ثبت شرکت نسبی در اصفهان

ثبت شرکت نسبی در اصفهان، با توجه به پیشرفت صنعت و تجارت در این کلان شهر، اهمیت پیدا کرده است. استان اصفهان از نظر تولید، در زمینه‌های مختلف کشاورزی و صنعت در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد. از جمله این تولیدات می‌توان به عسل، بوقلمون، صنعت ذوب آهن و غیره اشاره کرد. حال تولیدکنندگان این محصولات، نمی‌توانند به طور کامل از دولت تسهیلات دریافت کنند به همین دلیل شرکت‌های را تشکیل می‌دهند تا بتوانند از طریق آن به کسب درآمد برسند. از نمونه شرکت‌های تجاری در اصفهان می‌توان به ثبت شرکت نسبی اشاره کرد.

تماس با ما مشاوره رایگان

ثبت شرکت نسبی در اصفهان چیست؟

نحوه ثبت شرکت نسبی در اصفهان

ثبت شرکت نسبی در اصفهان، به این منظور انجام می‌شود که دو یا چند نفر می‌خواهند شرکتی را ایجاد کنند که در آن یکسری کارهای تجاری انجام دهند. تقسیم مجموعه کارهایی که در این شرکت انجام می‌شود با توجه به سرمایه‌ای که هر نفر به شرکت تزریق کرده متفاوت است. نامی که برای شرکت نسبی انتخاب می‌شود متشکل از عنوان شرکت نسبی به همراه اسامی شرکا است. حال اگر نام همه شرکا در اسم شرکت استفاده نشود نیاز هست تا حداقل اسم یکی از شرکا به کار برده شود و بعد در انتهای اسم انتخابی، عبارت (و شرکا) یا (و برادران) ذکر شود.

شرایط ثبت شرکت نسبی در اصفهان

ثبت شرکت نسبی در اصفهان چه شرایطی دارد

برای نهادینه شدن یک شرکت نسبی، نیاز هست تنظیمات مربوط به اساسنامه و شرکت‌نامه انجام شود و هر میزان سرمایه‌ای که قرار بوده به شرکت اختصاص داده شود پرداخت گردد. اگر سرمایه غیر نقدی هم درنظر گرفته شده است، باید در اساسنامه و اداره ثبت شرکت‌ها، به ثبت برسد.

زمانی که شرکت نسبی شکل گرفت می‌بایست برای آن، محلی برای اقامت مشخص شود و برای اداره شرکت نیز، هیئت مدیره تشکیل شود. از بین شرکا، یک نفر به عنوان مدیر انتخاب می‌شود که کلیه کارهای مربوط به امور حقوقی را انجام دهد. چنانچه شرکت ملزم به پرداخت بدهی شود در این جاست که شرکا باید خود را آماده کنند؛ چرا که هر شریک با توجه به میزان سرمایه‌ای که به شرکت وارد کرده است در برابر پرداخت بدهی به طلبکاران مسئول است.

مدارک ثبت شرکت نسبی در اصفهان

ثبت شرکت نسبی در اصفهان چه مدارکی لازم دارد

کسانی که تمایل دارند شرکت نسبی خود را در اصفهان به ثبت برسانند، می‌بایست یکسری مدارک موردنیاز را تهیه نمایند. در ادامه همراه ما باشید تا با لیست مدارک ثبت شرکت نسبی، آشنا شوید.

  • تکمیل کامل شرکت‌نامه و عرضه کردن دو نسخه از آن
  • تکمیل کامل تقاضانامه و عرضه کردن دو نسخه از آن
  • تکمیل کامل اساسنامه و عرضه کردن دو نسخه از آن
  • عرضه فرمی که بر اساس ترتیب اولویت نام شرکت تکمیل شده است.
  • دریافت اصل جواز فعالیت از ارگان‌های مربوطه و ارائه نمودن آن
  • عرضه کلیه مشخصات مدیران، شرکا، بازرسان و هیئت ناظر به صورت اصل و کپی
  • کلیه مدیران نباید سوء داشته باشند و گواهی آن را ارائه دهند.
  • عرضه صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین در دو نسخه
  • عرضه صورت جلسه هیئت مدیره شرکت در دو نسخه
  • در صورت داشتن وکیل، عرضه نسخه اصلی وکالت‌نامه از طرف وکیل دادگستری ضروری است.

هزینه ثبت شرکت نسبی در شهر اصفهان

هزینه‌ای که برای ثبت شرکت در اصفهان، لازم است پرداخت شود ممکن است تغییراتی در آن انجام شود؛ چرا که اگر در کارهای مربوط به ثبت، اشتباهی رخ دهد یا اینکه اطلاعات به طور صحیح و کامل وارد نشود؛ در این صورت است که هزینه‌های مربوط به ثبت افزایش می‌یابد. از آن جا که مراحل ثبت کردن شرکت نسبی، به‌راحتی انجام نمی‌شود؛ در نتیجه با بروز خطا در هر مرحله نیاز هست که کلیه مراحل ثبت، از اول پیگیری شود که هم زمان‌بر است و هم اینکه پرداخت هزینه بیشتری را می‌طلبد. به طور کلی هزینه ثبت شرکت نسبی به صورت زیر است:

  • مبلغی که وکیل بابت وکالت دریافت می‌کند.
  • حق الثبت مربوط به ثبت شرکت نسبی
  • مبلغی که بابت تنظیم اوراقی مانند اساسنامه، اظهارنامه، شرکت‌نامه و متن مربوط به صورت جلسات شرکت نسبی دریافت می‌شود.
  • ورود اطلاعات اوراق مربوطه به سیستم
  • هزینه‌های مربوط به چاپ آگهی شرکت ثبت شده نسبی در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار
  • هزینه‌های مربوط به تنظیم و ثبت افراد حقوقی وارد شده به شرکت مانند اوراق مربوط به معرفی‌نامه، دریافت کلیه استعلام‌های لازم برای افراد حقوقی
  • تنظیمات مربوط به کد فراگیر افراد غیر ایرانی و ثبت این تنظیمات
  • به ثبت رسیدن شرکت نسبی در دیگر شهرها به جزء اصفهان که نیاز به وکیل ندارد و با هزینه کمی انجام می‌شود.

ثبت شرکت نسبی صورت آنلاین در استان اصفهان

ثبت شرکت نسبی در اصفهان به صورت آنلاین و اینترنتی

سامانه دنیای ثبت، این امکان را فراهم کرده است تا تمامی شرکت‌های موجود اعم از شرکت‌های نسبی بتوانند اقدام به ثبت شرکت آنلاین در شهر اصفهان کنند. این سامانه در سراسر شهرهای ایران از جمله در اصفهان فعال است تا افراد بتوانند بدون درگیر شدن با کاغذ بازی‌های اداری، فقط با صرف مدت زمان کوتاهی و با چند کلیک، شرکت نسبی خود را به ثبت برسانند. برای انجام این کار کافی است که مدارک مربوط به ثبت شرکت نسبی فراهم باشد تا با پرداخت هزینه‌های لازم، از نظر قانونی و به طور رسمی، شرکت نسبی افراد از طریق سامانه دنیای ثبت، انجام شود.

اصلی‌ترین مدارکی که برای ثبت در سامانه نیاز هست به صورت زیر تعریف می‌شود:

  • کپی کارت ملی و شناسنامه همه افراد موجود در زیرمجموعه شرکت
  • اوراق اساس‌نامه، شرکت‌نامه و تقاضانامه مربوط به ثبت آنلاین شرکت، تنظیم شود.
  • در صورت وجود وکیل، داشتن وکالت‌نامه لازم است.
  • ارائه کلیه جوازهای مربوط کسب و پروانه بهره‌برداری
  • ارائه صورت جلسه‌ای کامل از مجمع

مشاوره رایگان ثبت شرکت نسبی در اصفهان

اگر به دنبال تشکیل شرکت نسبی در اصفهان هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان سامانه دنیای ثبت در کلان شهر اصفهان، بهره ببرید. مواردی که مشاورین در زمینه شرکت‌های نسبی ارائه می‌دهند شامل نحوه ثبت شرکت به صورت نسبی در اصفهان، مزایای مربوط به تشکیل شرکت نسبی در کلان شهر اصفهان، مراحل لازم برای به ثبت رسیدن شرکت نسبی در اصفهان، ثبت آنلاین شرکت و دیگر موارد است.

پیگیری ثبت شرکت نسبی توسط سامانه دنیای ثبت

زمانی که شرکت نسبی به ثبت برسد، شماره‌ای بر مبنای شناسنامه شرکت، به آن اختصاص داده می‌شود که شناسایی شرکت بر اساس این شماره، انجام می‌شود. این شماره، یک عدد ثابتی است که قابل تغییر نیست و اگر شرکتی این شماره را نداشته باشد به موجب شرکتی غیر مجاز شناخته می‌شود. این شماره تا زمانی که شرکت به فعالیت خود ادامه دهد، قابل پذیرش است. با در اختیار داشتن شماره ثبت، می‌توان اطلاعاتی راجع به نوع شرکت، محل فعالیت شرکت و بررسی اینکه شرکت قانونی است یا اینکه نیست را به دست آورد.

برای پیگیری ثبت شرکت نسبی، می‌توان از سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی استفاده کرد. این سامانه روش مطمئنی برای پیگیری ثبت شرکت نسبی، به شمار می‌آید. فقط کافی است یکی از اطلاعات مربوط به شناسه ملی، شماره ثبت یا اسم مربوط به فرد را در این سامانه وارد کنید تا اطلاعاتی را که لازم دارید در اختیارتان قرار دهد.

سخن پایانی

اگر به دنبال ایجاد شرکت در اصفهان هستید و می‌خواهید نوع شرکت را نسبی انتخاب کنید، می‌توانید از اطلاعات ارائه شده در این مطلب استفاده کنید؛ چرا که این مدل شرکت در داخل ایران به رسمیت شناخته شده است. ثبت شرکت نسبی در اصفهان با فراهم کردن مدارک لازم و طی کردن مراحل قانونی امکان‌پذیر است. شرکت نسبی باید حتماً به ثبت برسد تا شماره ثبت به آن اختصاص داده شود. براساس این شماره ثبت است که شما می‌توانید پیگیری‌های لازم را انجام دهید. برای مشاهده لیست کامل انواع شرکت های قابل ثبت در این شهر نیز می توانید مقاله لینک شده را مطالعه نمایید.

ببرای ثبت شرکت به صورت نسبی در اصفهان به کجا مراجعه کنیم؟

برای اینکار به سامانه دنیای ثبت مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

برای پیگیری از شرکت ثبت شده باید چکار کرد؟

برای اینکار شناسه گرفته شده زمان ثبت را همراه داشته باشید و از صفحه مربوطه مراحل ثبت را پیگیری کنید.

برای مشاوره رایگان و ثبت درخواست شرکت نسبی فرم زیر را ارسال کنید:

خدمات ثبت ایزو تماس