ثبت برند لاتین در مشهد

نحوه ثبت برند لاتین در مشهد آنلاین

ثبت برند لاتین در مشهد زمانی لازم می‌شود که بخواهید نامی غیرفارسی یا کلمه‌ای فارسی را به زبان لاتین در برند تجاری‌تان به کار ببرید. مطابق با قوانین مرکز مالکیت معنوی کشور ایران، کلمه‌هایی که به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و عربی برمی‌گردند، لاتین حساب می‌شوند.

از طرفی در صورتی که بیش از 50 درصد لوگو تجاری شما با فونت انگلیسی نوشته شود، این نماد لاتین محسوب می‌شود. تولیدکنندگان زمانی به ثبت برند خارجی یا لاتین در مشهد روی می‌آورند که یکی از اهداف انها فعالیت در حوزه بین الملل و فروش محصولات در کشور های دیگر از طریق برندشان باشد. در ادامه شما را بیشتر با ثبت علائم تجاری لاتین در مشهد، آشنا می‌کنیم.

تماس با ما درخواست ثبت و مشاوره رایگان

ثبت برند لاتین در مشهد چیست؟

ثبت نشان تجاری لاتین در مشهد، اهمیت زیادی برای اعتبار بخشیدن به کیفیت محصول‌های هر برند دارد. در هر کشور، قوانین خاصی برای حمایت از صاحبان برندها وجود دارد تا مردم را به راه‌اندازی یک کسب و کار و اداره آن، تشویق کنند.

از آنجا که از برند برای معرفی محصول یا خدمات به مردم استفاده می‌شود، اعتبار و محبوبیت هر محصول به آن برمی‌گردد؛ حال در صورتی که صاحب یک برند بخواهد تا محصول‌هایش را در کشورهای خارجی به فروش برساند، به ثبت برند خارجی در مشهد نیاز خواهد داشت. با این کار، کالاها و خدماتش در خارج از کشور نیز با برندی معتبر شناخته خواهند شد.

شرایط ثبت برند لاتین در مشهد

ثبت برند لاتین در مشهد چه شرایطی دارد

برای ثبت برند لاتین در مشهد به شرایط و پیش‌نیازهای خاصی احتیاج خواهید داشت. در صورت نداشتن این شرایط، نمی‌توانید برند لاتین خود را ثبت کرده و کالا و خدمات برندتان را در خارج از کشور به فروش برسانید. این شرایط به شرح زیر است.

  • داشتن کارت بازرگانی
  • کارت ملی و شناسنامه فرد حقیقی یا روزنامه رسمی شخص حقوقی
  • نام برند و لوگو در سایز مشخص شده
  • انتخاب کالا و خدماتی که قصد ارائه آن را دارید

مدارک ثبت برند لاتین در مشهد

ثبت برند لاتین در مشهد چه مدارکی لازم دارد

برای ثبت علائم تجاری لاتین در مشهد از دو طریق می‌توان اقدام کرد. روش اول ثبت برند لاتین برای اشخاص حقیقی بوده و روش دوم ثبت برند لاتین برای اشخاص حقوقی است. برای استفاده از روش اول به مدارک زیر نیاز خواهید داشت.

  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • کارت بازرگانی معتبر
  • مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا هر نوع گواهی فعالیت از نهادهای قانونی)
  • پرکردن درخواست ثبت برند لاتین
  • نمونه علامت تجاری لاتین در ابعاد ۱۲ × ۱۲ سانتی‌متر

برای استفاده از روش دوم باید مدارک زیر را به مسئول مربوطه تحویل دهید.

  • کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت
  • کارت بازرگانی معتبر
  • مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از طرف نهادهای قانونی)
  • تکمیل اظهارنامه ثبت برند لاتین
  • نمونه لوگو لاتین در ابعاد ۱۲ × ۱۲ سانتی‌متر

لیست کاملی از مدارک ثبت برند را در این مقاله می توانید مشاهده کنید و در صورت نیاز با پشتیبان های سامانه دنیای ثبت در ارتباط باشید.

هزینه ثبت برند لاتین در مشهد

ثبت برند لاتین در مشهد چقدر هزینه دارد

هزینه ثبت نشان تجاری در مشهد، به عوامل بسیاری وابسته بوده و برای هر برند متفاوت است. از جمله این عوامل می‌توان به تعداد محصول‌ها، مجوزهای مورد نیاز و طبقات درخواستی اشاره کرد. طبقه اصطلاحی است که به نوع خدمات یا کالاهایی که شخص حقیقی یا حقوقی برای برند خود انتخاب کرده، اشاره می‌کند. در سال 1400، به ازای اضافه کردن هر طبقه، دویست هزار تومان به هزینه ثبت برند لاتین در مشهد اضافه می‌شد. جالب است بدانید که هزینه، هیچ تفاوتی با هزینه ثبت لوگو و نشان تجاری فارسی ندارد. لیست هزینه‌ ثبت برند لاتین در سال ۱۴۰۱ در مشهد به شرح زیر است.

  • هزینه ارسال اظهارنامه
  • هزینه دو نوبت روزنامه رسمی
  • هزینه صدور سند برند
  • هزینه تشکیل پرونده
  • هزینه وکیل
  • هزینه مکاتبات اداری با کارشناس مانند استمهال و...

نحوه ثبت برند لاتین در مشهد

اولین قدم برای ثبت برند خارجی در مشهد، ارائه کارت بازرگانی و درخواست برای علامتی با حروف لاتین است. مهم نیست که نام درخواستی شما فارسی باشد و به صورت لاتین نوشته شود یا ریشه لاتین داشته باشد؛ در هر حال، زمانی که این نماد حاوی زبان لاتین باشد، باید کارت بازرگانی را ارائه کرد.

در مرحله بعد باید مدارک مربوطه را تحویل داده و منتظر ماند تا درخواست با قوانین و شرایط بین المللی برند، تطبیق داده شود؛ در این مرحله، بررسی خواهد شد که نمونه برند شما در هیچ کشور دیگری وجود نداشته و شرایط برندتان با استانداردهای توافقنامه مادرید و پروتکل الحاقی آن، همخوانی داشته باشد.

مدت زمان ثبت برند خارجی در مشهد

یکی از سوال‌های بسیار پرتکرار کاربران از ما، مدت زمان ثبت برند خارجی در مشهد است. به طور کلی پس از ارسال اظهارنامه به مرکز مورد نظر، 30 الی 45 روز کاری زمان نیاز است تا آگهی تقاضا صادر شود. پس از این مرحله، در روزنامه آگهی داده می‌شود تا در یک مهلت یک ماهه، هر کسی که با نام و نشان این برند ارتباط یا تعارضی دارد، اعلام نماید.

زمانی که این مهلت یک ماهه به پایان رسید، در بازه‌ای 4 هفته‌ای، گواهی ثبت برند لاتین در مشهد صادر خواهد شد. یک آگهی دیگر در روزنامه رسمی، پایان این پروسه را اعلام می‌کند. به طور کلی این فرایند در حدود 3 ماه طول می‌کشد.

ثبت برند لاتین به صورت آنلاین

امروزه بسیاری از کارهای اداری به صورت اینترنتی انجام می‌شوند. ثبت برند لاتین در مشهد هم از این قاعده مستثنی نیست. افراد زیادی علاقه دارند تا کارهای اداری مورد نیاز را به افراد خبره در آن بسپارند. موسسه‌های مجاز زیادی برای این امر وجود دارند. سامانه ثبت برند آنلاین دنیای ثبت یکی از این موسسه‌ها است که می‌تواند بار ثبت برند لاتین در مشهد را از دوش شما بردارد. کافی است تا مدارک مورد نیاز را برای کارشناسان آن ارسال کرده و فرم‌های مربوطه را به صورت اینترنتی و غیرحضوری تکمیل نمایید.

استعلام برند لاتین در مشهد

تکراری نبودن علائم تجاری، مهم‌ترین مسئله در زمینه ثبت برند لاتین در مشهد است. از آنجا که این برند لاتین است، باید در موافقت‌نامه تریپس وابسته به سازمان تجارت جهانی یا کنوانسیون مادرید وابسته به سازمان جهانی مالکیت معنوی بررسی انجام داد تا عنوان مشابهی وجود نداشته باشد.

علاوه بر این‌ها باید استانداردها و مقررات بین المللی در این برند رعایت شود. توجه داشته باشید که ثبت برند لاتین، کاملاً با ثبت جهانی برند متفاوت بوده و برای ثبت به صورت جهانی باید مراحلی اضافی طی شود. جهت استعلام برند لاتین در شهر مشهد می توانید از این صفحه اقدام نمایید.

مشاوره رایگان ثبت برند بین المللی در مشهد

داشتن یک مشاور و راهنما برای گام برداشتن در مسیر ثبت برند بین المللی در مشهد، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. خوشبختانه کارشناسان سامانه دنیای ثبت برای مشاوره دادن به شما به صورت رایگان کاملاً آماده هستند. با تکیه بر توصیه‌های آن‌ها می‌توانید این مسیر را بسیار آسان‌تر از دیگران طی کنید. کلیه مراحل جهت ثبت علائم تجاری لاتین در استان خراسان رضوی را می توانید بصورت شخصی یا با کمک مشاوره کارشناسان دنیای ثبت، انجام دهید. در هر قسمت از این مراحل می توانید جهت ارتباط با ما از طریق فرم های موجود یا تماس، اطلاعات لازم را کسب کنید.

سوالات متداول

ثبت برند لاتین در مشهد چیست؟

انتخاب یک اسم، لوگو یا نشان تجاری که دارای واژگان غیر از زبان فارسی است، جهت ثبت در اداره مالکیت معنوی شهر مشهد، با نام ثبت برند لاتین شناخته می شود.

چطور اقدام به استعلام برند لاتین کنم؟

جهت این کار می توانید از سامانه دنیای ثبت بصورت کاملا رایگان، درخواست خود را درج نمایید.

برای مشاوره رایگان و همچنین جهت درخواست ثبت برند لاتین در مشهد فرم زیر را پر کنید

خدمات ثبت ایزو تماس