ثبت شرکت سهامی عام در اصفهان

شهر اصفهان در مرکز ایران و سومین شهر پرجمعیت است و نهمین شهر پرجمعیت باختر آسیا و چهاردهمین کلان شهر خاورمیانه به حساب می آید و برای ثبت شرکت سهامی عام موقعیت بسیار مناسبی دارد. این شهر دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی و فرهنگ غنی و آب و هوای مطبوع است و ثبات اقتصاد شهر اصفهان به خوبی ارزیابی شده است. ثبت و تاسیس شرکت سهامی عام در این شهر مورد توجه بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی قرار دارد و از همین رو اطلاع از شرایط، قوانین و مدارک مورد نیاز می تواند روند ثبت شرکت را تسریع بخشید.

ثبت کردن شرکت سهامی عام در اصفهان

بديهي ميباشد كه با ثبت چنين شركت هايي كه سهام آن به صورت عمومي عرضه ميگردد، رونق در آن منطقه به صورت همگاني و برنامه ريزي شده انجام ميشود و افرادي كه قصد سرمايه گذاري دارند با توجه به عملكرد شركت سهام خريداري ميكنند كه به نوعي سرمايه گذاري محسوب ميشود.

سامانه دنیای ثبت افتخار اين را دارد كه در تمام مراحل ثبت شركت سهامی عام در اصفهان بهترين مشاوره ها را ارائه دهد و در تمام مراحل همراه شما عزيزان باشد .

تماس با ما مشاوره رایگان

نحوه ثبت شرکت سهامی عام در اصفهان

آموزش ثبت شرکت سهامی عام در اصفهان

برای ثبت شرکت در اصفهان باید به انتخاب موضوع شرکت توجه کنید که به نوعی نشان‌دهنده تخصص شرکت شما است. شما در اصفهان می توانید هر یک از شرکت های تجاری مانند شرکت سهامی عام و خاص به ثبت برسانید و نوع دیگری از شرکتهای بازرگانی، شرکت سهامی عام می باشد.

اگر میخواهید در اصفهان شرکت سهامی عام ثبت کنید ابتدا باید یه تعریف جزئی از شرکت سهامی عام داشته باشید در ادامه به طور کلی در مورد شرکت سهامی عام توضیح داده میشود.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی عام در اصفهان

در شرکت سهامی عام همه ی سرمایه به سهام تقسیم میشود و بخشی دیگر از سرمایه آن از طریق فروش سهام به مردم فراهم می گردد.

از انواع شركت ميتوان به ثبت شركت با سهامي عام اشاره كرد. در اين نوع شركت ها سهام به سرمايه گذاران ارائه ميشود. حداقل ٥١ درصد شركتي كه به عنوان سهامي عام ثبت شده بايد سهام جهت فروش به مردم ارائه نمايد كه با به گردش در آمدن سرمايه ها، سود سهام سرمايه گذاران مشخص ميشود كه در نهايت باعث رونق در چرخه ي اقتصاد و تداوم و ماندگاري شركت ها براي بقا در بازار ميشود.

در شرکت سهامی عام، عبارت شرکت سهامی عام باید قبل یا بعد از آن از اسم شرکت و حتما بدون فاصله با نام شرکت در همه اطلاعیه‌ها، اوراق و آگهی‌های شرکت ذکر گردد.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ثبت شرکت سهامی عام تامین سرمایه از طرف مردم و امکان شرکت در بازار بورس است.برای ثبت شرکت سهامی عام شرایط و مدارک خاصی نیاز است، در ادامه مقاله در این مورد توضیحاتی ارائه میدهم

شرایط ثبت شرکت سهامی عام در اصفهان

انواع شرکت قابل تاسیس، در ایران میتوان ثبت کرد، یکی از این شرکت ها شرکت سهامی عام میباشد

شرکت سهامی عام توسط مؤسسین و مسئولان شرکت قسمتی از سرمایه اولیه و قسمت دیگر از طریق فروش سهام به مردم تامین میشود و شرکت سهامی عام دارای شخصیت حقوقی است و هر فردی به اندازه سهمی که در شرکت دارد مسئول تعهدات و بدهی های شرکت است.

شرکت های سهامی عام همون طور از نامشان پیداست سرمایه شرکت به سهام تبدیل خواهد شد و هدف از تاسیس این شرکت ها کسب سود و تقسیم به صاحبان سهام میبیاشد.

شرکت سهامی عام میتوانند در موضوعاتی مثل: احداث کارخانه، احداث سد، صنایع بزرگ فولاد، تاسیس بانک ثبت شود.

شرایط ثبت شرکت سهامی عام عبارتند از:

  • حداقل مقدار سرمایه برای تاسیس سهامی عام پانصد هزار تومان است
  • حداقل ۵ نفر برای تاسیس و ثبت شرکت و حداقل پنج نفر برای اعضای هیئت مدیره
  • برای ثبت شرکت سهامی عام حداقل باید مبلغ ۲۰ درصد از سرمایه کل شرکت را تعهد کرده و حداقل ۳۵ درصد از مبلغ کل را در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس سپرده کنند و اظهار نامه به علاوه طرح اساسنامه شرکت و طرح اعلام پذیره نویسی به امضای تمام افراد هیئت مدیره رسیده باشد
  • اعلامیه پذیره نویسی باید توسط موسسین در جراید روزنامه آگهی شود و در بانکی که ضامن شرکت شده در معرض علاقه مندان قرار گیرد
  • تمام مدیران باید به صورت کتبی سمت های خود را در شرکت قبول کنند و بدیهی میباشد که این امر قطعا باید کتبا نوشته شده باشد و به صورت شفاهی از لحاظ قانونی امکان پذیر نمیباشد

مدارک ثبت شرکت سهامی عام در اصفهان

مدارک لازم برای ثبت شرکت در اصفهان

در قانون تجارت یک سری مدارک برای شرکت سهامی عام باید به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهیم، در ادامه بازگو میکنم:

  • دو نسخه اظهارنامه و 2 جلد طرح اساسنامه شرکت
  • دو نسخه طرح اعلامیه پذیری نویسی سهام و گواهی بانکی
  • ثبت شرکت سهامی عام نیاز به مجوز از بورس، بانک مرکزی دارد
  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و دو نسخه صورتجلسه هیئت مدیران
  • اخذ مجوزهای لازم از نهاد ها مربوطه برای ثبت شرکت
  • سرمایه برای تاسیس شرکت سهامی عام حداقل پنج میلیون ریال میباشد

برای تهیه مدارک ثبت شرکت می توانید از طریق مشاوره رایگان با سامانه دنیای ثبت در تماس باشید.

هزینه ثبت شرکت سهامی عام اصفهان

هزینه لازم برای ثبت شرکت در اصفهان

هزینه ثبت شرکت سهامی عام بسته به نوع فعالیت و سرمایه متفاوت است.

افراد حقوقی برای ثبت شرکت سهامی عام باید هزینه هایی بپردازند، سالانه این هزینه ها تغییر میکنند و باید از اداره ثبت شرکت ها دقیق سوال کنید در این مقاله حدودا به این قیمت ها اشاره میشود، در ادامه شرح میدهیم:

  • هزینه تنظیم اساسنامه و اظهارنامه حدودا چهل هزار تومان
  • هزینه حق الدرج و حق الثبت حدودا ده هزار تومان
  • هزینه روزنامه رسمی و پوشه و گیره
  • مهر شرکت و پلمپ دفاتر

مدت زمان ثبت شرکت سهامی عام اصفهان

در ثبت شرکت زمان بسیار مهم است ثبت شرکت مطابق قوانین تجارت در اداره ثبت شرکت ها ثبت میشود.

بعد از تکمیل مدارک مدت زمان ثبت شرکت سهامی عام حدودا شش ماه زمان میبرد و اگر ثبت شرکت خود را به یک موسسه حقوقی مطمئن و متخصص و با تجربه بسپارید کار بدون اتلاف وقت و کامل انجام میدهند و زمان ثبت شرکت ممکن است سی و چهل روز کاری زمان میبرد

مشاوره رایگان برای ثبت شرکت سهامی عام

افراد حقیقی و حقوقی برای دریافت مشاوره رایگان ثبت شرکت سهامی عام در اصفهان می توانند از طریق تماس با سامانه دنیای ثبت، اطلاعات لازم در باره شرایط، مدارک، هزینه ها و قوانین موجود روز را کسب کنند. برای این کار هیچ هزینه ای از شما دریافت نخواهد شد و ما در کنار شما عزیزان برای پیگیری ثبت شرکت سهامی عام در شهر زیبای اصفهان، خواهیم بود.

سوالات متداول

بسمت هایی در شرکت سهامی عام وجود دارد؟

بله وجود دارد اعم از اعضای اصلی هیئت مدیره، نائب رئیس و عضو اصلی و عضوعلی البدل هیئت مدیره، بازرسین شرکت و مدیرعامل

آیا در شرکت سهامی عام نقل و انتقال سهام وجود دارد ؟

در شرکت سهامی عام نقل انتقال سهام در دفتر سهام ثبت و امضاء می گردد

برای مشاوره رایگان و تاسیس شرکت به صورت سهامی عام فرم زیر را پر کنید

خدمات ثبت ایزو تماس