تغییر آدرس شرکت

ثبت کردن تغییرات آدرس شرکت

پس از ثبت شرکت به مدت دو ماه زمان نیاز دارید که جهت تعیین یک مکان اداری اقدام کنید. در این بازه زمانی باید جهت تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام کرده و سند یا اجاره نامه یک مکان اداری را برای دریافت کد اقتصادی ارائه دهید.

از نظر قانون نشانی معتبر شرکت، همان آدرس ثبت شده است. در صورتی که آدرس شرکت را تغییر داده اید و یا شعبه ¬های جدید افتتاح کرده‌اید، باید در قالب ثبت تغییرات شرکت ، مراحل آن را انجام دهید که درج آگهی در روزنامه رسمی یکی از مراحل مهم آن است.

اتخاذ تصمیم تغییر آدرس شرکت با هر دلیلی، بر عهده مجمع فوق العاده عمومی می باشد. البته در صورتی که در بند 3 اساسنامه شرکت ثبت شده باشد، اجازه تغییر آدرس و ثبت شعبه های جدید را می توان بر عهده هیأت مدیره گذاشت.

ثبت تغییرات شرکت مشاوره رایگان

شرایط تغییر آدرس شرکت

  • تصمیم تغییر آدرس شرکت باید در قالب یک صورتجلسه مکتوب، با امضاء کلیه شرکا و سهامداران شرکت، گرفته شود.
  • صورت جلسات باید روی سربرگ شخصیت حقوقی مربوطه پس از امضای اعضاء و شرکاء و با تأیید و مهر شخصیت حقوقی تهیه و ارائه شود.
  • در صورتی که تغییر آدرس شرکت فقط از یک خیابان به خیابان دیگر باشد، فقط لازم است یک صورت جلسه تغییر آدرس تهیه و تنظیم کرد.
  • اگر اکثریت شرکا در جلسه شرکت کرده باشند، رعایت دعوت شرکت طبق اساسنامه یا قانون تجارت با ارائه مستندات الزامی می باشد.
  • شرکا باید نام خود را همراه با میزان سهام در صورت‌ جلسه بنویسند و امضا کنند.
  • اگر تعداد شرکا زیاد باشد، هیأت ناظر باید از سه نفر از شرکاء تشکیل شود.
  • کلیه ی صفحات صورتجلسه باید امضاء شوند.
  • در صورتی که هیئت مدیره موظف به اخذ تصمیم تغییر آدرس شرکت باشد، صورت جلسه باید توسط آن ها تنظیم گردد و در طی 3 روز به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شود و در سیستم کد پستی درج و ثبت شود.

مدارک لازم برای تغییر آدرس شرکت

جهت تغییر آدرس شرکت نیاز به مدارک و شرایطی است. اولین نکته قابل توجه این است که باید دو نسخه از صورت جلسه در سربرگ مهر شده شرکت که توسط مدیران، شرکاء و سهام داران، در سر برگ های جدا با ذکر مقدار سهام شان امضاء شده، تهیه شود.

از جمله مدارک مورد نیاز جهت ثبت تغییر آدرس شرکت می توان به موارد ذیر اشاره نمود:

    • اصل آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی کشور
    • کپی برابر اصل آگهی تاسیس شرکت
    • کپی برابر اصل روزنامه تاسیس شرکت
    • کپی برابر اصل کلیه مدارک شناسایی شرکاء و مدیران

    نکته: هنگام اسکن مدارک، علاوه بر کپی برابر اصل مدارک مذکور، باید فایل مدارک اسکن شده را در سیستم و سامانه مربوطه بارگذاری کنید.

    نحوه تغییر آدرس شرکت

    1. مرحله اول) در مرحله اول باید طبق قانون تجارت و اساسنامه شرکت تصمیم تغییر آدرس شرکت و کدپستی آن گرفته شود.
    2. مرحله دوم) پس از اخذ تصمیم جهت تغییر کد پستی شرکت و آدرس شرکت، باید صورت جلسه به طور مکتوب تنظیم شود و همه اعضاء آن را امضاء کنند و همچنین باید کلیه‌ی اوراق صورتجلسه مذکور با ثبت مهر تأیید شود.
    3. مرحله سوم) در گام سوم باید به وبسایت اداره ثبت شرکت ها و ثبت اینترنتی تغییرات شرکت مراجعه کنید، پس از تایید نهایی اطلاعات، پرینت رسید پذیرش و تأیید اینترنتی را بگیرید.
    4. مرحله چهارم) در مرحله بعدی باید صورت جلسه مربوطه را همراه با مدارک مذکور از طریق باجه های پستی منتخب، به اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری پست کنید.
    5. مرحله پنجم) در مرحله پنجم باید از طریق کد پیگیری که از طریق پرتال ثبت اداره شرکت‎‌ها، دریافت کرده اید، دوباره به این سایت مراجعه کنید. در صورتی که پیش نویس آگهی تغییرات شرکت شما صادر شده باشد باید از این پیش نویس پرینت بگیرید و به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید. با ارائه رسید به اداره ثبت شرکت ها، مدارک مربوط به ثبت نهایی تغییر آدرس را دریافت کنید.
    6. نکته: در صورتی که امور مربوط به پرونده تغییرات شرکت شما را وکیل انجام می دهد، مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و انجام سایر امور باید توسط وکیل شرکت انجام شود.

    7. مرحله ششم) در این مرحله ثبت تغییرات آدرس شرکت شما به پایان رسیده است. اما باید جهت پرداخت هزینه ثبت آگهی در روزنامه را اقدام کنید. برای این کار باید به پرتال روزنامه رسمی مراجعه کرده و هزینه انتشار آگهی ثبت تغییرات شرکت در روزنامه رسمی کشور را پرداخت کنید.

    پیگیری ثبت تغییر آدرس شرکت

    جهت پیگیری مراحل ثبت تغییر آدرس شرکت، با استفاده از کد پیگیری دریافتی از پرتال اداره ثبت شرکت ها به این وبسایت مراجعه کنید و مراحل درخواست خود را از قسمت پیگیری درخواست، بررسی کنید.

    هزینه ثبت تغییر آدرس شرکت

    هر ثبت تغییر آدرس شرکت دارای هزینه هایی می باشد که برای پایان رسیدن امور ثبتی باید جهت پرداخت آن اقدام کنید. ثبت تغییر آدرس شرکت در مراحل تنظیم صورت جلسه، درج تغییر آدرس در روزنامه های رسمی هزینه بر است.

    برای استعلام دقیق هزینه های مربوط به ثبت تغییرات شرکت از جمله تغییر آدرس شرکت با مشاوران آگاه ثبت به طور رایگان در ارتباط باشید.

    شما می توانید برای برآورد دقیق هزینه های تغییر آدرس شرکت به سامانه مربوط مراجعه کرده و اطلاعات دقیق تری را به دست بیاورید.

    راهنما ثبت تغییر آدرس شرکت

    آدرس ثبت شده در سامانه ثبت شرکت ها، از نظر قانون آدرس شرکت محسوب می شود. درصورت تغییر آدرس باید آن را در سامانه و اداره ثبت شرکت ها ثبت کرد. تصمیم تغییر آدرس شرکت بر عهده مجمع فوق العاده عمومی یا هیأت مدیره است. یکی از مراحل مهم ثبت تغییر آدس، درج آگهی در روزنامه رسمی می باشد.

    آگهی روزنامه کثیرالانتشار

    در این مقاله از دنیای ثبت سعی شد درباره ثبت تغییر آدرس شرکت در اداره ثبت شرکت ها توضیحاتی داده شود. مدارک، مراحل و شرایط ثبت شرکت در این مقاله ارائه داده شد. در صورت بروز هر گونه سؤال درباره ثبت تغییرات شرکت می توانید به طور رایگان از مشاوران حقوقی دنیای ثبت کمک بگیرید. با ما در ارتباط باشید.

    0

    سوالات متداول

    ثبت تغییرات آدرس چقدر زمان نیاز دارد؟

    پس از تنظیم صورتجلسه، امضا شرکا، آماده کردن مدارک و ثبت صورتجلسه تغییر آدرس شرکت در سامانه تقریباً 7 الی 10 روز زمان نیاز است که درخواست شما تأیید و تغییرات شما آگهی شود. البته باید بدانید درصورتی که درباره ثبت تغییر شرکت آگاهی نداشته باشید، ممکن است امور ثبتی شما زمان زیادی نیاز داشته باشد.

    هزینه تغییر آدرس شرکت چقدر است؟

    هر صورت جلسه تغییر آدرس و ثبت آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار دارای هزینه می باشد. معمولا هزینه هر صورتجلسه بین 400 الی 600 هزار تومان می باشد و هزینه ثبت آگهی متغیر است و به حجم متن و فضای آگهی شما، بستگی دارد.

    چه مدارکی از اعضا برای ثبت تغییر شرکت نیاز است؟

    تصویر شناسنامه، کارت ملی، میزان سهام اعضا و امضا سهامداران ذیل صورتجلسه از اعضاء شرکت برای ثبت تغییر آدرس و سایر تغییرات نیاز است.

    ثبت تغییر یا اصلاح کد پستی شرکت چگونه انجام است؟

    برای ثبت هر گونه اصلاح در کد پستی حتی در همان محل، به تنظیم صورتجلسه و تغییر آدرس شرکت نیاز است و با کل فرآیند هیچ فرقی ندارد.


    برای مشاوره رایگان در امور ثبتی و حقوقی فرم زیر را پر کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس