ثبت شرکت در استرالیا

ثبت کردن شرکت در استرالیا

اگر به دنبال توسعه شرکت خود در کشور دیگری هستید، استرالیا می تواند مقصد رؤیایی شما باشد. ثبت شرکت در استرالیا یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار و همچنین دریافت ویزا استرالیا است. به همین جهت دنیای ثبت در این مطلب اطلاعات کاملی از مراحل و هزینه‌های ثبت شرکت در استرالیا و مدت زمان انجام آن برای شما عزیزان فراهم می‌نماید.

تماس با ما مشاوره رایگان

چرا ثبت شرکت در استرالیا برای شما مناسب است؟

جای تعجب نیست که استرالیا با جمعیت متنوع و اقتصاد رو به رشد، رتبه چهاردهم را در نظرسنجی Doing Business 2020 بانک جهانی برای سهولت انجام کسب و کار به دست آورده است. در این کشور می توانید یک اقتصاد قوی و نیروی کار بسیار ماهر را تجربه کنید. تقریباً 50 درصد از جمعیت استرالیا تحصیلات عالی را به پایان رسانده اند و این کشور دارای 99 درصد نرخ سواد است. بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول (IMF)، اقتصاد استرالیا دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان می باشد و تولید ناخالص داخلی (GDP) تا سال 2021 معادل 2 تریلیون دلار استرالیا است.

اقتصاد

برجسته ترین صنایع کشور استرالیا عبارتند از:
  • معادن: استرالیا از نظر مواد معدنی غنی می باشد، به همین دلیل است که این کشور تولید کننده پیشرو اورانیوم، طلا و سنگ آهن در جهان می باشد. سنگ آهن اولین محصول استرالیا است که ارزش صادرات سالانه آن به 100 میلیارد دلار استرالیا می رسد.
  • کشاورزی: صنعت کشاورزی استرالیا به ویژه در دامداری در حال رشد است. در کنار ماهیگیری و جنگلداری، بخش کشاورزی در 20 سال گذشته 7 درصد افزایش در ارزش ناخالص داشته است که از 62 میلیارد دلار استرالیا در سال 2000 به 67 میلیارد دلار استرالیا در سال 2019 افزایش یافته است.
  • خدمات: اکثریت قریب به اتفاق کارگران استرالیایی، حدود 77.7 درصد، در بخش خدمات شاغل هستند. در سال 2020، این صنعت به 66.04 درصد از تولید ناخالص داخلی استرالیا کمک کرد.

فرهنگ و استانداردهای کسب‌وکار در استرالیا

به طور کلی، استانداردهای تجاری و اقتصادی استرالیا بالا است و بر تعادل مؤثر بین کار و زندگی و استاندارد بالای زندگی تأکید دارد.

هفته کاری استرالیا با برخی استثناها با 38 ساعت به پایان می رسد و حداقل دستمزد ملی 20.33 دلار استرالیا در ساعت برای افرادی که قبلاً تحت پوشش سیستم حقوق مدرن قرار نگرفته اند، تعیین شده است. حقوق مدرن سندی است که حداقل شرایط و ضوابط استخدام را برای هر شغل توضیح می دهد، از جمله:

  • پرداخت
  • ساعات کاری
  • مرخصی
  • اضافه‌کاری
  • جریمه ها

از آنجایی که بیش از 100 حقوق وجود دارد، اکثر کارکنان تحت پوشش هستند. با این حال، حقوق مدرن برای آن دسته از افرادی که محل کارشان توافق نامه های ثبت شده ایجاد کرده است، اعمال نمی شود. قراردادهای ثبت شده اسنادی هستند که توسط کمیسیون کار (FWC) تأیید شده اند که حداقل شرایط و ضوابط استخدام را برای یک یا چند کسب و کار مشخص می کند.

دولت استرالیاعلاوه بر تعطیلات مخصوص هر ایالت و قلمرو، هفت روز تعطیلات رسمی را به رسمیت می شناسد:

  • روز سال نو
  • روز استرالیا
  • جمعه خوب
  • دوشنبه عید پاک
  • روز ملی استرالیا و نیوزلند
  • روز کریسمس
  • روز باکسینگ

تقویم تحصیلی استرالیا از سال تقویمی پیروی می کند و تعطیلات تابستانی دانش آموزان در ماه های دسامبر و ژانویه می باشد. در نتیجه، کسب و کار در ژانویه روند کندی دارد.

نحوه ثبت شرکت در استرالیا

قانون شرکت‌ها مقرر می‌دارد که شرکتی در استرالیا می تواند تجارت کند که معیارهای اساسی زیر را داشته باشد:

  • به منظور پیشرفت شرکت اصلی خود در استرالیا ثبت شود
  • فعالیت هایی را با هدف ایجاد سود انجام دهد
  • معاملات و قراردادهای متعددی در این کشور انجام دهد

شرکت هایی که فعالیت های آنها با این معیارها مطابقت دارد باید در کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) ثبت نام کنند. شرکت های بین المللی می توانند شرکت خود را در استرالیا به یکی از دو روش زیر تأسیس نمایند:

  • ایجاد یک شرکت تابعه محلی
  • ثبت شعبه

اگرچه ادغام و نگهداری یک شرکت تابعه پیچیده است، اما این روش به شما اجازه می دهد تا تفکیک حقوقی بیشتری بین نهادها انجام دهید. در نتیجه، شرکت مادر فقط باید امور مالی فعالیت های خود در استرالیا را گزارش کند.

تعریف انواع شرکت در استرالیا

شعبه یک شخص حقوقی محلی نیست. بلکه توسعه شرکت مادر شماست. از آنجا که هیچ جدایی بین شعبه شما و شرکت جهانی شما وجود ندارد، شما فقط باید مالیات بر درآمد استرالیایی بپردازید. علاوه بر این، اگر شرکت شما به دنبال کسب سود یا تجارت در استرالیا نیست، می توانید یک دفتر نمایندگی ایجاد کنید. این نوع دفتر بیشتر برای شرکت هایی مناسب است که به جای انجام تجارت به دنبال تبلیغ برند خود هستند. هنگامی که تصمیم به شروع کسب و کار از دفتر نمایندگی خود گرفتید، باید به عنوان یک شعبه ثبت نام شده باشید.

1) تشکیل یک شرکت تابعه

این فرایند شامل به دست آوردن مالکیت جزئی یا کامل یک شرکت محلی است. شرکت هایی که ادغام را انتخاب می کنند، باید این کار را با ASIC انجام دهند. شرکت فرعی می تواند تحت یکی از دو دسته زیر قرار گیرد:

تاسیس شرکت سهامی خاص یا تاسیس شرکت سهامی عام. تفاوت اصلی بین این دسته ها در تعداد سهامداران است:

  • سهامی خاص: این نوع شرکت فقط می تواند سهام را به اعضا یا کارمندان شرکت ارائه دهد. همچنین باید حداقل یک مدیر داشته باشد که مقیم استرالیا باشد.
  • سهامی عام: یک شرکت سهامی عام می تواند تعداد نامحدودی سهامدار داشته باشد. با این حال، باید در le[AP1] سه مدیر داشته باشد، و حداقل دو نفر از آنها باید ساکن استرالیا باشند.

هنگامی که می دانید چه نوع کسب و کاری را می خواهید تأسیس کنید، باید اساسنامه یا قوانین قابل تعویض آن را پیش نویس نمایید. این سند ساختار و قوانین مدیریت پیشنهادی شرکت شما را تشریح می کند.

برای تکمیل فرآیند ثبت شرکت در استرالیا، باید در ASIC ثبت نام کرده و شماره شرکت استرالیایی 9 رقمی (ACN) و گواهی ثبت را دریافت نمایید.

2) ایجاد شعبه

اگر تصمیم به ایجاد شعبه جدیدی از شرکت خود در استرالیا دارید، باید طبق قانون شرکت ها به عنوان یک شرکت بین المللی ثبت نام نمایید. برای انجام این کار، باید درخواستی را به ASIC ارسال کرده و گواهینامه شرکت مادر را ارائه دهید. هنگامی که ASIC شما را تأیید کرد، یک شماره ثبت شده استرالیا (ARBN) دریافت خواهید کرد، که باید از آن به عنوان وسیله ای برای شناسایی استفاده نمایید.

همچنین باید یک دفتر کار در استرالیا ایجاد کنید. نماینده حقوقی شما باید در طول ساعات کاری به همراه سایر اعضای تیم در این دفتر کار کند. شما همچنین باید آدرس خیابان دفتر خود را ثبت نمایید؛ یک آدرس پستی به تنهایی برای ثبت نام به عنوان یک شرکت کافی نیست.

مراحل ثبت شرکت در استرالیا

  • ثبت نام شرکت

شما باید این مرحله را با ASIC کامل کنید. نام شرکت باید مناسب و منحصر به فرد باشد، به این معنی که نمی تواند شبیه نام تجاری دیگری باشد که در حال حاضر استفاده می شود. می توانید از ابزار آنلاین ASIC برای اطمینان از در دسترس بودن نام خود استفاده کنید.

اگر نامی در ذهن دارید اما برای ثبت شرکت خود آماده نیستید، می توانید برای رزرو آن تا دو ماه اقدام کنید. هزینه این رزرو 52 دلار خواهد بود. اگرچه ممکن است دولت نام شرکت شما را تأیید کند، اما اگر حقوق قانونی می‌خواهید، همچنان باید برای آن علامت تجاری دریافت کنید.

  • 2) ثبت نام مدیران

علاوه بر ثبت نام شرکت، باید برای هر مدیر شرکت خود یک شماره شناسایی مدیر (شناسه مدیر) نیز دریافت کنید. این برنامه یک فرآیند یکباره است، بنابراین پس از صدور شناسه توسط دولت، دیگر مجبور به ثبت نام نخواهید بود. برای تکمیل درخواست شناسایی مدیر خود، باید مدارک زیر را به اداره مالیات استرالیا (ATO) ارسال کنید:

  • شماره پرونده مالیاتی (TFN)
  • آدرس دفتر
  • دو سند صادر شده توسط ATO برای تأیید هویت شما

توجه داشته باشید که این اسناد همه اطلاعاتی هستند که ATO قبلاً در اختیار دارد. می‌توانید اسناد مالی مانند جزئیات حساب بانکی، صورت‌حساب سود سهام، یا اعلامیه ارزیابی ATO را برای اسناد شناسایی ارسال کنید.

اگر مقیم استرالیا هستید، می توانید این درخواست را به صورت آنلاین تکمیل نمایید. کسانی که خارج از کشور هستند باید از فرم های کاغذی استفاده کنند.

هنگامی که دولت نام شرکت شما را تأیید کرد، باید این نام را اعلام نمایید. هر زمان که با مردم سروکار دارید، نام خود را به وضوح در معرض دید عموم قرار دهید و مطمئن شوید که آن را در تمام اسناد شرکت در حال در حال ثبت درج کرده اید.

مدت زمان ثبت شرکت در استرالیا

اساسی ترین چالش ها برای انجام کسب و کار در استرالیا با گام های اولیه، تأسیس شرکت و سازگاری با چشم انداز قانونی در استرالیا است. این فرآیند ممکن است چندین ماه یا بیشتر طول بکشد، به خصوص اگر قصد دارید یک مکان فیزیکی در کشور داشته باشید.

میتوانید از بخش ثبت شرکت آنلاین به صورت غیر حضوری اقدام کنید.

هزینه ثبت شرکت در استرالیا

باید چندین هزینه اولیه برای ثبت شرکت در استرالیا بپردازید که برخی از آنها تکراری هستند:

  • رزرو نام شرکت: 52 دلار استرالیا
  • تمدید نام شرکت: سالانه 37 یا 88 دلار استرالیا
  • درخواست ثبت نام به عنوان یک شرکت بین المللی: 512 دلار استرالیا

همچنین باید هزینه هایی را که برای حفظ جایگاه قانونی کسب و کار خود می‌پردازید، در نظر بگیرید، از جمله:

  • هزینه دفتر: 1274 دلار استرالیا در سال
  • تأیید صورت های مالی: 1274 دلار استرالیا در سال

در حالی که ASIC یادآوری کارمزدهای آتی را برای مشاغل ارسال می کند، همچنان ممکن است برخی پرداخت ها را انجام ندهید. عدم تحویل مدارک یا پرداخت به موقع می تواند منجر به تأخیر در ثبت شرکت و ایجاد هزینه‌های اضافی شود:

  • تا یک ماه تأخیر: 83 دلار استرالیا
  • بیش از یک ماه تأخیر: 344 دلار استرالیا

ممکن است بسته به ماهیت کسب و کار خود هزینه‌های دیگری نیز بپردازید، بنابراین اگر مطمئن نیستید، مشاوره با یک متخصص حقوقی می تواند به شما کمک کند. در حال حاضر، مشاوران دنیای ثبت در خدمت شما هستند تا بهترین و دقیق‌ترین اطلاعات مورد نیاز برای ثبت شرکت در استرالیا را به صورت رایگان دریافت نمایید.

مالیات

اگر قصد دارید در استرالیا تجارت کنید، باید بدانید که تعهدات مالیاتی شما چقدر خواهد بود. مالیات ها در استرالیا بر اساس پرداخت در حین کار (PAYG) دریافت می شوند. این روش شامل کسر درصد معینی از درآمد برای ارسال به ATO است و این نرخ به میانگین حقوق کارکنان یک شرکت بستگی دارد.

کارفرمایان طبق قانون استرالیا مالیات های زیر را می پردازند:

بازنشستگی:

نرخی است که کارفرمایان باید برای بازنشستگی کارمندان بپردازند. در حال حاضر، مقدار آن 10 درصد از درآمد عادی یک کارمند است، اما قرار است این رقم تا سال 2025 حداکثر به 12 درصد افزایش یابد.

حقوق و دستمزد:

نرخ مالیات بر حقوق 4.75 درصد برای کارفرمایانی است که تا سقف 6.5 میلیون دلار استرالیا به عنوان دستمزد مشمول مالیات پرداخت می کنند و 4.95 درصد برای کارفرمایانی که بیش از آن پرداخت می کنند.

مالیات بر مزایای جانبی (FBT):

کارفرمایان باید 47 درصد از ارزش ناخالص و مزایای جانبی خود را بپردازند.

غرامت کارگران:

همه کارفرمایان در استرالیا باید برای صدمات محل کار بیمه بپردازند. هر ایالت و منطقه یک طرح پاداش کارگران متفاوت دارد، بنابراین نرخ بر اساس مکان شرکت شما متفاوت خواهد بود.

مالیات بر کالا و خدمات (GST):

شرکت ها باید 10 درصد از کالاها و خدمات تجاری از جمله کالاهای وارداتی را بپردازند. برخی از انواع لوازم از جمله اقلام آموزشی و بهداشتی از این مالیات معاف هستند.

حق تمبر:

برخی از معاملات مربوط به دارایی، مانند فروش، انتقال، اجاره و امانت، مشمول مالیات هستند. این نرخ بسته به ایالت و قلمرو متفاوت است. همچنین یک شرکت ثبت شده باید حداکثر 30 درصد از درآمد جهانی خود را مالیات بر درآمد بپردازد، مگر اینکه معاهده مالیات مضاعف بر آن اعمال شود.

هزینه ثبت شرکت در استرالیا

تا اینجا اطلاعات کاملی درباره نحوه ثبت شرکت در استرالیا، مراحل، هزینه‌ها و مالیات مربوط به آن دریافت کردید. اما اگر همچنان سؤالی در ذهن شما بدون پاسخ مانده باشد، مشاوران متخصص دنیای ثبت آماده هستند تا به صورت صحیح و دقیق به این سؤالات پاسخ دهند. نیازی نیست نگران هزینه‌های دریافت اطلاعات باشید، زیرا این مشاوره کاملاً رایگان است. تنها کافیست با ما تماس بگیرید.


برای مشاوره رایگان در امور ثبتی و حقوقی فرم زیر را پر کنید

امکان انجام خدمات کاملا آنلاین
موسسه حقوقی دنیای ثبت برای راحتی کار شما در انجام امور, صرفه جویی در وقت و هزینه های شما این امکان را دارد تا شما بتوانید به صورت غیر حضوری امور خود را انجام دهید.
مشاوره ۲۴ ساعته رایگان
کارشناسان دنیای ثبت در هر ساعت از شبانه روز از طریق واتس اپ برای راهنمایی و مشاوره بصورت رایگان حاضر به پاسخگویی هستند. پس هر زمانی سوالی داشتید کافیست از طریق واتس اپ با ما در ارتباظ باشید و یا فرم درخواست تماس پر کنید.
امکان عودت هزینه حتی پس از ثبت شرکت!
با خیال راحت ثبت شرکت کنید. اگر به هر دلیلی پس از ثبت شرکت تصمیم بر انحلال شرکت و یا تغییر شرکت خود کردید ما شرکت ثبت شده شما را از شما میخریم.
مجربترین وکلای حقوقی و کارشناسان ثبت
ما مفتخریم که در مجموعه با بهترین و مجربترین افراد در حوزه های تخصصی خود همکاری میکنیم تا بهترین کیفیت کاری و با جلب رضایت کامل ارائه خدمات بدهیم.
2 دیدگاه دربارهٔ «ثبت شرکت در استرالیا»
  1. سلام
    اگر شرکتی در ایران نداشته باشیم و بخوایم در استرالیا شرکت تاسیس کنیم ممکنه؟

  2. مدیریت دنیای ثبت

    بله کاربر عزیز
    شما میتوانید بدون اینکه در ایران ثبت شرکت داشته باشید، در کشورهای دیگر با توجه به قوانین کشور مذکور، ثبت داشته باشید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

خدمات ثبت ایزو تماس