ثبت شرکت سرمایه‌گذاری

ثبت کردن شرکت سرمایه گذاری

ثبت شرکت سرمایه‌گذاری به شما کمک می‌کند که برای کسب یک ارزش در آینده از یک چیز ارزشمند دیگر بگذرید. به‌ عنوان مثال وقتی قصد دارید سهامی را خریداری کنید، باید از پس‌انداز خود برای دریافت سود بیشتر بگذرید. دقیقاً در شرکت‌های سرمایه‌گذاری همین اتفاق پیش می‌آید؛ یعنی شرکت‌ها باید سهام مختلف را خریداری کنند تا بتوانند از فروش و خرید سهام دیگر سود زیادی کسب نمایند.

به‌ طور کلی ثبت شرکت سرمایه‌گذاری در این نوسانات بازار می‌تواند سود زیادی را برای سهام‌داران رقم بزند؛ بنابراین در شرکتی سرمایه‌گذاری زمانی‌ که قیمت سهام موردنظر کاهش بیابد، سریعاً اقدام به فروش آن‌ها می‌کند. اگر قصد دارید تا مراحل و شرایط ثبت شرکت آشنا شوید، این مقاله می تواند پاسخگوی تمام سوالات شما باشد.

تماس با ما مشاوره رایگان

مدارک ثبت شرکت سرمایه‌گذاری

ثبت شرکت سرمایه‌گذاری باعث می‌شود که فعالیت یک شرکت به‌ صورت قانونی پیش رود که برای این ثبت باید یکسری مدارک ارائه شوند. در این بخش مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سرمایه‌گذاری را ذکر خواهیم کرد:

  • ارائه اساس‌نامه‌ای که توسط تمامی سهامداران شرکت امضاء شده باشد.
  • مبلغ دقیق سرمایه اولیه هر شرکت مشخص شود و آن را اعلام کنند.
  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی معتبر تمامی سهامداران و هیئت مدیران به‌ منظور تأیید هویت ارائه شود.
  • کلیه مجوزهای لازم برای ثبت شرکت سرمایه‌گذاری ارائه شوند.
  • درصد سهم هر کدام از سهامداران به‌ طور دقیق مشخص شود.
  • کپی آگهی تأسیس یا تغییرات اعمال شده در شرکت داخل روزنامه ارائه شود.
  • باید به‌ طور دقیق در مورد موضوع و حوزه فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری مذکور توضیح داده شود.

هزینه ثبت شرکت سرمایه‌گذاری

یکی از سوالات بسیار پرتکرار برای کسانی که قصد ثبت شرکت سرمایه‌گذاری دارند، میزان هزینه ثبت شرکت است. برای پاسخ به این سوال بسیار پرچالش باید بگوییم هرگز نمی‌توان یک هزینه ثابت برای ثبت شرکت تعیین کرد؛ زیرا عوامل متعددی در تعیین این قیمت نقش دارند.

اولین نکته‌ای که باید در مورد تعیین هزینه بدانید، مشخص شدن نوع و حیطه فعالیت شرکت مذکور است. مورد بعدی نیز روزنامه رسمی بوده که می‌تواند نقش بسزایی در تعیین هزینه‌های نهایی داشته باشد؛ بنابراین اگر قصد دارید در مورد هزینه ثبت شرکت سرمایه‌گذاری بدانید لازم است موارد ذکر شده تعیین شوند.

مراحل ثبت شرکت سرمایه‌گذاری

برای ثبت شرکت سرمایه‌گذاری لازم است مراحل زیر را طی کنید تا با موفقیت شرکت شما ثبت شود:

  • شخصی که قصد ثبت شرکت سرمایه‌گذاری دارد باید ابتدا درخواست خود را ارسال نمایند.
  • درخواست متقاضی توسط کارشناسان بررسی می‌شود و اگر با تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری موفق موافقت شد، لازم است مدارک ذکر شده در بخش‌های قبلی تکمیل و ارائه شوند.
  • پس‌ از آن‌ که مدارک ذکر شده تکمیل شد، برای اجازه تأسیس شرکت و ثبت آن نامه‌ای توسط سازمان صادر می‌شود.
  • بعد از اعلام موافقت با تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری، متقاضی باید در مهلت مقرر شرکت را به ثبت برساند. مستندات مربوطه را به سازمان تحویل دهد.
  • پس‌ از آن‌ که در اداره ثبت شرکت‌ها نهاد مالی ثبت‌ شد، باید مدارک مورد نیاز توسط شرکت به سازمان ارائه شود.
  • چنانچه شرایط لازم را برای دریافت مجوز فعالیت داشت، مجوز فعالیت شرکت صادر می شود.

مشاوره رایگان ثبت شرکت سرمایه‌گذاری

مشاوره رایگان برای ثبت شرکت سرمایه گذاری

مشاوره رایگان برای ثبت شرکت سرمایه‌گذاری توسط تیم مجرب دنیای ثبت به شما کمک می‌کند که به‌ راحتی بتوانید مراحل ثبت شرکت خود را پشت سر بگذارید؛ بنابراین اگر قصد ثبت شرکت دارید ولی در این زمینه اطلاعات لازم را ندارید، بهتر است از مشاوره رایگان این مجموعه استفاده کنید تا بتوانید با خیال راحت پا در این عرصه بگذارید. برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید درخواست خود را در سایت مجموعه ثبت کنید تا در اسرع وقت به مشکل شما رسیدگی شود.

ثبت شرکت سرمایه‌گذاری آنلاین

ثبت آنلاین شرکت سرمایه گذاری

بعد از آن‌ که برای نوع فعالیت شرکت خود تصمیم‌گیری کردید، می‌توانید مراحل ثبت را به‌ صورت آنلاین انجام دهید. این امکان به شما کمک می‌کند تا دیگر وقت خود را در خیابان‌های پرترافیک هدر ندهید و در کمترین زمان ممکن شرکت سرمایه‌گذاری را به‌ صورت آنلاین به ثبت برسانید. برای ثبت شرکت آنلاین لازم است به سامانه اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری وارد شوید و مراحل ثبت‌ نام را پشت سر بگذارید و اطلاعات درخواست شده را ثبت نمایید.

توجه داشته باشید که پیش‌ از اقدام برای ثبت شرکت، باید تمامی مدارک لازم را فراهم کنید تا کار شما با سرعت بیشتری انجام شود. توجه داشته باشید برای ثبت شرکت باید کدپستی، آدرس محل کار و شرکت را تعیین کنید؛ زیرا در هنگام گذراندن مراحل لازم است اطلاعات را در بخش‌های مربوطه درج نمایید.

مقاله پیشنهادی : ثبت کردن دفتر پیشخوان دولت

نتیجه گیری

ما سعی کردیم در مطالب فوق هر آنچه لازم است در مورد ثبت شرکت سرمایه‌گذاری بدانید را بررسی کنیم تا با آگاهی بیشتری در این مسیر قدم بردارید. پیشنهاد می‌کنیم پس‌ از آن‌ که حیطه کاری خود را مشخص کردید، حتماً از مشاوره‌های رایگان دنیای ثبت استفاده کنید تا تمامی کارهای شما به‌ صورت اصولی پیش روند و در کمترین زمان ممکن بتوانید شرکت خود را به ثبت برسانید.

ثبت شرکت سرمایه‌گذاری چقدر زمان می‌برد؟

برای ثبت شرکت سرمایه‌گذاری متقاضی باید نوع فعالیت و حیطه کاری شرکت خود را تعیین نماید و سپس با توجه به آن مجوزهای لازم را از ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف دریافت نماید و مراحل دیگر را به‌ صورت آنلاین پشت بگذراند.

ثبت شرکت سرمایه‌گذاری به چه صورت است؟

زمانی که اطلاعات و اسناد و اظهارنامه را ارسال می‌کنید، طی ۲ ماه مجوز تمدید صادر می‌شود.

مزایای ثبت شرکت سرمایه‌گذاری چیست؟

ثبت شرکت سرمایه‌گذاری مزایای بسیار زیادی خواهد داشت که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: /p>

  • با ثبت شرکت تمامی فعالیت‌ها به‌ صورت قانونی انجام می‌شوند و می‌توان با مشارکت در مزایدات و مناقصات سود قابل‌ توجهی به دست آورد.
  • با توجه به این‌ که بسیاری از شرکت‌ها که به‌ صورت قانونی ثبت نشدند، برای پرداخت مالیات و همچنین امور مالیاتی مشکلات متعددی دارند؛ بنابراین ثبت شرکت از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند.
  • همان‌طور که احتمالاً می‌دانید در شروع فعالیت و تأسیس شرکت نیاز به وام و تسهیلات بانکی است. فقط شرکت‌هایی که به‌ صورت رسمی و قانونی ثبت‌ شده باشند می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

برای مشاوره رایگان و همچنین جهت درخواست ثبت کردن شرکت های سرمایه گذاری فرم زیر را پر کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس