هزینه ثبت شرکت در ترکیه

هزینه مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه

در این مقاله از "دنیای ثبت" قصد داریم هزینه ثبت شرکت در ترکیه را در تمامی مراحل شرح دهیم. قبل از اعلام هزینه‌ها، ابتدا باید بدانید که هدف از داشتن یک شرکت چیست.

همانطور که می‌دانید از ابتدای سال 2020 اقامت توریستی برای اتباع خارجی به جز اروپایی‌ها تمدید نخواهد شد. یکی از راه‌های تمدید اقامت برای این کشور، ثبت شرکت است. اما بهتر است شما پاسخ سؤالات زیر را بدانید، که در ادامه مقاله دنیای ثبت به آن پرداخته شده است.

مراحل ثبت شرکت چیست؟

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

تماس با ما مشاوره رایگان

هزینه ثبت انواع شرکت‌ها در ترکیه

در ترکیه می‌توانید هفت نوع شرکت ثبت کنید که پرکاربردترین آن‌ها دو نوع شخصی و محدود می‌باشند.

  1. شرکت‌های سازمانی (با حداقل سرمایه 100 هزار لیر)
  2. شرکت‌های سهامی (با حداقل سرمایه 50000 لیر)
  3. شرکت‌های با مسئولیت محدود (با حداقل سرمایه 10 هزار لیر)
  4. شرکت‌های غیر سازمانی (براساس اساسنامه)
  5. شرکت‌های تعاونی (براساس اساسنامه)
  6. شرکت‌های جمعی (بدون حداقل سرمایه
  7. شرکت‌های تضامنی (بدون حداقل سرمایه)

کدام مشاغل در ترکیه نیاز به ثبت شرکت دارند؟

هزینه های انواع شرکت های قابل ثبت در ترکیه

طبق قانون در ترکیه برای شروع هر کسب و کاری نیاز به ثبت آن دارید. راه‌اندازی و شروع شغل‌هایی مثل کافه و رستوران، خیاطی، آرایشگری و غیره همه نیاز به ثبت شرکت دارند.

اگر قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارید حتماً از قبل درباره سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در ترکیه را مطالعه کنید.

هزینه ثبت شرکت خصوصی در ترکیه

این نوع شرکت توسط شخص حقیقی قابل ثبت و دریافت شماره ثبت و پروانه فعالیت می‌باشد. اساسنامه شرکت‌های خصوصی محدود بوده و امکان هیچ گونه فعالیتی وجود ندارد. اگر کسب و کار شما دامنه فعالیت گسترده ای ندارد، پیشنهاد می‌کنیم این نوع شرکت را ثبت کنید زیرا هزینه کمتری دارد که در مجموع حدود 3000 لیر است. شرایط دریافت مجوز کار نیز برای مدیر عامل (CEO) آسان تر است. زمان ثبت شرکت در کمتر از چند روز انجام می‌شود.

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه

اگر کسب و کار شما شامل بیش از یک نفر است و می‌خواهید تجارت شراکتی خود را راه اندازی کنید، باید یک شرکت محدود ثبت کنید. مسئولیت بدهی‌های شرکت به سهم سرمایه اولیه هر فرد بستگی دارد. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت مسئولیت محدود 5000 لیر می‌باشد.

هزینه ثبت شرکت خصوصی یا محدود در ترکیه

در شرکت‌های با مسئولیت محدود می‌توانید مجموعه ای از فعالیت‌ها را در اساسنامه شرکت قرار دهید. شرکت‌های خصوصی و محدود هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و شما باید به نوع فعالیت، حجم کار و تعداد نیروی انسانی برنامه خود نگاه کنید و سپس نسبت به تنظیم اساسنامه و ثبت شرکت اقدام نمایید. همچنین امکان ثبت شرکت مسئولیت محدود در سال 2023 با یک نفر وجود دارد.

جهت ثبت شرکت در ترکیه ابتدا باید به اداره مالیات مراجعه کرده و کد مالیاتی مؤسس شرکت را دریافت کنید. پس از تأیید (دفتر اسناد رسمی) اساسنامه و مدارک جدید، باید به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه نمایید.

پس از تحویل مدارک، یک بازرس برای بازدید از دفتر شما اعزام می‌شود. پس از تکمیل مدارک و پرداخت هزینه‌ها کد ثبت نام به شما داده می‌شود. شما همچنین باید برای شرکت خود جهت «پلاک مالیاتی» درخواست دهید.

پس از اتمام انجام امور مذکور، شرکت شما می‌تواند به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

لیست مراحل و هزینه ثبت شرکت در ترکیه

مراحل و مخارج ثبت شرکت در ترکیه

هزینه ثبت شرکت در ترکیه، به عوامل زیادی بستگی دارد و باید بدانید هزینه‌های مدیریت شرکت را نیز پس از ثبت شرکت در ترکیه خواهید داشت. این هزینه‌ها شامل اجاره دفتر، هزینه حسابدار و هزینه سالانه دفاتر و حسابرسی می‌باشد.

اگر اجازه کار گرفتید، ماهی 1000 لیر به این هزینه‌ها اضافه کنید. همچنین باید ماهیانه 600 لیر به حسابدار پرداخت کنید. برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید از دفاتر مشترک استفاده کنید که در این صورت هزینه اجاره دفتر را نخواهید داشت. هزینه دفاتر مجازی یا اشتراکی از 250 لیر در ماه شروع می‌شود.

ثبت نامناسب شرکت و رویه اشتباه می‌تواند مشکلات و بدهی‌های زیادی را برای شما ایجاد کند و هزینه‌های چند برابری را به همراه داشته باشد. همچنین عملکرد نادرست یک مشاور در این زمینه می‌تواند باعث مشکلات مالیاتی و ... شود.

پس از پرداخت پول اصلی، این گونه شرکت‌ها در طول فرآیند کار، هزینه اضافی را درخواست می‌کنند و شما باید آن‌ها را پرداخت کنید. به این دلایل، انتخاب مدیر عامل و حسابداری که باید مجوز این خدمات را داشته باشد، مهم‌ترین بخش فرآیند ثبت شرکت در ترکیه است.

هزینه مالیات شرکت‌ها در ترکیه

مالیات شرکت در ترکیه چقدر است؟

پس از ثبت شرکت نوبت به تعیین دوره پرداخت مالیات می‌رسد. این مدت می‌تواند یک ماهه یا 3 ماهه باشد. حسابرس شرکت باید فاکتورهای هزینه و درآمد شما را جهت نحوه پرداخت بررسی کند.

پس از بررسی فاکتورها، سود خالص شرکت مشخص می‌شود و باید 18 درصد از درآمد را بابت پرداخت مالیات به حساب دولت ترکیه واریز کرد.

لازم به ذکر است مبلغی که به حساب شرکت وارد می‌شود، لزوماً نیازی به پرداخت مالیات ندارد و مشاور مالی شما بر اساس عملکرد و فاکتورهای شما میزان مالیات شرکت شما را تعیین می‌کند.

افتتاح حساب بانکی شرکت در ترکیه

هزینه افتتاح حساب بانکی در ترکیه

دنیای ثبت در کنار مذاکرات رسمی با دو بانک معتبر ترکیه از جمله بانک Zaraat و بانک QNB، امکان افتتاح حساب شرکتی در این بانک‌ها را برای مشتریان فراهم کرده است.

افتتاح حساب برای شرکت‌هایی که اساسنامه آن‌ها توسط کارشناسان ما تهیه شده است، کاملاً تضمینی بوده و حساب کلیه ارزهای دلار و یورو فعال می‌باشد.

دنیای ثبت وب سایت رسمی است که خدماتی اعم ثبت شرکت، ثبت برند در ایران و کشورهای خارجی دارد. این وب سایت یک مؤسسه قانونی است که دارای مشاورانی خبره در حیطه اعلام هزینه ثبت شرکت در ترکیه و سایر اطلاعات است. با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا برای ثبت شرکت در ترکیه، حضور در کشور ترکیه الزامی است؟

در حالی که انجام برخی از مراحل فرآیند ثبت شرکت از راه دور امکان پذیر است، مانند تهیه پیش نویس اساسنامه، برخی از وظایف مانند افتتاح حساب بانکی و مراجعه به دفتر ثبت تجارت نیاز به حضور فیزیکی در ترکیه دارد. اگر نمی‌توانید در ترکیه حضور داشته باشید، با کمک گرفتن از یک نماینده محلی مانند وکیل یا مشاور می‌توانید روند انجام این امور را ساده‌تر کنید.

چه مالیات‌هایی برای شرکت‌ها در ترکیه اعمال می‌شود؟

شرکت‌ها در ترکیه مشمول مالیات‌های متعددی از جمله مالیات بر درآمد شرکت، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات کسر بر سود سهام، بهره و حق امتیاز هستند. نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها بسته به درآمد مشمول مالیات از 15٪ تا 35٪ متغیر است. نرخ مالیات بر ارزش افزوده بسته به کالاها و خدمات ارائه شده متفاوت است و نرخ استاندارد آن 18 درصد است. با یک متخصص مالیاتی مشورت کنید تا مطمئن شوید که کسب و کار شما با تمام الزامات مالیاتی مطابقت دارد.


برای مشاوره رایگان در امور ثبتی و حقوقی در ترکیه و ایران فرم زیر را پر کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس