کد فراگیر

سایت کد فراگیر اتباع خارجی در ایران

کد فراگیر یکی از اصلی‌ترین نکات حقوقی است که اتباع خارجی کشور ایران برای تاسیس یا ثبت شرکت تجاری یا انجام کارهای اقتصادی، به آن نیاز خواهند داشت. در حقیقت می‌توان گفت که این کد نقش کد ملی را برای اتباع خارجی، بازی می‌کند. به هر شخص یک کد فراگیر منحصر به فرد می‌دهد تا بتوان به کمک این کد بر فعالیت‌های آن شخص نظارت داشت. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعات بیشتری از کد فراگیر به دست آورید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

تماس با ما مشاوره رایگان

دریافت کد فراگیر اتباع خارجی

شرایط دریافت کد فراگیر اتباع

کدفراگیر را می‌توان از طریق مراجعه به سایت اداره ثبت شرکت‌ها دریافت نمود. متقاضیان باید در این وب سایت به بخش کدفراگیر رفته و با تکمیل اطلاعات مورد نیاز برای فرم، درخواست خود را ثبت کنند. این درست است که ثبت درخواست برای این کد کار چندان پیچیده‌ای به حساب نمی‌آید؛ اما برای جلوگیری از هر گونه اشتباه و خطا به شما توصیه می‌کنیم که این کار را زیر نظر کارشناسان وب سایت دنیای ثبت انجام دهید.

به طور معمول می‌توان گفت که دریافت کدفراگیر چیزی در حدود 1 الی 3 روز طول خواهد کشید. اتباع تمام کشورها قادر هستند تا برای دریافت کدفراگیر خود اقدام کنند. توجه داشته باشید که در صورت داشتن کارت آمایش، شخص دیگر نیازی به کدفراگیر نخواهد داشت. از این کد می‌توان برای افراد زیر 18 سال هم استفاده کرد. البته این افراد باید برای دریافت کدفراگیر، پاسپورت قیم و سرپرست قانونی خود را به مراکز مربوطه ارائه کنند.

هیچ محدودیتی در استفاده از کدفراگیر برای شما وجود ندارد و درست همانند کد فراگیر می‌توان بارها از آن استفاده کرد. لازم به توجه است که هر یک از اتباع خارجی فقط یک بار اجازه دارند تا برای دریافت کد فراگیر اقدام کنند. از طرفی این کد فقط در کشور ایران اعتبار خواهد داشت.

پیشنهادی: چگونه جواز تاسیس دریافت کنیم؟

مدارک مورد نیاز برای کد فراگیر اتباع

کد فراگیر اتباع چه مدارکی لازم دارد 

شاید برای شما این پرسش پیش بیاید که برای درخواست کدفراگیر به چه مدارکی نیاز خواهید داشت. در پاسخ به شما لیستی آماده کرده‌ایم که تمام مدارک مورد نیاز را در خود جای داده است. یک شخص حقیقی برای دریافت این کد به مدارک زیر نیاز خواهد داشت.

  • کپی پاسپورت
  • ارائه عکس پرسنلی به سایز 3*4

مدارک مورد نیاز برای یک شخص حقوقی به شرح زیر خواهد بود.

  • روزنامه تاسیس شرکت خارجی خود
  • نام شرکت به فارسی و انگلیسی
  • شرکت شما در هر شهر و کشوری که به ثبت رسیده باشد، باید نام آن را هم ذکر کنید.
  • شماره ثبت شرکت مذکور
  • تاریخی که شرکت شما به تاسیس رسیده است.
  • نوع شرکت
  • موضوع فعالیت شرکت شما
  • آدرس دفتر مرکزی شرکت
  • کد پستی محل شرکت شما
  • ارائه شماره تلفن شرکت

هزینه مورد نیاز برای دریافت کدفراگیر اتباع

کد فراگیر اتباع چقدر هزینه دارد؟

هزینه مورد نیاز برای دریافت کدفراگیر کاملاً به شرکتی که برای این کار به او مراجعه می‌کنید، بستگی دارد؛ به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که فقط به شرکتی معتبر و شناخته شده همچون دنیای ثبت، مراجعه نمایید؛ چرا که این شرکت بهترین خدمات را با کم‌ترین هزینه در اختیار شما قرار خواهد داد.

دریافت کد فراگیر به صورت آنلاین

اولین مرحله برای دریافت کدفراگیر، مراجعه به آدرس irsherkat.ssaa.ir است. حال در سربرگ بالای صفحه روی درخواست کدفراگیر کلیک نمایید. در این مرحله باید گزینه ثبت درخواست را انتخاب کنید. سپس نوبت به پر کردن اطلاعات مورد نیاز در فرم داده شده می‌رسد. در این مرحله پس از کلیک روی گزینه ثبت، کد پیگیری خود را دریافت خواهید کرد. حالا اگر از سایت خارج شده و دوباره به آن وارد شوید. در قسمت درخواست کدفراگیر، روی پیگیری درخواست کلیک کنید تا با وارد کردن کد پیگیری بتوانید از وضعیت درخواست خود باخبر شوید. همچنین شما برای درخواست این کد، میتوانید از سامانه آنلاین دنیای ثبت، پیگیری های لازم را انجام دهید.

پیشنهادی: برای تمدید برند باید چکار کنیم؟

مدت دریافت کدفراگیر رایگان اتباع

همانطور که در بخش‌های قبل ذکر شد، مدت زمان دریافت کدفراگیر 1 الی 3 روز خواهد بود؛ بنابراین خیلی زمان زیادی را صرف دریافت این کد نخواهید کرد. البته بهتر است تمام مدارک درخواستی تکمیل باشد تا این فرایند خیلی به طول نینجامد.

نتیجه گیری

به طور کلی می‌توان گفت که روند ثبت درخواست برای کدفراگیر، ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد؛ اما از آنجایی که اتباع خارجی به زبان فارسی مسلط نیستند، ممکن است در روند ثبت درخواست به مشکل بخورند. به همین دلیل است که به اتباع خارجی توصیه می‌کنیم که این کار را به کارشناسان دنیای ثبت بسپارند. در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در رابطه با کدفراگیر در اختیار شما قرار بگیرد. در صورت نیاز به درخواست کدفراگیر می‌توانید روی کارشناسان وب سایت دنیای ثبت حساب باز کنید.

آیا گرفتن کد فراگیر برای فعالیت اقتصادی اجباری است؟

بله در صورتی که یکی از اتباع خارجی هستید، برای هر فعالیت تجاری به کدفراگیر نیاز خواهید داشت.

اخذ کد فراگیر معمولاً چند روز زمان می برد؟

خوشبختانه کارشناسان ما به سرعت به درخواست شما پاسخ داده و آن را پیگیری می‌کنند.

کد فراگیر در چه مواردی قابل استفاده است؟

از جمله موارد نیاز به کدفراگیر می‌توان به مواردی نظیر ثبت اسناد، تاسیس شرکت، افتتاح حساب بانکی، هرگونه فعالیت مالیاتی و اقتصادی، گرفتن گواهینامه رانندگی، شرکت در کنکور و… اشاره کرد.

برای مشاوره رایگان و همچنین جهت درخواست کد فراگیر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
2 دیدگاه دربارهٔ «کد فراگیر برای اتباع خارجی چیست؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس