ثبت شرکت مهاجرتی

ثبت کردن شرکت مهاجرتی در تهران

شرکت‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام با هدف خاصی برای انجام فعالیت‌های مختلف راه‌اندازی خواهند شد. یکی از شرکت‌هایی که ثبت آن در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است شرکت مهاجرتی است که شاید عده‌ای با آن آشنایی نداشته باشند. برای آشنایی بیشتر و اطلاعات کافی در رابطه با ثبت شرکت مهاجرتی تا پایان مطلب با سامانه دنیای ثبت همراه شوید.

تماس با ما مشاوره رایگان

منظور از ثبت شرکت چیست؟

ثبت شرکت به منظور تاسیس و راه‌اندازی موسسات مرتبط صورت می‌گیرد و نیازمند آگاهی لازم نسبت به مدارک، قوانین و در حقیقت شرایط کلی آن خواهد بود. امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلف کاری، تحصیلی و... به کشورهای خاص مهاجرت می‌کنند؛ از این رو برای اطلاع از روش و مراحل آن به شرکت‌هایی که در این زمینه تخصص و فعالیت دارند مراجعه خواهند کرد.

با ثبت شرکت مهاجرتی می‌توان برای چنین افرادی راهنمای مناسبی بود؛ همچنین با ارائه خدمات در این زمینه کسب و کار و درآمد خوبی خواهید داشت. به طور کلی هدف از ثبت این نوع شرکت آگاه کردن و ارائه اطلاعات لازم در رابطه با مهاجرت است. اعضای یک موسسه مهاجرتی تلاش خواهند کرد امور اقامتی متقاضی به صورت کاملا قانونی و در واقع به نیابت از او صورت بگیرد. این کار تنها از عهده افراد متخصص در این زمینه امکان‌پذیر خواهد بود؛ چرا که با قوانین، شرایط و مراحل آن به خوبی آشنایی دارند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مهاجرتی

مدارک ثبت کردن شرکت

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مهاجرتی باید به صورت کامل تهیه و ارائه شود تا در روند و پروسه انجام مراحل آن خللی وارد نشود و ثبت شرکت بدون مشکل به بهترین شکل و در کمترین زمان صورت گیرد. برای ثبت یک شرکت و موسسه مهاجرتی به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • حداقل ۲ نفر عضو فعال جهت تشکیل شرکت الزامی است.
  • ارائه مدارک شناسایی مانند فتوکپی کارت ملی و شناسنامه اعضا
  • در صورت داشتن مجوز در زمینه فعالیت خود هنگام ثبت شرکت همراه داشتن و ارائه آن الزامی خواهد بود.
  • تهیه و ارائه اوراق شرکتی اعم از اظهارنامه، شرکت‌نامه و اساسنامه
  • نداشتن سوء‌پیشینه کیفری
  • ارائه کارت پایان خدمت یا کارت معافیت
  • تهیه و ارائه مدارکی که نشان‌دهنده توانایی لازم جهت انجام امور مهاجرتی باشد.
  • آشنایی به یکی از زبان‌های خاجی
  • داشتن حداقل سن ۳۰ سال
  • ارائه مجوز مورد نیاز از وزارت مربوطه
  • داشتن مدرک لیسانس یا معادل آن

مطالب پیشنهادی: دریافت کد فراگیر برای اتباع خارجی

مدت زمان ثبت شرکت مهاجرتی

برای ثبت شرکت مهاجرتی باید شرایط لازم برای انتخاب نام شرکت، اخذ و دریافت مجوزها جهت تاسیس شرکت را به صورت کامل طی کنید. در صورتی که خود شما در این زمینه تخصص کافی نداشته باشید به طور قطع انجام این مراحل زمان بیشتری نیاز خواهد داشت؛ همچنین ممکن است در برخی موارد ثبت شرکت با مشکلاتی روبرو شود.

به طور کلی می‌توان گفت با توجه به نوع شرکت و قالبی که تعیین خواهید کرد، مدت زمان ثبت شرکت می‌تواند متفاوت باشد. البته روال اداری که باید طی شود نیز ممکن است با افت و خیز مواجه باشد. ظرف ۱۲ تا ۱۵ روز کاری گواهی ثبت شرکت و اوراق اصلی شرکت را با مهر اداره شرکت‌ها به موسسان تحویل می‌دهند. در واقع مدت زمان ثبت شرکت مهاجرتی حدود ۱۴ تا ۳۰ روز کاری طول خواهد کشید.

ثبت شرکت مهاجرتی به صورت آنلاین

یکی از آسان‌ترین و به صرفه‌ترین روش ثبت شرکت انجام مراحل آن به صورت اینترنتی است. سامانه دنیای ثبت به عنوان یکی از سامانه‌های رسمی آنلاین در زمینه ثبت برند و ثبت شرکت و امور مرتبط با مهاجرت است و آماده پاسخگویی به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته خواهد بود. این سامانه با ارائه و انجام خدمات مختلف در رابطه با ثبت شرکت مهاجرتی و با مناسب‌ترین تعرفه و هزینه، انتخاب خوبی جهت انجام امور ثبت شرکت مهاجرتی است.

در صورت تمایل می‌توانید از طریق سامانه دنیای ثبت و بهره‌مندی از نظر و مشاوره کارشناسان برای ثبت شرکت مهاجرتی به صورت آنلاین اقدام کنید. برای این کار کافیست بعد از مشورت با متخصصین و کارشناسان در این زمینه به صفحه مربوطه مراجعه و مراحل مختلفی که در نظر گرفته شده است را با تکمیل فرم‌ها طی کنید. در فرم‌ها علاوه بر اطلاعات شخصی و عمومی لازم است تا مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مهاجرتی را در وبسایت آپلود نمایید.

در صورت تکمیل بودن مدارک و نبود هیچ گونه نقصی در آن‌ها تیم حقوقی دنیای ثبت انجام مراحل ثبت شرکت را به عهده خواهد گرفت؛ بنابراین شما را به صورت آنلاین در جریان امور و مراحل ثبت قرار خواهند گذاشت.

مطالب پیشنهادی: ثبت شرکت به صورت آنلاین

انواع شرکت های قابل ثبت تحت عنوان شرکت های مهاجرتی

شرکتهای مهاجرتی در ایران

شرکت‌های قابل ثبت تحت عنوان شرکت‌های مهاجرتی شامل دو نوع متفاوت خواهند شد که هر کدام دارای ویژگی‌ها و شرایط خاص هستند. هر یک از شرکت‌های قابل ثبت را می‌توان با توجه به نوع فعالیت خود راه‌اندازی کرد که در ادامه به طور مختصر به معرفی هر کدام می‌پردازیم.

شرکت مهاجرتی سهامی خاص

شرکت سهامی خاص می‌تواند تحت عنوان یک شرکت مهاجرتی به ثبت برسد و فعالیت‌های مختلفی داشته باشد. از جمله فعالیت‌هایی که این نوع شرکت می‌تواند انجام دهد امور مهاجرتی است؛ در حقیقت سرمایه شرکت سهامی خاص تبدیل به سهم‌هایی خواهد شد که امکان معامله در بورس را ندارند. ناگفته نماند که سهامی این شرکت‌ها را به راحتی می‌توان واگذار کرد.

برای ثبت شرکت سهامی خاص کلیک کنید.

افرادی که قصد ثبت شرکت مهاجرتی را در قالب سهامی خاص دارند نیازی به تهیه کامل سرمایه نقدی نخواهند داشت؛ همچنین شرایط ثبت کردن شرکت مهاجرتی در قالب شرکت سهامی عام بسیار ساده‌تر است. حضور حداقل ۳ عضو و ۲ بازرس یکی از شرایط و الزامات ثبت این شرکت و حداقل یک میلیون ریال سرمایه نیز نیاز خواهد بود که حداقل ۳۵ درصد از این مبلغ باید در حساب شرکت باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی عام عبارتند از:

  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی همه اعضا
  • اعلام مشخصات همه اعضا هیئت مدیره و بازرسان
  • تنظیم اظهارنامه، اساسنامه و اقرارنامه
  • دریافت مجوز فعالیت از اداره مربوطه

شرکت مهاجرتی با مسئولیت محدود

نوع دیگر شرکت مهاجرتی ثبت شرکت با مسئولیت محدود است که می‌تواند در زمینه‌های متعدد از جمله اخذ ویزا و ارائه خدمات مختلف مهاجرتی فعالیت داشته باشد. در رابطه با راه‌اندازی این نوع شرکت می‌توان گفت به سرمایه کمی نیاز دارد و اوراق سهام آن را نمی‌توان منتشر کرد. این نوع شرکت با دو یا چند نفر می‌تواند ثبت و فعالیت خود را آغاز کند و هر کدام از اعضا به اندازه سرمایه‌ای که در این شرکت قرار داده‌اند مسئولیت خواهند داشت.

برای ثبت کردن شرکت مسئولیت محدود کلیک کنید.

قابل ذکر است که اعضای این شرکت در مواردی مانند سود، حق رای و... به میزان سرمایه خود سهم دارند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مسئولیت محدود:

  • ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه همه اعضا
  • تهیه و ارائه اساسنامه، اظهارنامه و اقرارنامه
  • تهیه همه مجوزهای لازم جهت فعالیت
  • ارائه دو نسخه صورت جلسه که توسط موسسین امضا شده باشد.

مشاوره ثبت شرکت مهاجرتی

برای ثبت شرکت مهاجرتی و انجام مراحل و البته داشتن شرایط لازم می‌توانید از مشاورین ما کمک بگیرید. شاید برای افراد عادی که تجربه و تخصص کافی در زمینه ثبت شرکت مهاجرتی را ندارند، انجام این کار قدری دشوار و البته زمان‌بر باشد؛ از این رو برای برخورداری و اطلاعات کافی در زمینه چگونگی به ثبت رساندن و مراحل و مدت زمانی که برای انجام آن نیاز خواهید داشت.

بهترین گزینه دریافت مشاوره از طریق کارشناسان ما خواهد بود تا در کمترین زمان ممکن نسبت به ثبت شرکت مهاجرتی اقدامات لازم را انجام دهید‌. البته قبل از هر چیز برای ثبت شرکت مهاجرتی باید با امور مختلفی که در این شرکت باید صورت گیرد آشنایی و دانش کافی را داشته باشید تا بتوانید برای راه‌اندازی و ثبت آن اقدام کنید.

نتیجه گیری

شرکت‌های مهاجرتی در زمینه انجام تمام امور مهاجرت فعالیت دارند و وجود آن‌ها در جامعه به دلیل رفع نیاز مردم از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. با توجه به این که مهاجرت میان مردم بسیار امر مهم و پرطرفداری است که هر کسی با هدفی قصد انجام آن را دارند؛ از این رو ثبت شرکت مهاجرتی برای کمک به این افراد نیازی ضروری به شمار می‌آید. در این مطلب به توضیح ثبت شرکت مهاجرتی و نکاتی در این رابطه پرداختیم. در صورتی قصد ثبت شرکت مهاجرتی را دارید با کارشناسان و مشاوران ما در سامانه دنیای ثبت ارتباط برقرار کنید.

چند نوع شرکت تحت عنوان شرکت مهاجرتی قابل ثبت هستند؟

به طور معمول دو نوع شرکت را با عنوان شرکت مهاجرتی می‌توان ثبت کرد که شامل: شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی خواص خواهد شد.

مدت زمانی که برای ثبت شرکت مهاجرتی لازم است چقدر است؟

با توجه به پروسه اداری و قانونی که باید طی شود حدود ۱۴ تا ۳۰ روز کاری زمان نیاز دارد.

برای مشاوره رایگان و همچنین جهت درخواست تمدید برند و لوگو فرم زیر را پر کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس