ثبت شرکت در تهران

ثبت کردن شرکت در تهران

ثبت شرکت در تهران، هدف بسیاری از کسب وکارها و شرکتهای تجاری که در خارج یا داخل ایران ( شهری به جز تهران) یک شعبه یا شرکت دارند، می باشد. با ثبت انواع شرکتها در تهران می توان از مزیت های بی شماری بهره مند شد و به کسب و کار با دیدی قانونی و رسمی نگاه کرد. تاسیس شرکت در تهران به عنوان پایخت کشور ایران و از مهم ترین مراکز تجاری ایران و خاورمیانه، نیاز مند اطلاع از شرایط، مدارک و قوانین موجود می باشد.

ااین قوانین توسط اداره ثبت شرکتها صورت گرفته و می توان با اطلاع از آنها، از روش های مختلفی اقدام به ثبت شرکت در شهر تهران کرد. فرقی نمی کند که قصد تاسیس چه نوع شرکتی دارید، فقط کافیست با مطالعه این مقاله، کلیه اطلاعات لازم را در این باره بدست بیاورید. سامانه ثبت شرکت دنیای ثبت، قادر به پیگیری امور شما از صفر تا صد خواهد بود.

تماس با ما مشاوره رایگان

ثبت شرکت در تهران چیست؟ مراحل و راهنما

مراحل ثبت کردن شرکت در تهران

انجام مراحلی از جمله: تهیه مدارک ثبت شرکت ، هزینه ثبت شرکت ، مجوز ها، تعداد افراد و بصورت کلی پروسه ای که منجر به قانونی شدن کسب و کار شما و ثبت در سامانه رسمی ثبت شرکتها در شهر تهران شود را با این نام می شناسیم. قانونی شدن و به رسمیت شناخته شدن کسب وکار از مهم ترین اهدافیست که می توان با تاسیس انواع شرکتها به آن دست یافت. این امر به دو روش امکان پذیر است که بصورت دقیق به هرکدام از آنها می پردازیم، اما پیش از آن بهتر است تا با مزایای ثبت شرکت در پایتخت آشنا شویم.

مزایای ثبت شرکت در تهران

از بین تمام شهر های ایران، تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی و پایتخت بودن، رونق بیشتری در کسب و کار ها و اقتصاد داشته و می توان با تاسیس شرکتهای تجاری در آن، دسترسی آسان تر و راحت تری به بسیاری از جنبه های تجاری و اقتصادی داشت. از طرفی در امر صادرات، واردات، دریافت وام و مواردی این چنین با ثبت شرکت ها در تهران، دست شما باز تر خواهد بود. به هر حال از مهم ترین مزایای این حوزه می توان به بخش زیر اشاره کرد:

  • قانونی شدن فعالیت شرکت در ایران
  • تعین حق و حقوق افراد و شرکای شرکت در تهران
  • دریافت تسهیلات و وام با شرایط مناسب
  • ارزش افزوده و افزایش درآمد و برند سازی در تهران
  • کسب در آمد و اشتغال زایی
  • قابلیت ورود به بورس در صورت ثبت شرکت سهامی عام
  • صادرات و واردات
  • دریافت کارت بازرگانی در تهران

شرایط ثبت شرکت در تهران

شرایط ثبت کردن شرکت در تهران

شرکت ها بر اساس انواع مختلف: ثبت شرکت سهامی عام ، سهامی خاص ، ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، تعاونی و ثبت شرکت تضامنی ، شرایط خاصی برای ثبت در تهران بصورت قانونی دارند. بصورت کلی باید شرایطی را از جمله: تکمیل تعداد افراد لازم برای تاسیس شرکت که معمولا از 2 نفر شروع می شود، تهیه مدارک لازم و پرداخت هزینه ها اشاره کرد. کلیه افراد بصورت حقیقی یا حقوقی از ایران و سایر کشور ها قادر به تاسیس شرکت در تهران می باشند. با این حال از مهم ترین مواردی که در این امر باید به آن توجه داشت، سن قانونی، گواهی عدم سوء پیشینه می باشد.

مدارک ثبت شرکت در تهران

مدارک لازم ثبت کردن شرکت در تهران

از اصلی ترین قدم ها برای تاسیس شرکت های تجاری در شهر تهران، به تهیه مدارک لازم باید اشاره کرد. این مدارک بسته به نوع شرکت ممکن است کمی تفاوت داشته باشد اما بصورت یک قالب کلی، نیاز به تهیه مدارک زیر می باشد.

  • ارائه کارت ملی و شناسنامه اعضای شرکت
  • اساس نامه و اظهارنامه در دو نسخه معتبر
  • رسید بانکی مبنی بر واریز بخشی از سرمایه در حساب رسمی شرکت
  • دریافت مجوز های لازم بسته به حوزه فعالیت شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • انتشار آگهی رسمی در روزنامه

انواع شرکت ها برای ثبت در تهران

ثبت شرکتها در تهران

شرکت های تجاری برای تاسیس در پایتخت ایران، در انواع مختلفی طبقه بندی می شوند که هر کدام شرایط، قوانین و مقررات خاصی دارند. این شرکت ها شامل: ثبت شرکت سهامی خاص ، ثبت شرکت سهامی عام ، ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، ثبت شرکت تعاونی و تضامنی می شود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

از اصلی ترین و پر درخواست ترین شرکتهایی که در ایران و کشورهای دیگر قابل ثبت می باشد، شرکتهای مسئولیت محدود نام دارند. شرکتهای مسئولیت محدود در تهران نیاز به حضور حداقل 2 نفر و تهیه حداقل میزان سرمایه به مبلغ 100 هزار تومان دارند. سرمایه افراد در این شرکتها نقش تعیین کننده ای در مسئولیت آنها داشته و بر اساس آنها تعهدات خاصی دارند.

ثبت شرکت در تهران سهامی خاص

شرکتهای سهامی خاص نوع دیگری از ثبت شرکت در تهران می باشد که تعداد و میزان سهام، حرف اول را در دارایی افراد می زند. مسئولیت و تعهد هر یک از شرکا بر اساس میزان سهامی که در اختیار دارند بوده و این گروه از شرکتهای تجاری قادر به حضور در بورس ایران نمی باشند.

ثبت شرکت در تهران سهامی عام

حتما همه شما با بازار بورس ایران و سهام آشنا هستید، ثبت شرکت سهامی عام در تهران دقیقا شامل این گروه از شرکتها می باشد. بستگی به حوزه فعالیت، می توانند بخشی از سرمایه شرکت را در قالب فروش تعدادی سهام ( مثلا 10%) به عموم مردم، تهیه کرده و در بازار بورس به فروش برسانند. سازمان بورس وظیفه نظارت بر این نوع شرکتهای تجاری را داشته و تعداد سهام نقش بسیار زیادی در مدیریت و تصمیم گیری شرکتهای سهامی عام دارد.

ثبت شرکت تضامنی در تهران

شرکت تضامنی برای ثبت در تهران بایستی قوانینی از جمله انتخاب نام شرکت، تهیه میزان سرمایه، شرکا، تعیین شرایط تقسیم سود شرکت، مدت زمان فعالیت و موضوع را رعایت کند. سامانه دنیای ثبت بصورت آنلاین و اینترنتی ارائه دهنده خدمات ثبتی برای این نوع شرکتهای تجاری می باشد و برای پیگیری می توانید با ما تماس گرفته و مراحل ثبت شرکت خود را در تهران آغاز کنید.

ثبت شرکت تعاونی در تهران

تاسیس این شرکتهای در تهران نیز با اهداف تجاری صورت گرفته و در جهت تولید یا توزیع یک محصول و خدمات است. این گروه از شرکتهای تجاری به حداقل 7 نفر برای تاسیس دارند و حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی آنها باید تهیه شود.

ثبت شرکت نسبی در پایتخت

بر اساس قانون 183 تا 189 تجارت، شرکتهای نسبی بین حداقل 2 نفر و بیشتر تشکیل شده و با اهداف تجاری و اقتصادی فعالیت می کنند. مسئولیت شرکا و اعضای شرکتهای نسبی در تهران، بر اساس میزان سرمایه ی هر شخص تعیین می شود. این مسئولیت شامل بدهی و ضرر های موجود در صورت مالی شرکتها است.

ثبت شرکت در تهران چقدر هزینه دارد؟

هزینه لازم برای ثبت کردن شرکت در تهران

هزینه ثبت شرکت در تهران بر اساس نوع شرکت و فعالیت مورد نظر شما، در نظر گرفتن تعداد و نوع مجوز های لازم برای تاسیس و عواملی این چنین دارد. در سامانه دنیای ثبت می توانید بصورت آنلاین برای ثبت شرکت در تهران با تعرفه های مناسب و ارزان اقدام کنید و در سریع ترین بازه زمانی، پیگیری امور شما آغاز شود. برای محاسبه این هزینه باید شرایط مختلفی را در نظر گرفته و عواملی مثل: ساختمان شرکت، هزینه انتشار آگهی و موارد جانبی را نیز در نظر بگیرید.

ثبت شرکت آنلاین در تهران سامانه دنیای ثبت

ثبت شرکت در تهران آنلاین

سامانه آنلاین خدمات ثبت شرکت دنیای ثبت در تهران، این قابلیت را برای کاربران فراهم کرده است تا ثبت قانونی انواع شرکتهای تجاری را در پایتخت، بصورت اینترنتی انجام دهند. برای این کار می توانید از روش هایی مثل: پیام در واتساپ، تماس با ما یا تکمیل فرم های موجود ثبت درخواست، همین حالا مراحل را آغاز کرده و کارشناسان ما در سریع ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. همچنین قادر به دریافت مشاوره رایگان از سامانه ما خواهید بود و هیچ نگرانی بابت عدم آگاهی به مسائل حقوقی و قانونی نداشته باشید.

جمع بندی

شرکت تضامنی نوع خاصی از شرکتها می باشد و همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، در هنگام انتخاب اسم باید به نکات ذکر شده توجه داشته باشید. هزینه ثبت این نوع شرکتها نیز اقتصادی و به نسبت ارزان است و شما می توانید با هزینه کم، کسب و کار خود را قانونی کنید. استعلام ثبت شرکت نیز پس از نهایی شدن روند، قابل مشاهده می باشد. اگر برای راه اندازی این نوع شرکت در ایران یا هر کشور دیگری نیاز به طرح سوالات خود دارید، می توانید از بخش کامنت ها، فرم تماس، واتساپ یا شماره تلفن های ثبت شده در سامانه دنیای ثبت، با ما در ارتباط باشید.

هزینه ثبت شرکت تضامنی در ایران با خارج چه تفاوتی دارد؟

بر اساس نوع کشور و شهر مورد نظر و واحد پول رایج هر کشور، هزینه ها متغییر می باشد. با این حال این تعرفه در ایران بسیار اقتصادی و ارزان قیمت است.

آیا می توان بصورت آنلاین شرکت تضامنی را ثبت کرد؟

با ثبت شرکت خود بصورت اینترنتی و آنلاین می توانید در سریع ترین زمان، شرکت تضامنی خود را در هر نقطه از ایران یا جهان ثبت کنید.


کافیست مشخصات خودتون رو در کادر زیر وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس