ثبت برند لاتین در تهران

ثبت کردن برند لاتین در تهران

کلمه برند به محصول یا خدمتی گفته می‌شود که ارزش اجتماعی داشته باشد. برندهای معروف دارای ارزش و اعتبار بالایی بوده و افراد به نوعی نسبت به آن احساس مالکیت می‌کنند. در ثبت برند لاتین در تهران، شرکت‌ها که نیاز به جلب توجه و وفاداری مشتری دارند باید تابع قوانین خاصی بوده و طبق آنها به ثبت برند بپردازند تا بهتر شناخته شوند و به دیگران اجازه دهند در صورت پرداخت مبلغی از صاحب اثر محافظت کنند.

این محافظت می‌تواند در صورت واریز مبلغ تمدید شود. برای درک بیشتر این موضوع با ما تا آخر این مطلب از سامانه دنیای ثبت، همراه باشید تا به اطلاعات کامل‌تری دست یابید.

تماس با ما مشاوره و درخواست ثبت

ثبت برند لاتین در تهران چیست؟

در ثبت برند لاتین در تهران برای اینکه محصولات، کالاها و خدمات به نام این برند ثبت شوند از حروف انگلیسی یا حروف دیگری غیر از حروف فارسی استفاده می‌شود. ثبت برند به منزله ثبت تجاری این محصولات و خدمات به شمار می‌آید.

حروف مذکور می‌توانند به نوعی برند تجاری یا به عنوان لوگو نمایش داده شوند. ثبت برند لاتین، قوانین مخصوص به خودش را دارد. با ثبت برند از بسیاری از سو استفاده‌‌های شخص ثالث جلوگیری می‌شود. برند لاتین در دو نوع هستند یک نوع از آن کلمه فارسی بوده که به اصطلاح فینگلیش است و نوع دیگر کلمه‌ای کاملا غیرفارسی است.

شرایط ثبت برند لاتین در تهران

ثبت برند لاتین در تهران چه شرایطی دارد

ثبت علائم تجاری لاتین در تهران بیشتر به منظور صادرات و واردات مورد توجه بوده و شرکت‌ها و اشخاصی که قصد ثبت برند لاتین را دارند باید ابتدا کارت بازرگانی بگیرند. لازم به ذکر است که هر نوع عبارت لاتین که به عنوان برند انتخاب شود، برند لاتین نام می‌گیرد؛

حتی اسم یا حروفی که به انگلیسی نوشته شود هم برند لاتین است؛ بنابراین تفاوتی ندارد که حروف یا کلمه‌ای فارسی باشد یا به لاتین نوشته شود یا حروف و عبارت‌ها کاملا به زبان لاتین باشند. شما به علت اینکه قصد دارید محصول و خدمات خود را به کشورهای دیگر صادر کنید باید برند بین‌المللی خود را استعلام کنید تا مطمئن شوید برند شما تکراری نیست.

برای این منظور باید به کنوانسیون مادرید که وابسته به سازمان جهانی مالکیت معنوی است یا به موافقت‌نامه تریپس وابسته به سازمان تجارت جهانی مراجعه کنید. همچنین باید استانداردهایی که برای ثبت برند بین‌المللی لازم است را رعایت کنید و پس از ثبت علامت تجاری در کشور به موافقت‌نامه‌هایی که اشاره کردیم عمل کنید. به این ترتیب که در کنوانسیون مادرید باید ابتدا برند خود را در کشور مبدا ثبت کرده و سپس از میان کشورهایی که مقصد تجاری شما محسوب می‌شوند و عضو این پروتکل هستند کشورهای مورد نظر را انتخاب کنید و درخواست فعالیت در این کشورها را بدهید.

مدارک ثبت برند لاتین در تهران

اگر شما قصد دارید برند خود را به انگلیسی ثبت کنید به منظور ثبت برند لاتین لازم است به شرایطی که اشاره کردیم عمل کنید. بعد از اینکه به شرایط مذکور عمل کرده و برند خود را به صورت کامل استعلام کردید نوبت به تهیه مدارکی می‌رسد که برای اشخاص حقیقی و حقوقی در نظر گرفتند.

در حالت کلی در کشور ما اگر شرکت شما به صورت رسمی ثبت نشده باشد، می‌توانید به صورت حقیقی برند خود را ثبت کنید. در ثبت برند لاتین باید شما از قبل کارت بازرگانی داشته باشید و فتوکپی کارت بازرگانی را به همراه مدارک دیگر که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم ارائه کنید. مدارک مورد نیاز دیگر علاوه بر فتوکپی کارت بازرگانی به قرار زیر هستند:

  • فتوکپی کارت شناسایی و کارت ملی
  • مجوز فعالیت که می‌تواند در یکی از انواع جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت و … باشد که از نهادهای قانونی اخذ شده باشد.
  • نمونه علامت تجاری مورد نظر که ابعاد آن باید ۱۲ در ۱۲ سانتی‌متر باشد.

اگر شرکت شما قبلا به صورت رسمی ثبت شده است باید برای ثبت برند لاتین در تهران به صورت حقوقی هم اقدام کنید. تفاوتی که در ثبت برند به صورت حقیقی یا حقوقی وجود دارد این است که شما باید تصویر آخرین روزنامه رسمی شرکت را به همراه مدارک دیگری که در ذیل به آنها اشاره می‌کنیم، ارائه کنید. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • کپی کارت بازرگانی
  • مجوز فعالیت
  • اظهارنامه ثبت برند
  • نمونه‌ای از لوگوی تجاری مورد نظر در ابعاد مشخص شده

هزینه ثبت برند بین‌ المللی در تهران

ثبت برند لاتین در تهران چقدر هزینه دارد

برای برآورد هزینه ثبت برند بین‌المللی در تهران باید بگوییم که این هزینه‌ها در ۴ دسته قرار می‌گیرند که شامل موارد زیر می‌شوند:

هزینه ثبت اظهارنامه برند لاتین در تهران در سامانه

شما باید بعد از اینکه در سامانه اداره مالکیت معنوی عضو شدید، مدارک مورد نیاز را ارائه کرده و اظهارنامه ثبت برند را ثبت کنید. بعد از ثبت اظهارنامه باید هزینه‌ای پرداخت شود. این هزینه‌ها بر اساس تعداد طبقات و میزان کالا و برند حقیقی یا حقوقی متفاوت هستند.

هزینه آگهی تقاضای ثبت برند یا روزنامه اول

بعد از اینکه اظهارنامه توسط کارشناس اداره مالیات مورد بررسی قرار گرفت و در ثبت ان مشکلی وجود نداشت و به اصطلاح بلامانع بود آگهی تقاضای برند را در روزنامه رسمی چاپ می‌کنند. هزینه چاپ هم با توجه به سیاه و سفید یا رنگی بودن لوگو، تعداد خطوط، تعداد طبقات و… با هم متفاوت هستند.

هزینه حق‌ الثبت برند لاتین در تهران

بعد از گذشت یک ماه از زمان چاپ آگهی تقاضای علامت تجاری، نوبت به پرداخت هزینه حق‌الثبت فرا می‌رسد. هر چقدر تعداد طبقات و کالاها بیشتر باشد هزینه حق‌الثبت بیشتر می‌شود.

هزینه آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی

وقتی هزینه ثبت را پرداخت کردید باید برای اعلام نهایی به عموم، آگهی دیگری چاپ کنید که در واقع آگهی نوبت دوم است. اگر وکیل دادگستری گواهی ۱۰ ساله برند شما را تحویل می‌گیرد باید حق‌التمبر وکیل را هم پرداخت کنید.

نحوه ثبت برند لاتین در تهران

مراحل ثبت برند لاتین در تهران

برای ثبت برند لاتین در تهران باید طبق مراحلی پیش بروید. نحوه ثبت برند لاتین در تهران طبق مراحل زیر انجام می‌شود که عبارتند از:

  • انتخاب نام تجاری باید مطابق با اصول خاصی باشد که بهتر است از متخصصان در این زمینه مشورت و کمک بگیرید.
  • مراحلی که مربوط به استعلام نام منتخب می‌شود. باید حتما برای استعلام نام برند و تکراری نبودن آن مطمئن شوید و سپس اقدام به ثبت برند خود کنید.
  • تهیه لیست مدارک برای ثبت برند توسط شخص حقیقی یا حقوقی انجام می‌شود.
  • ثبت نام در سامانه اداره مالکیت معنوی در مرحله بعد است که یک حساب کاربری برای شما باز شده و اطلاعات شما در آن ثبت می‌شود.
  • در این مرحله سامانه از شما بارگذاری مدارک و تایید اطلاعات را درخواست می‌کند.
  • در سامانه فرمی ارائه می‌شود که بعد از پرینت گرفتن آن به دفترخانه مراجعه می‌کنید و از دفترخانه اسناد رسمی امضا می‌گیرید.
  • بعد از ارائه تصویر، گواهی را از دفترخانه می‌گیرید و حساب کاربری شما ثبت می‌شود.
  • پرداخت هزینه ثبت اظهارنامه مالیاتی هم توسط درگاه اینترنتی انجام می‌شود و سامانه به شما نام کاربری و رمز عبور می‌دهد.
  • مرحله بعد، پرداخت هزینه ثبت اظهارنامه است.
  • بررسی اظهارنامه و پرونده ثبت برند توسط کارشناسان اداره مالکیت معنوی انجام می‌شود.
  • هزینه‌های مربوط به چاپ روزنامه رسمی پرداخت می‌شود.
  • شما یا وکیل و نماینده قانونی به اداره مالکیت معنوی مراجعه می‌کنید.
  • هزینه ثبت برند را پرداخت می‌کنید.
  • هزینه آگهی دوم در روزنامه رسمی را پرداخت می‌کنید.
  • بعد از گذشت ۷ روز از واریز وجه و انتشار آگهی باید دوباره به اداره مالکیت مراجعه کرده و با ارائه مدارکی، گواهی ۱۰ ساله حق مالکیت برند خود را بگیرید.

مدت زمان ثبت برند خارجی در تهران

مدت زمان ثبت نشان تجاری لاتین در تهران، پروسه‌ای زمان‌بر است؛ اما اگر این کار طبق قواعد و اصول پیش برود می‌توان در زمان کمتری آن را انجام داد. مدت زمان انجام کار برای قبل از آغاز بررسی کارشناسی که مربوط به تکمیل مدارک، انتخاب نام برند و استعلام آن می‌شود، بستگی به تخصص شما یا وکیل قانونی شما دارد. در مرحله بعد که توسط کارشناس تایید شده و آگهی روزنامه چاپ می‌شود ۴۵ روز طول می‌کشد از ۴۵ روز و بعد از تایید کارشناسان و پرداخت هزینه‌ها یک هفته زمان لازم است تا آگهی منتشر شود. بعد از انتشار آگهی باید ۳۰ روز برای اعتراض‌های احتمالی صبر کرد.

مدت زمانی که نیاز است به اداره مراجعه شود و مراحل بعدی آن حدود ۱۰ روز طول می‌کشد؛ بنابراین تقریبا ۴۵ روز زمان نیاز دارید البته اگر در مواردی با عدم تایید مواجه شوید یا با مشکلاتی مواجه شوید این مدت زمان طولانی‌تر خواهد بود به همین دلیل توصیه می‌شود از متخصصان ما در سامانه دنیای ثبت کمک بگیرید‌.

ثبت برند لاتین در تهران به صورت آنلاین

سایت ثبت برند آنلاین در تهران

مجموعه سامانه دنیای ثبت افتخار دارد که در حوزه راه‌اندازی کسب‌وکارها همراه شما باشد و به شما کمک کند که در راه‌اندازی شرکت، پیگیری امور مربوط به آن و در برندسازی محصولات و کالاها به شما یاری برساند. ما در این سامانه تمام خدمات را در چارچوب قانون جمهوری اسلامی به شما ارائه می‌کنیم. ما می‌توانیم در راستای ثبت برند آنلاین از نوع لاتین و بین المللی در تهران به شما کمک کنیم تا بتوانید محصولات و کالاهای خود را برندسازی کنید و جلوی سوء استفاده احتمالی را از افراد حقیقی یا حقوقی بگیرید.

استعلام برند لاتین در تهران

برای استعلام برند لاتین در تهران می‌توانید از دو راه اقدام کنید. اولین راه، مراجعه به سامانه اداره مالکیت صنعتی است و می‌توانید به سابقه برندتان دست پیدا کنید. در روش دوم به سامانه روزنامه رسمی کشور مراجعه کنید. در صورتی که نام برند شما تکراری باشد باید نام دیگری را برای برند خود برگزینید‌. در موسسه ما هم امکان استعلام برند لاتین در تهران وجود دارد و شما می‌توانید با مراجعه به ما از مشاوره مشاوران و کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

مشاوره رایگان ثبت برند بین‌ المللی در تهران

مشاوره رایگان ثبت برند بین‌المللی در تهران توسط سامانه دنیای ثبت هم انجام می‌شود. ما و همکاران فعال در این سامانه به شما اطمینان می‌دهیم در سریع‌ترین زمان ممکن کلیه برندهای ثبت شده در ایران را بررسی کنیم و در اسرع وقت نتیجه را به شما اعلام کنیم و به شما کمک می‌کنیم برندهای منحصر به فردی را انتخاب و ثبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱ - ۲۸۴۲۸۴۷۴ تماس بگیرید.

سوالات متداول

تفاوت ثبت برند لاتین و فارسی در تهران چیست؟

برند لاتین یا خارجی، برای افرادی که در نام برند خود از واژه های انگلیسی استفاده می کنند، کاربرد بیشتری داشته، در صورتیکه برند فارسی فقط برای علائم تجاری با واژگان فارسی استفاده می شود.

آیا امکان ثبت فوری و اینترنتی ثبت علائم و برند تجاری در تهران وجود دارد؟

بله شما می توانید از سامانه دنیای ثبت، اقدام به ثبت علائم تجاری لاتین در شهر تهران، طی سریع ترین زمان کنید.

برای مشاوره رایگان و درخواست ثبن برند به صورت لاتین فرم زیر را ارسال کنید

خدمات ثبت ایزو تماس