ثبت برند در شیراز

نحوه ثبت برند در شیراز

برای ثبت برند در شیراز به عنوان مرکز استان فارس در کشور ایران، شرایط و قوانین خاصی وجود دارد که اطلاع از آنها می تواند باعث به ثبت رسیدن یک نام تجاری یا لوگو، در این شهر برای شرکت شما یا بصورت شخصی شود. برند های قابل ثبت در شهر شیراز انواع مختلفی دارند که از معروف ترین آنها می توان به: ثبت برند شخصی، برند لاتین و برند حقوقی اشاره کرد. این 3 مورد در این شهر قابل پیگیری می باشد و برای هرکدام نیاز به مدارک، هزینه و شرایط خاصی می باشد که در ادامه این مقاله از سامانه دنیای ثبت به آن می پردازیم.

لازم است بدانید، اگر قصد دارید تا برند تجاری خود را توسط ما ثبت کنید، همین حالا می توانید از طریق ارتباط از بخش تماس، مراحل ثبت نشان تجاری در استان فارس را آغاز کنید.

تماس با ما مشاوره رایگان

ثبت برند تجاری در شیراز چیست؟

پیش از بررسی مراحل و مدارک ثبت برند در استان فارس، بهتر است بصورت خلاصه به تعریفی از این پروسه بپردازیم. منظور از ثبت برند تجاری در شیراز، فراهم سازی بستر مورد نیاز شامل: تهیه مدارک ثبت برند، پرداخت هزینه های لازم، اطلاع از قوانین انتخاب اسم و طرح برای برند یا لوگو و پیگیری توسط شخص شما یا واگذاری به یک سامانه نظیر دنیای ثبت می باشد. شما می توانید بصورت اینترنتی، در خواست خود را از صفحه ثبت برند آنلاین، در شیراز ثبت کرده و باقی مراحل را به ما واگذار کنید

آموزش ثبت برند در استان فارس

طریقه ثبت برند در فارس

فرقی نمی کند متقاضی ثبت برند و لوگو در خود شیراز باشید یا سایر شهرستان ها و توابع، بصورت کلی برای اقدام به این کار، در گام اول باید یک نام تجاری برای برند تجاری خود انتخاب کنید. همچنین اگر نیاز به ثبت لوگو نیز دارید، بایستی یک طرح دلخواه مطابق با قوانین کشور ایران، در نظر بگیرید. برای اینکار لازم است تا با قوانین انتخاب اسم برای برند تجاری در شیراز، آشنا باشید. این قوانین بصورت کلی شامل موارد زیر می باشند. پس از آن باید اقدام به تهیه مدارک ثبت برند و پرداخت هزینه های لازم کنید.

قوانین انتخاب اسم برای برند در استان فارس

قوانین و مقررات ثبت برند در شیراز

عدم انتخاب اسامی تکراری و از پیش ثبت شده، از مهم ترین نکات این فرآیند می باشد. حال برای اینکه یک نام تجاری تکراری برای برند خود انتخاب نکنید، می توانید از طریق صفحه استعلام برند دنیای ثبت، درخواست خود را ثبت کنید تا بصورت رایگان، از خالی بودن نام مورد نظر خود، اطمینان حاصل کنید.

  • انتخاب اسامی افراد مشهور تاریخی غیر مجاز می باشد.
  • انتخاب طرح ها و اسامی مرتبط به کشور ها و پرچم سازمان های عمومی ایرانی و خارجی مجاز نمی باشد.
  • در نظر داشته باشید برند شما باید کاملا منحصر به فرد باشد و در صورت شباهت به سایر برند ها، از طریق سامانه مالکیت معنوی، پرونده شما رد خواهد شد.
  • سعی کنید از اسامی مرتبط به حوزه کاری خود استفاده کنید.
  • استفاده از اسامی 3 سیلابی گزینه مناسبی برای ثبت برند در شیراز می باشد.

تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در شیراز

مدارک ثبت برند در شیراز چیست

در دومین مرحله افراد حقیقی و حقوقی که درخواست ثبت یک برند تجاری را در شهر شیراز دارند، باید اقدام به تهیه مدارک لازم کنند. این مدارک بر اساس نوع شخص متقاضی با هم تفاوت جزئی داشته که به شرح زیر می باشد.

مدارک لازم برای افراد حقیقی ( ثبت برند شخصی )

  • افراد حقیقی باید موارد زیر را تهیه کنند تا در این فرآیند مشکلی بابت پیگیری امور نباشد.
  • ارائه کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی
  • دریافت مجوز های لازم بر اساس نوع فعالیت شخص مانند : جواز تاسیس یا کسب و ...
  • درج نشانی منزل یا کارگاه : کد پستی، شماره تماس ثابت و همراه
  • دریافت کارت بازرگانی ( در صورتی که برند شما خارجی باشد یا از حروف لاتین در آن استفاده شده باشد)

مدارک مورد نیاز برای افراد حقوقی و شرکت ها

شرکتها و موسسات تجاری که در این شهر تاسیس  شده اند، پس از ثبت شرکت ، می توانند برای دریافت برند تجاری خود اقدام کنند. از همین رو تهیه مدارک زیر برای تاسیس لوگو یا نام تجاری در شهر شیراز الزامی می باشد.

  • تحویل مدارک شناسایی مدیر عامل شرکت از جمله : کارت ملی و شناسنامه
  • دریافت جواز کسب یا تاسیس و کلیه مجوز های لازم
  • ارائه مدارک ثبتی شرکت مانند: اساس نامه، روزنامه ثبت شرکت، گواهی آخرین تغییرات
  • در صورت نیاز به ثبت لوگو در شیراز، ارائه تصویر از لوگو نیاز می باشد

هزینه ثبت برند در شیراز چقدر است؟

هزینه ثبت برند در شهر شیراز چقدر است

هزینه ثبت برند در تمامی شهرستان های استان فارس و مرکز این استان، در یک نرخ تعیین شده است. بسته به خارجی بودن برند یا برند فارسی مورد نظر، این هزینه متغییر می باشد و همچنین قیمتی که برای افراد حقیقی در نظر گرفته شده است، به نسبت شرکتهای تجاری ارزان تر می باشد. به دلیل نوسانات موجود در بازار، رقم دقیقی برای این امر نمی توان درج کرد و در هر زمان که در حال مطالعه این مقاله از سامانه دنیای ثبت بودید، می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما، از شرایط و هزینه ها مطلع شوید.

استعلام برند های ثبت شده در شهر شیراز

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، پس از انتخاب اسم برند برای ثبت در استان فارس، بایستی اقدام به استعلام گرفتن از برند های ثبت شده تا کنون کنید. برای این کار می توانید از طریق سامانه ثبت شرکت و برند دنیای ثبت، بصورت رایگان درخواست خود را ثبت کرده تا در سریع ترین زمان، نتیجه به شما اعلام شود.

ثبت برند آنلاین در شیراز

ثبت کردن برند به صورت آنلاین در شیراز

به منظور حذف هزینه های اضافی و عدم نیاز به مراجعه حضوری به سامانه مالکیت معنوی، شما می توانید برند خود را بصورت آنلاین و اینترنتی در شیراز ثبت کنید. برای این کار کافیست از طریق مراجعه به صفحه ثبت برند آنلاین دنیای ثبت، مشخصات خود را درج کرده تا در سریع ترین زمان، کارشناسان ما با شما تماس گرفته و مراحل دریافت برند و لوگوی تجاری را آغاز کنید. این قابلیت باعث کاهش هزینه ها و سریع تر انجام شدن این پروسه خواهد شد.

مدت زمان اعتبار برند های ثبت شده در شیراز

پس از اینکه لوگو یا نام تجاری شما به ثبت رسید، این حق مالکیت تا بازه 10 ساله در اختیار شما خواهد بود و می توانید از آن استفاده کنید. در صورت نیاز به تمدید مجدد، پس از پایان اعتبار برند خود در شیراز قادر خواهید بود تا با ارائه مدارک خود، مدت زمان آن را افزایش دهید.

قرارداد رسمی ثبت برند در استان فارس

ثبت کردن برند رسمی در شیراز

در صورتی که قصد پیگیری مراحل ثبتی خود را از طریق سامانه دنیای ثبت داشته باشید، ما در یک قرارداد رسمی و معتبر، کلیه موارد را درج کرده و می توانید با خیال راحت یک برند منحصر به فرد را در این شهر برای خود انتخاب کنید.

سوالات متداول

شرایط ثبت برند در شیراز شامل چه مواردیست؟

شرایط موجود بر اساس نوع نام تجاری شما ( شخصی یا شرکتی ) و بین المللی یا فارسی بودن تعیین می شود. بصورت کلی نیاز به تهیه مدارک، پرداخت هزینه و منتظر ماندن تا اعلام نهایی نتیجه می باشد.

آیا می توان بصورت اینترنتی در شیراز یک برند را ثبت کرد؟

بله شما می توانید از طریق سامانه دنیای ثبت، درخواست خود را بصورت اینترنتی و آنلاین پیگیری کنید.


برای مشاوره رایگان ثبت برند و امور ثبتی و حقوقی فرم زیر را پر کنید

خدمات ثبت ایزو تماس