخی موارد افراد منفعت طلب محصولات نامرغوب خود را با نام برند‌های شناخته شده به فروش می‌رسانند. در چنین موقعیتی اگر نشان تجاری شما ثبت نشده باشد قادر به پیگیری قانونی نیستید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتماً برند خود را به ثبت برسانید تا از مشکلات این چنینی پیشگیری شود.

البته برای انتخاب برند و علامت تجاری باید اسم مناسبی انتخاب کنید و حتما قبل از درخواست ثبت از غیر تکراری بودن آن مطمئن شوید. هزینه ثبت برند نیز بازه مشخصی ندارد و با توجه به عوامل گوناگون متغیر است؛ همچنین روند ثبت برند می‌تواند سه تا چهار ماه طول بکشد. جهت ثبت برند لاتین در شیراز با تعرفه مناسب با کارشناسان سامانه دنیای ثبت در ارتباط باشید.

هزینه ثبت برند لاتین در شیراز چقدر است؟

با توجه به نوع و روشی که جهت پیگیری مراحل ثبت علائم تجاری لاتین در این شهر انتخاب می کنید، این هزینه می تواند از 200 هزارتومان به بالا متغییر باشد. جهت اطلاع دقیق از تعرفه ها با ما در تماس باشید.

آیا امکان برون سپاری مراحل ثبت برند لاتین در استان فارس توسط سامانه دنیای ثبت وجود دارد؟

بله، یکی از اصلی ترین خدمات سامانه دنیای ثبت، ثبت برند لاتین در تمامی شهر های ایران به خصوص استان فارس و شهر شیراز می باشد.

جهت مشاوره رایگان و درخواست ثبت برند لاتین فرم زیر را ارسال کنید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس