تفاوت ثبت برند و ثبت لوگو

ثبت برند و لوگو چه فرقی دارد

در این بخش از سامانه دنیای ثبت، قصد داریم تا به تفاوت ثبت برند و لوگو برای اهداف تجاری بپردازیم و شما را با انوع برند و لوگو آشنا کنیم. سوال بسیاری مهمی که برای کاربران در زمان ثبت برند یا ثبت لوگو مطرح می شود، عدم آگاهی از تفاوت آنهاست که با خواندن این مطلب می توانید به بررسی این دو مورد بصورت دقیق بپردازید. برندینگ یکی از اصول بازاریابی برای کالا و خدمات شرکتهای تجاری می باشد که پس از اقدام به ثبت شرکت ، می توانند این مسیر را آغاز کنند. پیش از بررسی تفاوت و مقایسه ثبت برند و لوگو بهتر است اشاره کنیم که جهت ثبت برند تجاری یا لوگو می توانید از سامانه ما بصورت آنلاین و اینترنتی درخواست خود را ثبت کرده و یک لوگو یا نام تجاری را برای خود بصورت قانونی داشته باشید.

تماس با ما مشاوره رایگان

تفاوت هزینه ثبت برند و ثبت لوگو در ایران

تفاوتهای ثبت برند و لوگو

هزینه ثبت برند و لوگو در ایران بستگی به حقیقی یا حقوقی بودن برند و لوگو داشته و شما می توانید برای اطلاع از قیمت و تعرفه دقیق، با ما در تماس باشید. سامانه دنیای ثبت با در نظر گرفتن شرایط شما، بهترین پلن های اقتصادی به صرفه را برای هزینه ثبت برند و لوگو به شما ارائه خواهد داد. با این حال هزینه ای که برای این موضوع در نظر گرفته شده است، رقم ناچیزیست و می توانید همین حالا اقدام کنید.

برند چیست؟

منظور از برند، یک نام تجاری منحصر به فرد و خاص می باشد که اشخاص می توانند برای شرکت خود یا بصورت شخصی، آن را داشته باشند. هویت یک کسب و کار تجاری پس از ثبت شرکت، در گرو داشتن یک برند تجاری می باشد که نمایان گری از حوزه فعالیت، خدمات و محصولاتیست که ارائه می دهد. واژه برند از کلمه انگلیسی brand به زبان فارسی آمده و به عنوان مثال می توانید برند هایی مثل: علی بابا، دیجیکالا و ... را به عنوان مثال در ذهن خود تجسم کنید. داشتن برند قوانین و شرایط خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

لوگو چیست؟

ثبت کردن لوگو چیست

منظور از لوگو تجاری، داشتن یک علامت و طرح منحصر به فرد می باشد که این طرح می تواند بر روی تابلو شرکت شما، محصولات، خدمات و هر کالایی که روانه بازار می کنید درج شود. از معروف ترین لوگو های موجود در سطح دنیا می توان به لوگوی شرکت هایی مثل: آدیداس، اپل، سامسونگ و ... اشاره کرد که هر کدام یک علامت خاص و منحصر به فرد را برای خود در اختیار دارند. پس تا اینجا متوجه شدیم منظور از برند: نام تجاری و منظور از لوگو: علامت تجاری می باشد. هدف و راستای لوگو و برند یکی بوده و در یک مسیر با هم فعالیت می کنند.

ثبت برند چیست؟

تفاوتهای ثبت برندهای مختلف

مسائل حقوقی و قانونی مثل ثبت برند شامل مراحلی می باشند که شما با انجام و پیگیری آن، می توانید اقدام به ثبت برند تجاری خود در سامانه رسمی و قانونی یک کشور کنید. برای ثبت برند تجاری مدارک و شرایط خاصی نیاز است که با توجه به نوع برند که شامل: برند حقیقی یا حقوقی می شود و کشور مورد نظر که برند ها شامل: برند داخلی و برند بین المللی می شوند، می توان یک برند را ثبت کرد. برای ثبت برند می توانید بصورت آنلاین از طریق سامانه دنیای ثبت درخواست خود را ثبت کرده تا با بهترین شرایط و مراحل، یک نام تجاری برای خود یا شرکت تجاریتان داشته باشید.

ثبت لوگو چیست؟

ثبت لوگو در واقع انتخاب یک طرح منحصر به فرد و خاص، مطابق با قوانین کشور مورد نظر می باشد که باید در ابعاد خاصی در نظر گرفته شود. برای ثبت لوگو بایستی یک طرح که می تواند شامل اسم یا شکل و تصاویر باشد را در نظر بگیرید و پس از تهیه مدارک و پیگیری مراحل، آن لوگو به نام شما یا شرکت تجاریتان در خواهد آمد. جهت دریافت مشاوره رایگان برای ثبت لوگو می توانید با کارشناسان دنیای ثبت تماس گرفته تا مراحل را از صفر تا صد پیگیری کنید.

منظور از برندینگ در شرکتهای تجاری و کسب و کارها

برای بررسی واژه برندینگ و تاثیر آن می توان ساعتها صحبت کرد اما بصورت خلاصه در این مقاله که به تفاوت ثبت برند و لوگو پرداخته شده، باید با یک مثال برندینگ را توضیح داد. یک کالای مصرفی مثل : سس مایونز را در نظر بگیرید، بسیاری از افراد وقتی قصد خرید سس را دارند، به دلیل برندینگ شرکت مایونز اقدام به خرید آن می کنند. دلیل این موضوع برندینگ بالا و فعالیت بر روی خدمات، کیفیت و جنسی می باشد که روانه بازار می شود. یک کسب و کار تجاری مثل انواع شرکتها، می توانند پس از ثبت شرکت اقدام به فعالیت بر روی برند خود کنند تا در بین رقبا، حرفی برای گفتن داشته باشند.

جمع بندی

مقایسه و تفاوت ثبت برند و لوگوی تجاری، موضوعی بود که در این نوشتار قصد داشتیم به آن اشاره کنیم. با این حال بصورت خلاصه مجدد یادآوری می کنیم که ثبت برند یعنی داشتن یک نام تجاری که اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند برای آن اقدام کنند. ثبت لوگو نیز داشتن یک علامت تجاری می باشد که در کشور های مختلف قابل پیگیری است و با ارائه یک اسم یا طرح برای لوگو، می توان آن را ثبت کرد. مشاوره رایگان برای ثبت برند و لوگو را می توانید از طریق سامانه دنیای ثبت دریافت کرده تا مسیر آسان تری برای در نظر گرفتن نام و نشان تجاری در پیش داشته باشید.

آیا هزینه ثبت برند و لوگو متفاوت است؟

ثبت برند تجاری و لوگو از نظر قیمت و تعرفه اختلاف چندانی نداشته. برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت لوگو یا برند خود می توانید با ما در ارتباط باشید.

مدت زمان ثبت برند و لوگو با هم متفاوت است؟

از نظر بازه زمانی بستگی به روشی که شما برای اینکار انتخاب می کنید، خواهد داشت.


برای ثبت برند و لوگو کادر زیر را تکمیل کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس