استعلام کارت بازرگانی

نحوه استعلام کارت بازرگانی

کارت بازرگانی کارتی است که افراد در جهت انجام واردات و صادرات با کشور های خارجی با توجه به قوانین جمهوری اسلامی ملزم به دریافت این کارت هستند . جهت استعلام کارت بازرگانی و اطلاع از اعتبار و مواردی از این جمله، می توانید از طریق سامانه دنیای ثبت درخواست خود را ثبت نمایید یا با مطالعه ادامه این متن، روش های استعلام و جستجوی کارتهای بازرگانی را از طریق سایت اتاق بازرگانی انجام دهید. برای اطلاع از اینکه چگونه بفهمیم کارت بازرگانی داریم، می توانید تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید یا همین حالا برای استعلام از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

تماس با ما مشاوره رایگان

استعلام انواع کارت بازرگانی در ایران

از انواع کارت بازرگانی استعلام بگیریم؟

اگر قصد انجام فعالیت‌ در هر زمینه تجاری را دارید، به گرفتن مجوز یا مجوزهایی از مسئولان مربوطه نیاز خواهید داشت؛ چرا که نداشتن این مجوزها از فعالیت شما جلوگیری کرده و حتی ممکن است شما را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. برای تجارت در کشورهای خارجی و انجام واردات و صادرات، نیاز است تا کارت بازرگانی داشته باشید. این کارت باید توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران صادر شود. لازم به توجه است که مدت اعتبار این کارت محدود بوده و پس از اتمام نیاز به تمدید خواهد داشت.

از آنجا که مدت اعتبار کارت بازرگانی موقتی است، همیشه فعالان این حوزه پیش از هر چیزی به استعلام اعتبار کارت عضویت بازرگانی طرف مقابل خود می‌پردازند. باید توجه داشت که هر بار تمدید اعتبار کارت بازرگانی، نیازمند استعلام وضعیت مالیاتی دارنده کارت خواهد بود.

کارت های بازرگانی در ایران انواع مختلفی دارند که شامل : تجاری، خدماتی، تولیدی، صنعتی و موردی می شوند.

استعلام کارت بازرگانی تجاری

اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز به استفاده از این نوع کارت تجاری هستند و میتوانند فعالیت هایی مانند صادرات و واردات کالاهای مجاز و ترخیص کالا و حق العمل کاری را انجام دهند.

استعلام کارت بازرگانی خدماتی

این نوع کارت مخصوص افراد حقوقی فعال در زمینه خدماتی است . این کارت به شرکت ها اجازی می دهد در انجام فعالیت های خدماتی خود ، عناصر مورد نیازشان را از کشور های دیگر وارد کنند.

استعلام و جستجوی کارت بازرگانی تولیدی و صنعتی

این کارت برای اشخاص حقیقی و حقوقی مناسب است و شرکت ها با دریافت این کارت قادر به انجام فعالیت هایی چون واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز فعالیت تولیدی و صنعتی از کشور های خارجی و همچنین قادر به صادرات اجناس خود به کشور های دیگر نیز هستند .

استعلام کارت بازرگانی موردی

این کارت مناسب افراد حقیقی و حقوقی است که تنها نیاز به یک دفعه و به صورتی موردی ترخیص کالای خود را دارند . با توجه به اینکه صدور کارت های بازرگانی دارای پروسه زمانی خاصی است ، این کارت ها برای افرادی که می خواهند به کار خود سرعت ببخشند مناسب است . توجه داشته باشید که این کارت تنها یک بار برای تولید کنندگان و شرکت ها صادر می شود .

آموزش و راهنمای استعلام کارتهای بازرگانی در ایران

سایت استعلام از کارت بازرگانی

برای استعلام اعتبار کارت بازرگانی در محله اول باید به پورتال خدمات الکترونیکی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران قسمت استعلام اعتبار عضویت و با استفاده از شماره کارت و شماره ملی دارنده کارت بازرگانی قابل انجام خواهد بود . استعلام مالیاتی کارت بازرگانی فقط از طریق درخواست اتاق بازرگانی امکان پذیر می باشد ؛ فرد متقاضی درخواست را اسال و این گونه صدور و یا تمدید کارت بازرگانی امکان پذیر خاواهد بود.

  1.  برای استعلام کارت بازرگانی خود به سایت خدمات الکترونیکی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران به آدرس از طریق مرورگر دستگاهتان مراجعه کنید و وارد صفحه اصلی سایت شوید .
  2. سایت استعلام کارت بازرگانی چیست
  3. روی سربرگ سامانه های خدماتی کلیک کنید تا پنجره مورد نظر نمایش داده شود و از این پنجره گزینه استعلام اعتبار عضویت را انتخاب کنید .
  4. طریقه استعلام از کارت بازرگانی
  5. پس از کلیک روی گزینه استعلام اعتبار عضویت وارد صفحه استعلام می شوید . حالا باید در جهت استعلام اعتبار کارت بازرگانی شماره کارت و شماره ملی دارنده کارت بازرگانی را در کادر های مشخص شده وارد کنید و دکمه تایید را انتخاب کنید . پس از انجام این کار وضعیت اعتبار کارت بازرگانی شده نمایش داده می شود .
  6. آموزش استعلام کارت بازرگانی

نحوه استعلام مالیاتی کارت های بازرگانی

نحوه استعلام از کارت بازرگانی

استعلام وضعیت مالیاتی متقاضیان کارت و ارائه مفاصا حساب مالیتی فرد به اتاق بازرگانی از جمله مدارک لازم برای دریافت کارت بازرگانی و تمدید آن می باشد .

  1. متقاضیان بنابر ماده 186 قانون مالیات مستقیم مجاز به تقاضا به صورت شخصی برای صدور گواهی ماده مذکور به واحد مالیاتی نیستند .
  2. برای دریافت گواهی مالیاتی لازم است متقاضی در پرونده مالیاتی کارت بازرگانی و هیچ پرونده مالیاتی دیگر به اداره مالیات بدهی نداشته باشد .
  3. اولین شرط برای صدور گواهی مالیاتی این است که ثبت نام کد اقتصادی در سامانه مالیات کامل باشد .  بنابر این صلاح است افراد قبل از اقدام برای دریافت گواهی مراحل ثبت نام خود را از طریق سامانه مالیات با آدرس tsx.gov.ir کام کنند و به وضعیت 45 برسند .
  4. پس از صدور گواهی مالیاتی ؛ در قسمت مشخصات کامل فرد متقاضی روی کارتابل خود در سایت اتاق بازرگانی ، روی گزینه نمایش اطلاعات مالیات کلیک و سپس وضعیت مالیاتی خود را مشاهده کنید .

اعتبار کارت بازرگانی چقدر است؟

اعتبار کارت بازرگانی در حال حاضر در اولین مرتبه صدور یک سال می باشد.

افراد پس از دریافت سه دوره یک سال کارت بازرگانی مجاز به تمدید کارت خود برای دوره دو ساله و سه ساله هستند . همچنین تمدید اعتبار کارت بازرگانی پس از سه دوره سه ساله ، برای یک دوره پنج ساله قابل انجام خواهد بود . با توجه به مطالب گفته شده در می یابیم که کارت بازرگانی یک مجوز دائمی نیست بلکه اعتبار آن موقت بوده . این موضوع باعث شده افرادی که در عرصه تجارت و واردات و صادرات فعالیت دارند به فکر استعلاک اعتبار عضویت بازرگانی خود و طرف های تجاری خود بیفتند .

در بسیاری از موارد شخص دارنده کارت نیاز به آگاهی از اعتبار کارت بازرگانی خود داردد به همین جهت نیاز دارد تا از کارت بازرگانی خود استعلام بگیرد .

استعلام از طریق سامانه دنیای ثبت

یکی از سامانه های معتبر برای افراد که می تواند کارت استعلام و دریافت کارت های بازرگانی را برای شما راحت کند سامانه دنیای ثبت می باشد. شما می توانید درخواست خود را بصورت آنلاین و اینترنتی از طریق تماس با ما یا درج اطلاعات در فرم های این صفحه، ثبت نمایید. همچنین کلیه خدمات حقوقی در زمینه صدور مجوز ها ، امور مالی و مالیاتی و دریافت گواهینامه انواع ایزو و کد کارگاهی بیمه ، کد اقتصادی و ... را دریافت کنید .

سوالات متداول

1- راه های ساده تری برای استعلام کارت های بازرگانی هستن ؟

شما می توانید از طریق سامانه های ثبت کارت بازرگانی اعمالی مثل استعلام کارت بازرگانی خود را نیز به مشاوران این سایت بسپارید و کار را برای خود راحت کنید . اینگونه کارتان سریع تر و دقیق تر انجام می شود.

2- برای استعلام کارت بازرگانی به چه اطلاعاتی نیاز است ؟

شما برای استعلام کارت بازرگانی نیاز به شماره کارت بازرگانی و کد ملی دارنده کارت دارید .

3- استعلام کارت بازرگانی به دست اشخاص امکان پذیر است؟

خیر استعلام کارت بازرگانی تنها از طریق اتاق بازرگانی امکان پذیر بوده است .

برای مشاوره رایگان و همچنین جهت دریافت و صدور کارت بازرگانی فرم زیر را پر کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «استعلام کارت بازرگانی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس