ثبت برند لاتین در تبریز

نحوه ثبت برند بین المللی در تبریز

ثبت برند لاتین در تبریز از پرمتقاضی‌ترین درخواست‌هایی است که صاحبان مشاغل مختلف را به سمت خود می‌کشاند. به دلیل وجود جاذبه‌های توریستی در این شهر، ایجاد و ثبت قانونی یک برند می‌تواند فرصت مناسبی برای گسترش کسب‌وکار و در نتیجه سود بیشتر باشد. کسانی که می‌خواهند برند لاتین خود را در شهر تبریز به ثبت برسانند، لازم است تا با مراحل و جزئیات این کار آشنا باشند تا در طی این فرایند به مشکلی بر نخورند.

تماس با ما ثبت درخواست و مشاوره رایگان

ثبت برند لاتین در تبریز چیست؟

ثبت برند لاتین در تبریز در واقع ثبت برندی است که نام یا لوگوی آن حروف لاتین و غیر فارسی دارد. حتی اگر این اسم ریشه فارسی داشته باشد، اما با حروف لاتین نوشته شود باز هم باید مراحل ثبت برند لاتین را طی کند. به عنوان مثال کلمه "پرهام" یک اسم فارسی است اما در صورتی که متقاضی بخواهد اسم برند خود را به شکل "Parham" ثبت کند، باید ثبت برند لاتین را درخواست کند.

به علاوه کلماتی که طبق لغت‌نامه دهخدا و فرهنگ سخن اصالتا فارسی نیستند و از زبان‌های دیگر وارد زبان فارسی شده‌اند هم باید به صورت برند لاتین ثبت شوند. البته اگر اندازه حروف لاتین کمتر از حروف فارسی باشد (کمتر از 50 درصد) لزومی به ثبت برند لاتین وجود ندارد و امکان ثبت عادی آن وجود دارد. به طور کلی کسانی که قصد صادرات محصول خود به کشورهای خارجی دارند اقدام به ثبت برند لاتین می‌کنند؛ به همین دلیل سعی می‌کنند تا متناسب با زبان همان کشورها لوگو و اسم برند خود را انتخاب کنند.

شرایط ثبت برند لاتین در تبریز

اولین شرط برای ثبت برند خارجی در تبریز، گرفتن استعلام بین‌المللی آناز کنوانسیون مادرید است تا مشخص شود که آیا شرکت‌های دیگر هم از این نام استفاده کرده‌اند یا نه؛ زیرا در صورتی که اسم تکراری باشد، امکان ثبت آن برای برند شما وجود نخواهد داشت.

کنوانسیون مادرید زیر نظر سازمان بین‌المللی مالکیت معنوی فعالیت می‌کند و اگر برندی در این کنوانسیون ثبت شود، می‌تواند در تمام کشورهایی که عضو آن هستند فعالیت تجاری داشته باشد. لازم به ذکر است برندهای لاتین باید استانداردهای لازمی که در قانون ذکر شده را داشته باشد تا اجازه ثبت در یک کشور یا در سطح جهانی را دریافت کند.

مدارک ثبت برند لاتین در تبریز

مدارک ثبت برند لاتین در تبریز از یک فرد حقیقی درخواست خواهد شد به شرح زیر است:

  • مدارک هویتی فرد مانند شناسنامه و کارت ملی به همراه فتوکپی
  • کلیه جوازهای لازم برای فعالیت تجاری در شهر تبریز (جواز تاسیس، پروانه ساخت، جواز کسب و...)
  • فرم اظهارنامه ثبت برند لاتین
  • اصل و کپی کارت بازرگانی
  • نام و علامت لوگو برند لاتین در ابعاد 6*6 سانتی متر
  • در صورتی که اشخاص حقوقی متقاضی ثبت علائم تجاری لاتین در تبریز باشند، لازم است تا علاوه بر مدارک ذکر شده، کپی روزنامه تاسیس و گزارش آخرین تغییراتی که در شرکت ایجاد شده است هم ارائه شود. (مدیر عامل و تمام کسانی که در شرکت سرمایه‌ گذاری کرده‌اند و دارای حق امضا هستند باید مدارک هویتی خود را در اختیار اداره مربوطه بگذارند.)

    هزینه ثبت برند بین‌المللی در تبریز

    هزینه ثبت برند لاتین در شهر تبریز بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله نوع و تعداد کالاها محاسبه می‌شود. البته هزینه‌ای که برای ثبت برند فارسی می‌پردازید تفاوت چندانی با هزینه ثبت برند لاتین نخواهد داشت. به طور کلی حداقل مبلغ پرداخت شده برای ثبت برند لاتین، با در نظر گرفتن تمام هزینه ها در شهر تبریز 2 میلیون و پانصد هزار تومان است. توجه کنید هر مقدار که نوع و میزان محصولات افزایش پیدا کند، حدود دویست هزار تومان به این مقدار افزوده خواهد شد.

    نحوه ثبت برند لاتین در تبریز

    اگر می‌خواهید که ثبت برند لاتینتان را در تبریز شخصا انجام دهید باید مراحل زیر را طی کنید:

    1. به سایت مرکز مالکیت معنوی وارد شوید.
    2. فرم ثبت برند لاتین را که شامل اطلاعات برند و محصول شماست پر کنید. به یاد داشته باشید در صورتی که نام برند تکراری باشد اظهارنامه با مشکل مواجه خواهد شد و مجبور می‌شوید با پرداخت هزینه بیشتری ثبت برند را انجام دهید.
    3. از مدارک خود عکس‌های باکیفیت و واضح تهیه کرده و در سایت بارگذاری کنید.
    4. مبلغ مورد نیاز برای ثبت درخواستتان را بپردازید و در نهایت اظهارنامه را ثبت کنید.
    5. در صورتی که هیچ مشکلی در اظهارنامه اولیه وجود نداشته باشد در طی روزهای آینده باید رونوشت مدارک خودتان را از طریق پست به مرکز ارسال کنید.
    6. صدور گواهی چاپ آگهی برند لاتین در یک روزنامه رسمی برای اطمینان از نبود هر گونه اعتراض صاحبان مشاغل یا عموم مردم در رابطه با اسم و لوگوی برند.
    7. در آخر گواهی ثبت قانونی برند لاتین شما در تبریز صادر خواهد شد.

    طی کردن همه مراحل نیازمند صرف وقت و حوصله زیادی است که ممکن است به دلیل مشغله‌های کاری نتوانید به خوبی از پس همه آن‌ها بربیایید. بهتر است در این زمینه از مشاوران ما در سامانه دنیای ثبت کمک بگیرید و کار ثبت برند لاتین خود را به آن‌‌ها بسپارید.

    مدت زمان ثبت برند خارجی در تبریز

    بعد از اینکه اظهارنامه شما برای ثبت نشان تجاری لاتین در تبریز به مرکز مالکیت معنوی فرستاده شود، حدود یک ماه یا 45 روز اداری طول می‌کشد تا آگهی تقاضا صادر شود؛ همچنین حدود یک ماه باید آگهی برند در یک روزنامه رسمی کثیرالانتشار به چاپ برسد.

    سپس در صورتی که مانعی برای ثبت برند وجود نداشت، چهار هفته دیگر باید صبر کنید تا مرکز مالکیت گواهی ثبت برند لاتین شما را صادر کرده و آگهی دوم هم در روزنامه منتشر شود. در کل، انجام این کار تقریبا سه ماه طول می‌کشد.

    ثبت برند لاتین به صورت آنلاین

    بسیاری از افراد دوست دارند تا برای انجام هر گونه کاری اداری یا غیر اداری سامانه و سایتی در اینترنت وجود داشته باشد تا مجبور نباشند به صورت حضوری اقدام به انجامشان کنند. ثبت برند لاتین در شهر تبریز هم یکی از همین امور است که به دلیل فرایند طولانی و خسته کننده‌اش بهتر است تا به صورت آنلاین انجام شود.

    سامانه دنیای ثبت یکی از بهترین سایت‌ها در حوزه امور ثبت برند و ثبت شرکت است و با داشتن تیمی متخصص در این زمینه خدمات خوب و رضایت‌ بخش را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد ثبت برند آنلاین و اینترنتی را دارید، به این صفحه از سامانه ما مراجعه کنید.

    استعلام برند لاتین در تبریز

    برای اینکه پروسه ثبت برند لاتین با مشکل مواجه نشود، لازم است که در مرحله اول استعلام برند گرفته شود. اگر متقاضی بدون اینکه از قوانین و ضوابط حاکم بر این پروسه مطلع باشد، اظهارنامه را ارسال کند زمان در نظر گرفته شده برای ثبت برند ممکن است تا چند ماه بیشتر شود و تبدیل به فرایندی تکراری و خسته کننده برای افراد شود. پس ضروری است که صاحبان مشاغل پس از انتخاب چند نام برای کسب‌وکار خود اقدام به استعلام همه نام‌ها کنند که توصیه ما استفاده از سامانه دنیای ثبت است.

    مشاوره رایگان ثبت برند بین‌المللی در تبریز

    برای اینکه ثبت برند بین‌المللی در تبریز در کمترین زمان ممکن انجام شود لازم است تا درباره هر مرحله اطلاعات لازم را کسب کنید. مشاوران دنیای ثبت در این زمینه تجربه کافی را داشته و شما می‌توانید به صورت رایگان از ما در این باره مشورت بگیرید.

    سخن پایانی

    فعالیت‌های تجاری باید به صورت قانونی انجام شوند تا هم پیشرفت خوبی داشته باشند و هم در آینده سود زیادی را برای سرمایه‌‌گذاران شرکت به ارمغان بیاورند. ثبت برند لاتین در تبریز اگرچه می‌تواند طولانی و پرزحمت باشد، اما با توجه به مزایایی که دارد، به زحمتش می‌ارزد. سامانه دنیای ثبت این افتخار را دارد که برای مراجعان خود بهترین خدمات را انجام دهد.

    سوالات متداول

    اعتبار ثبت برند لاتین در تبریز چند ساله است؟

    مدت زمان اعتبار گواهی ثبت برند لاتین در شهر تبریز 10 سال بوده و پس از این مدت باید تمدید شود.

    ثبت برند لاتین در تبریز چه مزایایی دارد؟

    علاوه بر اینکه شهر تبریز یک شهر پر جمعیت با فرصت‌های تجاری بی‌شمار است، با این کار دست رقبای شما از اسم و لوگوی برندتان کوتاه خواهد شد؛ زیرا این برند در مراجع قانونی به اسم شما ثبت شده است و هیچ کس اجازه سوء استفاده را نخواهد داشت.

    آیا برای گرفتن کارت بازرگانی نیاز به مجوز خاصی است؟

    خیر. تنها باید مدارک درخواست شده از اتاق بازرگانی را در اختیار داشته باشید.


    برای مشاوره رایگان و درخواست ثبت برند در تبریز فرم زیر را پر کنید

خدمات ثبت ایزو تماس