ثبت برند در تبریز

طریقه ثبت برند در شهر تبریز

برند یا نام تجاری، برای ثبت شدن بصورت قانونی و رسمی به نام یک شرکت یا شخص در شهر تبریز، باید حاوی اطلاعات و مشخصات دقیقی باشد که در این مقاله از سامانه ثبت شرکت و برند دنیای ثبت، به آن می پردازیم. به منظور ثبت برند در تبریز به عنوان پایتخت استان آذربایجان شرقی باید شرایط، مدارک، هزینه ها و قوانینی که در این مسیر وجود دارد را بیاموزید.

در نظر داشته باشید اگر قصد اطلاع از شرایط و قوانین ثبت برند تجاری در تبریز را دارید، خواندن این مقاله به کلیه پرسش های شما پاسخ می دهد و در صورتیکه فقط نیاز به پیگیری مراحل توسط سامانه ما را دارید، کافیست از طریق روش های ارتباطی یا فرم درج شده، با ما در تماس باشید.

تماس با ما مشاوره رایگان

ثبت برند در تبریز چیست؟

قبل از شروع توضیحات تکمیلی در باره شرایط و آموزش ثبت نام تجاری در تبریز، با تعریف این فرآیند آشنا شوید تا در ادامه مسیر با دیدی باز تر اقدام به پیگیری مراحل کنید. ثبت برند در واقع پیگیری مراحل و فرآیند های اداری از جمله : تهیه مدارک، مجوز های لازم، پرداخت هزینه ها، تشکیل پرونده و نهایی شدن نتیجه در اداره مالکیت معنوی شهر تبریز می باشد. این فرآیند در نهایت منجر به دریافت یک نام تجاری منحصر به فرد برای افراد حقیقی یا حقوقی می شود. ثبت لوگو در تبریز نیز از طریق همین فرآیند صورت می گیرد.

آموزش ثبت برند در تبریز

نحوه ثبت برند در تبریز

برای ثبت قانونی برند تجاری یا لوگو در استان آذربایجان شرقی یا تمام شهرستان های آن، در مرحله اول باید یک نام برای برند خود انتخاب کنید. همچنین اگر قصد ثبت لوگو را نیز دارید، بایستی یک طرح منحصر به فرد برای آن در نظر بگیرید. برای انتخاب یک نام تجاری مناسب و در خور کسب و کار، بهتر است تا با قوانین موجود آن آشنا باشید.

رعایت کردن این قوانین باعث می شود تا در فرآیند تائید برند، با مشکلی مواجه نشوید و در سریع ترین زمان به نتیجه برسید. این قوانین به شرح زیر می باشد و پس از آن باید برای تهیه مدارک ثبت برند در تبریز و پرداخت هزینه های موجود اقدام نمایید.

قوانین انتخاب نام برای ثبت برند در تبریز

قوانین و مقررات ثبت برند در تبریز

از مهم ترین نکاتی که در این فرآیند باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب اسم و نام تجاری منحصر به فرد و غیر تکراری است. به منظور اینکار و جلوگیری از انتخاب اسامی تکراری، شما می توانید بصورت رایگان از طریق صفحه استعلام برند سامانه دنیای ثبت، درخواست خود را ثبت کرده تا نتیجه استعلام به شما اعلام شود.

  • عدم انتخاب اسامی تکراری از پیش انتخاب شده
  • انتخاب اسامی مربوط به کشور ها، شهر ها و طرح های مرتبط با پرچم یا نماد های بین المللی ممنوع می باشد
  • عدم انتخاب نام تجاری برگرفته از افراد تاریخی و مشهور و سیاست مداران
  • توصیه می شود از اسامی مرتبط با حوزه فعالیت خود در شهر تبریز استفاده کنید
  • امروزه اسامی 3 بخشی یا 3 سیلابی بیشتر مورد انتخاب افراد قرار می گیرد

مدارک ثبت برند در تبریز

مدارک لازم بریا ثبت برند در تبریز

تهیه مدارک و اسناد مورد نیاز برای ثبت نام یا نشان تجاری در شهر تبریز، بخش بسیار مهمی است که این مدارک بر اساس افراد حقیقی و حقوقی متفاوت می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام تجاری در تبریز ( افراد حقیقی )

  • افراد حقیقی برای ثبت برند شخصی باید کلیه مدارک زیر را ارائه دهند
  • کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • مجوز های مورد نیاز بر اساس حوزه فعالیت ( با دریافت مشاوره رایگان از ما می توانید از این موارد آگاه شوید)
  • ارائه آدرس منزل، کد پستی، شماره تماس ثابت و همراه
  • برای ثبت برند لاتین یا بین المللی نیاز به دریافت کارت بازرگانی می باشد

مدارک لازم جهت ثبت برند و لوگو ( افراد حقوقی )

برای ثبت برند شرکتی در شهر تبریز تهیه مدارک زیر مورد نیاز است.

  • کارت ملی، شناسنامه مدیر عامل شرکت
  • جواز تاسیس، کسب، پروانه و مجوز های لازم
  • ارائه مدارک ثبت شرکت ( اساس نامه، روزنامه ثبت شرکت، گواهی تغییرات)
  • برای ثبت لوگو، ارائه طرح و تصویر لوگو نیاز است

هزینه ثبت برند در تبریز

هزینه مورد نیاز برای ثبت کردن برند در تبریز

در نظر گرفتن قیمت و تعرفه جهت ثبت لوگو یا نام تجاری در شهر تبریز، می تواند برنامه ریزی بهتری برای شما رقم بزند. در نظر داشته باشید که این هزینه در تمامی شهرستان های استان آذربایجان شرقی یکسان می باشد و بر اساس حقیقی و حقوقی بودن برند، با یکدیگر تفاوت های جزئی دارد. همچنین بین المللی بودن یا نبودن برند نیز در تعیین هزینه و تعرفه تاثیر گذار است.

موضوع بعدی نحوه و روشی است که شما جهت ثبت نام تجاری یا لوگو در این شهر، انتخاب می کنید. به زبان ساده تر اگر از طریق سامانه ادراه مالکیت معنوی تبریز بصورت شخصی اقدام کنید، هزینه مادی کم تر اما هزینه زمانی ممکن است بیشتر باشد یا مراحل شما مورد تائید قرار نگیرد. برای اطلاع دقیق از هزینه های ثبت نشان و نام تجاری با سامانه دنیای ثبت در ارتباط باشید.

استعلام برند های ثبت شده در تبریز

استعلام از برند ثبت شده در تبریز

طبق بررسی هایی که در ابتدای مقاله کردیم، استعلام برند یکی از مراحل اصلی برای ثبت نام تجاری در سامانه رسمی و قانونی شهر تبریز است. با مراجعه به صفحه استعلام برند دنیای ثبت، شما می توانید بصورت رایگان از خالی بودن نام تجاری مورد نظر یا لوگویی که قصد ثبت آن را دارید، مطمئن شده و سایر مراحل را پیگیری نمایید. با این قابلیت بسیاری از هزینه های اضافی حذف خواهد شد و مستقیما به سراغ ثبت نام تجاری مورد نظر خود خواهید رفت.

ثبت برند آنلاین در تبریز

با ثبت برند آنلاین در تبریز توسط سامانه ما می توانید بسیاری از هزینه های اضافی را از بین برده و فرآیند پیگیری تا نهایی شدن نتیجه را به کارشناسان و وکلای ما واگذار کنید. برای این کار کافیست تا اطلاعات خود را درج کرده تا با شما تماس بگیریم.

قرارداد رسمی ثبت برند تجاری

شما می توانید کلیه مراحل را به ما واگذار کنید و در سامانه دنیای ثبت، با عقد قرارداد رسمی و معتبر، پیگیری های لازم برای ثبت لوگو یا نام تجاری در شهر تبریز صورت می گیرد.

شرایط ثبت برند در تبریز چیست؟

این شرایط طبق : شخصی یا شرکتی بودن برند، بین المللی بودن یا فارسی بودن تعیین می شود. بصورت کلی تهیه مدارک، پرداخت هزینه ها و استعلام برند از اصلی ترین مراحل و شرایط می باشند.

سوالات متداول

آیا امکان ثبت درخواست بصورت آنلاین است؟

بله. شما می توانید درخواست خود را بصورت اینترنتی در سامانه ما ثبت نمایید.

برای ثبت برند چقدر زمان نیاز است؟

بازه انتخاب اسم، استعلام نام برند، پرداخت هزینه ها، تهیه مدارک تا نهایی شدن نتیجه بین 15 تا 30 روز کاری زمان نیاز دارد. پس از طی کردن مراحل ثبت برند در تبریز و ثبت شدن در سامانه اداره مالکیت معنوی این شهر، برند تجاری شما بازه 10 ساله اعتبار خواهد داشت. پس از 10 سال نیز می توانید جهت تمدید برند خود اقدام نمایید.


برای مشاوره رایگان ثبت کردن برند در تبریز و امور ثبتی و حقوقی فرم زیر را پر کنید

خدمات ثبت ایزو تماس