پرداخت روزنامه کثیرالانتشار

پرداخت آنلاین روزنامه کثیرالانتشار

روزنامه‌های کثیرالانتشار، روزنامه‌هایی هستند که در کیوسک‌های مطبوعاتی هر روز مشاهده می‌شوند، از جمله این روزنامه‌ها عبارتند از روزنامه‌های شرق، اعتدال، ایران، اطلاعات، جمهوری اسلامی و غیره. همانطور که می‌دانید این نوع روزنامه‌ها جهت استفاده عموم منتشر می‌شوند، به همین علت در این روزنامه‌ها اکثر اطلاع رسانی‌های شرکت‌ها و آگهی‌های دعوت، چاپ می‌شوند.

به طور معمول هدف از چاپ مباحث و اخبار در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار، اطلاع رسانی آن‌ها به ذینفعان شرکت‌ها و کسب و کارها و سایر افراد جامعه، می‌باشد. هنگام ثبت نوع روزنامه شرکت در سامانه ثبت شرکت‌ها مشخص شده و اگر هزینه آن زیاد باشد، فقط با ثبت صورتجلسه مجمع عمومی می‌توان روزنامه را تغییر داد.

تماس با ما مشاوره رایگان

تفاوت روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار

- اولین تفاوت میان روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار می‌توان به عمومی بودن و عمومی نبودن آن‌ها اشاره کرد. روزنامه‌های کثیرالانتشار برای عموم در دسترس هستند. در حقیقت همه افراد، چه حقیقی باشند و یا حقوقی، می‌توانند با مراجعه به روزنامه فروشی‌ها یک نسخه از روزنامه کثیرالانتشار مورد نظر خود را خریداری کنند.

اما روزنامه رسمی را نمی‌توان از روزنامه فروشی‌ها تهیه کرد. بلکه برای مطالعه آن حتماً باید اشتراک داشته باشید و یا اینکه به وبسایت روزنامه رسمی کشور مراجعه کرده و نسخه الکترونیکی آن را تهیه و مطالعه کنید.

2- دومین تفاوت میان روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار، نوع آگهی‌های چاپی در آن‌ها می‌باشد. روزنامه رسمی فقط موارد خاصی را چاپ و انتشار می‌کند. اما چون تمام افراد به روزنامه‌های رسمی دسترسی ندارند، معمولاً آگهی‌های مربوط به ثبت و تغییرات شرکت در هر دو نوع روزنامه رسمی و کثیرالانتشار چاپ می‌شوند. اما آگهی‌هایی اعم از دعوت صاحبان سهام و شرکا جهت شرکت در جلسات و همینطور آگهی‌های مفقودی فقط در روزنامه کثیرالانتشار چاپ می‌شوند.

- سومین تفاوت این دو روزنامه، تنوع در نام آن‌ها است. روزنامه رسمی یکتا است و هنگام استفاده از آن نیازی به انتخاب نیست، اما همانطور که گفتیم روزنامه‌های کثیرالانتشار تعداد زیادی دارند که صاحبان سهام و یا شرکا هنگام تأسیس انواع شرکت، می‌توانند یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار را انتخاب کنند و نام آن را در اساسنامه شرکت مشخص کنند.

روش پرداخت روزنامه کثیرالانتشار

یکی از مهم‌ترین مراحل ثبت شرکت در روش جدید الکترونیکی، پرداخت روزنامه کثیرالانتشار است. برای این کار ابتدا باید متناسب با نوع شرکت و کسب و کار خود یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار را انتخاب کنید و در اساسنامه شرکت آن را بیان کنید، سپس با توجه به کاری که در شرکت انجام می‌شود لازم است، به تمام اعضای شرکت از طریق روزنامه کثیرالانتشار اطلاع دهید.

به عبارت دیگر پس از اتمام تمامی مراحل ثبت شرکت‌ها بصورت کامل، باید جهت ثبت آگهی شرکت در روزنامه کثیرالانتشار اقدام کرد که برای این کار داشتن شماره مکانیزه تأسیس لازم است. در صورت درست بودن همه مراحل و مدارک، لینک روزنامه کثیرالانتشار در سامانه ثبت شرکت‌ها فعال می‌شود که پس از پرداخت هزینه‌های انتشار آگهی در روزنامه، امکان انتشار آگهی در روزنامه میسر می‌شود.

در ادامه به آموزش تصویری پرداخت آنلاین روزنامه کثیرالانتشار به طور گام به گام می پردازیم.

آموزش تصویری پرداخت روزنامه کثیرالانتشار

پس از انتخاب روزنامه مورد نظر و دریافت کد 18 رقمی می‌توانید مراحل زیر را طی کنید و به تنهایی به پرداخت آنلاین روزنامه کثیرالانتشار بپردازید:

1- مراجعه به سامانه https://postanu.post.ir/ در گام اول جهت پرداخت روزنامه کثیرالانتشار، باید وارد سایت https://postanu.post.ir/ شوید و بر روی پیگیری کلیک کنید.

مراحل ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار

2- وارد کردن شماره 18 رقمی مکانیزه : با کلیک بر روی پیگیری پنجره‌ی زیر باز می‌شود. در کادر مربوطه باید کد 18 رقمی مکانیزه که در قسمت سمت راست کادر بالای پیش‌نویس آگهی تغییرات قرار دارد را وارد کنید و بر روی بازیابی اطلاعات کلیک کنید.

آگهی در روزنامه کثیرالانتشار

3- تأیید اطلاعات: پس از مرحله قبل، در صورتی که آگهی مورد نظرتان به درستی بالا آمد، باید تیک "اطلاعات فوق را تأیید می کنم" را بزنید و به مرحله بعد بروید.

سایت پرداخت روزنامه های کثیرالانتشار

4- وارد کردن کد پستی: در مرحله جهارم باید کد پستی محلی که می‌خواهید تمام مدارک و روزنامه به آن ارسال شود را وارد کنید و به مرحله بعد بروید.

هزینه روزنامه های کثیرالانتشار

5- تأیید اطلاعات و پرداخت: در مرحله آخر می‌توانید هزینه‌های مربوط به آگهی‌تان در رزونامه را ببینید. و اطلاعات را تأیید کنید، با تأیید این مرحله پنجره پرداخت باز می‌شود. برای پرداخت باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید.

هزینه ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار چقدر است

در صورتی که تاکنون درخواست ثبت شرکت خود را ثبت نکرده‌اید، لازم است به مقالات ثبت شرکت در سامانه دنیای ثبت مراجعه و آن‌ها را مطالعه کنید. در این صورت می‌توانید به طور کامل با مهم‌ترین نکات در رابطه با ثبت شرکت‌ها و اهمیت انتشار آگهی در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار بیشتر آشنا شوید.

همچنین مشاوران حقوقی دنیای ثبت، می‌توانند به شما جهت انجام صفر تا صد امور ثبت شرکت به طور رایگان مشاوره دهند.

عواقب آگهی نکردن ثبت شرکت

اگر پس از ثبت شرکت، آگهی روزنامه کثیرالانتشار را به چاپ نرسانید، طبق قانون شرکتی که تا به این مرحله از ثبت رسانده‌اید، در معرض انحلال قرار خواهد گرفت. این قوانین عبارت‌اند از:

  1. طبق ماده 2 در قوانین ثبت شرکت‌ها، دادستان قادر به انحلال شرکت است.
  2. طبق ماده 198 در قوانین ثبت شرکت‌ها، در صورتی که عملیات آگهی روزنامه رسمی یا روزنامه کثیرالانتشار اجرا نشود، احتمال بطلان شرکت وجود دارد.

این قوانین اهمیت ثبت آگهی در روزنامه‌های رسمی یا روزنامه کثیرالانتشار را نشان می‌دهد.

این قوانین اهمیت ثبت آگهی در روزنامه‌های رسمی یا روزنامه کثیرالانتشار را نشان می‌دهد.

تمامی آگهی‌ها جهت اطلاع رسانی به اعضای شرکت چاپ می‌شوند و اگر به هر دلیلی روزنامه کثیرالانتشار انتخابی شرکت قابل دسترس نباشد، باید مراحل قانونی جهت تغییر روزنامه را طی کرد.

آگهی‌های قابل انتشار در روزنامه کثیرالانتشار

انتخاب روزنامه کثیرالانتشار به هدف چاپ آگهی در روزنامه بستگی دارد و همچنین دانستن هدف چاپ آگهی، میزان هزینه‌های چاپ آگهی را تعیین می‌کند؛ برخی از موارد رایج قابل انتشار در روزنامه‌های کثیرالانتشار عبارت‌اند از:

  • انتشار اوراق قرضه
  • دعوت از مجامع در شرکت‌های سهامی عام و خاص
  • تغییر قالب شرکت
  • ثبت تغییرات شرکت
  • انحلال شرکت
  • افزایش سرمایه شرکت
  • تسویه و تقسیم دارایی‌های شرکت
  • انتخاب مدیران شرکت
  • مزایده سهام شرکت
  • منظور پذیره‌نویسی تمام شرکت‌ها و غیره

اهمیت پرداخت روزنامه کثیرالانتشار

پرداخت روزنامه کثیرالانتشار نیز مثل سایر فعالیت‌های قانونی و تجاری نیاز به طی کردن مراحل گوناگونی دارد که لازم است حتماً با تمام جزئیات آن به خوبی آشنا باشید تا بتوانید تمام مسیر را به درستی طی کنید، از این رو برای پرداخت روزنامه کثیرالانتشار آنلاین می‌توانید از کارشناسان مجموعه دنیای ثبت کمک بگیرید. این کارشناسان می‌توانند به شما جهت رسیدن به هدفتان درباره پرداخت روزنامه کثیرالانتشار کمک کنند تا به نتیجه رضایت بخشی دست یابید.

چاپ آگهی ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار

در سال‌های گذشته روزنامه کثیرالانتشار تنها برای شرکت‌های سهامی خاص الزامی و اجباری بود و دیگر شرکت‌ها فقط با ثبت آگهی در روزنامه رسمی می‌توانستند مجوز فعالیت خود را دریافت کنند. اما امروزه تمامی شرکت‌ها و مؤسسات با هر امور و کسب و کار مختلفی، ملزم به ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار هستند.

هزینه‌ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار

هزینه آگهی در روزنامه کثیرالانتشار به موارد مختلفی بستگی دارد و متغیر است، اما در این روزنامه‌ها، هزینه‌های چاپ آگهی با روزنامه‌های رسمی تفاوت زیادی ندارند. موارد تعیین کننده میزان هزینه چاپ آگاهی عبارت‌اند از:

  • نوع روزنامه
  • نوع صورت جلسه
  • عنوان شرکت و غیره
  • موضوع شرکت
  • تعداد سهامداران یا اعضای شرکت

مثلاً هر چه تعداد اعضای شرکت بیشتر شود یا عنوان فعالیت طولانی‌تر باشد، حجم مورد نیاز جهت چاپ آگهی نیز بیشتر می‌شود و هزینه چاپ آگهی افزایش می‌یابد.

ثبت آگهی برای تغییرات شرکت با پرداخت روزنامه رسمی

در دیگر مقالات ثبت شرکت دنیای ثبت خواندید که ایجاد هرگونه تغییر در شرکت، نیازمند ثبت و چاپ در روزنامه است. در این بخش از مقاله پرداخت روزنامه کثیرالانتشار، به نحوه ثبت آگهی جهت تغییرات شرکت می‌پردازیم.

برای چگونگی ثبت تغییرات شرکت به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

ثبت تغییرات شرکت

پس از قطعی شدن تغییرات و حتمی شدن آن‌ها در شرکت، نیاز است تا این مسأله در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار آگهی شود. این تغییرات می‌توانند یک یا چند مورد از تغییرات زیر باشند:

  • نقل و انتقالات سهام شرکت
  • کم یا زیاد شدن اعضای شرکت
  • تغییر سمت اعضای شرکت
  • تغیر اعضای شرکت که حق امضا دارند
  • کم یا زیاد شدن میزان سرمایه شرکت
  • تغییر آدرس ثبتی شرکت
  • تغییر نام شرکت
  • تأسیس یک شعبه جدید
  • تغییر اعضای هیئت مدیره شرکت

پرداخت روزنامه رسمی برای اعلام مفقودی

پس از گم شدن مدارک، اولین کاری که باید انجام داد، چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار می‌باشد. با این کار می‌توانید جلوی سودجویی‌ها را بگیرید و همچنین در صورت نیاز، برای مراجعه به دادگاه الزامی است. جهت درج آگهی مفقودی لازم است آگهی مبنی بر گم شدن مدارک خود را توسط یک روزنامه کثیرالانتشار یا محلی در یک نوبت انتشار دهید.

لازم به ذکر است اگر مدارک‌تان ربوده شده است، علاوه بر درج آگهی در روزنامه، به کلانتری نیز مراجعه کنید. به عبارتی درج آگهی در این مورد کافی نخواهد بود.

سوالات متداول

1- چه زمانی نیاز است جهت انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار اقدام کنیم؟

هر گاه درخواستی با عنوان تأسیس و یا هرگونه تغییراتی به اداره ثبت شرکت‌ها داشته باشید، پس از دریافت آگهی باید نسبت به پرداخت آگهی و چاپ آن در روزنامه کثیرالانتشار اقدام کنید. پس از صدور و دریافت هر آگهی ثبتی از اداره ثبت حتماً باید در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار چاپ شود.

2- هزینه چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار چقدر است؟

هزینه هر آگهی به مواردی مثل نوع و تعداد خطوط و حجم متن آگهی و تعداد کاراکتر بررسی شده در روزنامه وابسته است. هزینه هر آگهی طبق تعداد خطوط و متن آگهی و چاپ در گروه روزنامه‌های کم‌هزینه و پرهزینه بسیار متفاوت است و تقریباً می‌توان گفت هزینه چاپ در روزنامه‌های پر هزینه ۵ برابر روزنامه‌های کم‌هزینه می‌باشد.


برای مشاوره رایگان در امور ثبتی و حقوقی فرم زیر را پر کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس