تفاوت برند شخصی و شرکتی

ثبت برند شخصی

برند شخصی و شرکتی، یک اسم و نام تجاری اختصاصی برای افراد یا شرکت ها می باشد که با پیگیری مراحل و شرایط ثبت برند ، می توان مالکیت آنها را به مدت 10 سال به نام خود در آورد. Personal Brand نام دیگر برند های شخصی می باشد که بر اساس تصویر و جلوه ای که یک شخص در یک بازار یا جامعه با هدف افزایش شناخت و ارائه یک خدمت، در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال افراد معروف دنیا نظیر: بازیکنان فوتبال، بازیگران و ... همگی از طریق تخصص و حوزه فعالیت خود، یک برند شخصی دارند. در طرف مقابل برند های حقوقی یا شرکتی قرار می گیرند که کلیه ویژگی ها و خدمات یک موسسه و شرکت را در قالب یک نام تجاری به عموم جامعه نمایش می دهند.

تماس با ما مشاوره رایگان

برند شخصی چیست؟

تعریف پرسونال برند یا همان نام تجاری شخصی را با یک مثال ساده توضیح می دهیم. فرض کنید شما قصد مراجعه به یک مشاور حقوقی برای پیگیری امور مربوط به شرکت خود را دارید. در این حالت از طریق جستجو و روش های ممکن، به دنبال یک فرد متخصص، با تجربه، معروف، مطمئن و حرفه ای می گردید. زمانی که با فرد مورد نظر آشنا می شوید، این شخص از طریق داشتن یک برند شخصی قابلیت های خود را برای سایر مشتریان خود به نمایش گذاشته است. البته فرآیند برند سازی نیز در این امر بی تاثیر نبوده است. بصورت خلاصه منظور از پرسونال برند " چگونگی نمایش یک شخص حقیقی در محیط کاری، اجتماعی، سیاسی و هر زمینه دیگری می باشد." روش های متعددی جهت ایجاد یک برند شخصی وجود دارد که تعدادی از آنها را بصورت خلاصه در این مقاله از سامانه دنیای ثبت، درج کرده ایم.

شناخت قابلیت ها و توانایی های شخصی

افزایش توانایی های فردی

زمانی که شما از ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی، اجتماعی، فنی، تخصصی و هر گونه نقاط ضعف و قدرت خود آگاه شوید، اولین گام برای ایجاد یک برند شخصی را محکم برخواهید داشت. این امر باعث می شود تا شما بتوانید در حوزه کاری خود با قدرت بیشتری عمل کرده و در ارائه تصویری از برند خود، امتیاز بیشتری را در جامعه و عموم مردم کسب کنید. پس از آن می بایست از طریق تعامل و ارتباط با سایر افراد، زیر بنای برند شخصی خود را تقویت کنید.

ارتباطات اجتماعی

ارتباطات اجتماعی

برقراری رابطه اجتماعی در ساخت یک برند، موضوع بسیار مهمی می باشد. چرا که علاوه بر شناخته شدن، می توانید از اهرم تبلیغات و دست به دست شدن اسم و برندتان بهره مند شوید. زمانی که اقدام به برقراری ارتباطات اجتماعی می کنید، می توانید به راحتی خدمات، تخصص و دانش خود را در حوزه کاریتان به دیگران نمایش داده و از طریق مشورت و دریافت نظرات، روی نقاط ضعف و قوت خود تمرکز کنید. همچنین ارتباط با افرادی که حوزه کاری مرتبط به کار و تجارت شما دارند، می تواند در افزایش سرعت ساخت برند شخصی به شما کمک بزرگی کند.

ساخت برند شخصی در شبکه های اجتماعی

برند سازی شبکه اجتماعی

امروزه با گسترش اینترنت و رشد روز به روز شبکه های اجتماعی، امکان برند سازی شخصی در اینترنت بسیار راحت تر از قبل شده است. شما می توانید در کنار برقراری ارتباطات و تعاملات حضوری، از طریق اینترنت نیز برند شخصی خود را ساخته و برای تبلیغات آن اقدام کنید. از مزایای این روش نیز، بیشتر دیده شدن، ارتباطات بیشتر و آسان تر و با تلاش و تمرکز روی حوزه کاری برند خود، بازخورد های بهتری نیز دریافت خواهید کرد. این فعالیت ها می تواند در قالب ساخت یک پیج، راه اندازی وب سایت، تولید پادکست و ... صورت بگیرد.

یادگیری و افزایش اطلاعات

یادگیری

از دیگر ویژگی های برند شخصی در مقابل شرکتی، تلاش و تمرکز برای یادگیری دانش و مهارت می باشد. شما باید روز به روز در تخصص و دانش خود برای ساخت یک برند بهتر، تمرکز کنید. اطلاعات و یادگیری در حوزه کاری می تواند در مسیر برند سازی شخصی به شما کمک بزرگی کند و از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرید. افراد به دنبال ارتباط و تعامل با برند های حرفه ای و متخصص می باشند و این نکته را هرگز فراموش نکنید.

مزایای برند شخصی

  • در نهایت با ساخت یک برند شخصی از مزایای زیر می توانید بهره مند شوید.
  • افزایش ارتباط با افراد در حوزه کاری و برند شما
  • افزایش درآمد از طریق شناخت
  • بیشتر دیده شدن و ایجاد یک شبکه مطمئن
  • ساخت روابط کاری مطمئن و هدفمند
  • ایجاد قدرت تاثیر گذاری و ارتقای موقعیت شغلی

برند شرکتی چیست؟

تفاوت برند شرکتی و شخصی

برند شرکتی یا برند حقوقی، در مقایسه با برند شخصی، تفاوت های زیادی دارد. در ساخت و ایجاد آن یک شرکت، موسسه یا سازمان دخیل بوده و برای یک هدف جامع و آرمان کلی تعیین می شود. با داشتن برند شرکتی در واقع یک شرکت تجاری یا غیر تجاری، ارزش ها، خدمات و بصورت کلی تمام خود را به نمایش خواهند گذاشت. این برند می تواند در حوزه فروش، مشاوره، آموزش یا هر زمینه کاری دیگری ساخته شود که مجموعه ای از ویژگی های یک تیم را بیان می کند. برند های حقوقی و شرکتی نیز همانند نوع شخصی، اعتبار و اطمینان را برای افراد ایجاد خواهند کرد و همچون ویترین یک فروشگاه، عمل می کنند.

آموزش ثبت برند شخصی و شرکتی

پس از بررسی ویژگی ها و قابلیت هایی که هر دو برند برای ما دارند، شاید سوال بسیاری از افراد چگونگی ایجاد و ثبت برند بصورت رسمی و قانونی در سامانه اداره مالکیت معنوی کشور ایران باشد. در نظر داشته باشید که برای ثبت برند می توان بصورت شخصی و شرکتی اقدام کرد که قوانین کلی برای انها در نظر گرفته شده است و برای مشاهده آن می توانید از طریق صفحه " ثبت برند " سامانه دنیای ثبت اقدام نمایید. برای ثبت در خواست خود کافیست با تکمیل فرم درج شده در این صفحه، اطلاعات، مشخصات و توضیحات لازم را برای ما ارسال کنید تا در سریع ترین زمان با شما تماس بگیریم.

سوالات متداول

تفاوت برند شخصی و شرکتی چیست؟

برند شخصی در واقع ارائه و نمایش ارزش های یک فرد بوده و در طرفی برند شرکتی یا حقوقی، یک مجموعه و موسسه را معرفی خواهد کرد

هزینه ثبت برند شخصی و شرکتی در ایران چقدر است؟

هزینه ثبت برند حقیقی و حقوقی در ایران بر اساس شرایط مختلف، متغییر می باشد. برای اطلاع دقیق از قیمت با ما در تماس باشید.


برای مشاوره رایگان در امور ثبتی و حقوقی فرم زیر را پر کنید

خدمات ثبت ایزو تماس