ثبت شرکت سهامی خاص

طریقه ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یکی از رایج ترین و بهترین انواع ثبت شرکت در ایران می باشد که برای رسیدن به این هدف باید با شرایط، قوانین، مدارک و هزینه ثبت شرکت سهامی خاص آشنا باشیم. برای ثبت شرکتهای سهامی خاص همانند سایر شرکتها، اصول و روش های خاصی وجود دارد که می توانید با بررسی و سنجش هر کدام از آنها، مناسب ترین راه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. مراحل ثبت شرکت در نوع سهامی خاص را در این مقاله از سامانه دنیای ثبت با هم بررسی خواهیم کرد و اگر با خواندن این متن، همچنان نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، دریغ نکرده و با مشاورین ما در ارتباط باشید.

تماس با ما مشاوره رایگان

ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟

ثبت شرکت سهامی خاص چگونه است

اصول و بنای تشکیل این دسته از شرکتها بر اساس تبدیل سرمایه شرکا به سهام می باشد و هر شخص یا شریک، بر اساس میزان سرمایه ای که به اشتراک گذاشته است، تعدادی واحد سهام دریافت می کند. یعنی اگر شما 100 میلیون سرمایه داشته باشید و شریک شما 50 میلیون، تعداد سهام شما و مسئولیتی که برعهده دارید بیشتر خواهد بود.

این نوع ثبت شرکت در ایران از ساده ترین روش ها و مناسب ترین آنها شناخته می شود که در تمامی شهر های ایران و حتی سایر کشورها، قابل پیگیری و انجام می باشد. پیش از اقدام و پیگیری ثبت شرکتهای سهامی خاص بهتر است تا با شرایطی که از پیش برای آن تعیین شده است، آشنا شوید. سپس می توانید از طریق موسسه حقوقی دنیای ثبت اقدام به پیگیری و ثبت درخواست خود کنید.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

برای تشکیل این گروه از شرکتهای تجاری در ایران نیاز است که حداقل 3 نفر به عنوان شریک وجود داشته باشد که تحت عنوان سهامدار شناخته شوند. 2 نفر نیز به عنوان بازرس مورد نیاز است تا به حد نصاب افرادی که برای تشکیل شرکتهای سهامی خاص لازم است، برسید. این بازرسین تحت هیچ شرایطی نباید نسبت فامیلی با شرکا و سهامداران و یکدیگر داشته باشند. پس از آن نیاز به تهیه حداقل سرمایه لازم ثبت شرکت سهامی خاص می باشد که مبلغ آن در حال حاضر صد هزار تومان در نظر گرفته شده است.

لازم است بدانید که کلیه شرکتها نیاز به انتخاب اسم خواهند داشت و در این گروه از شرکتها، باید از واژه ” سهامی خاص” در نام و اسم شرکت استفاده شود. شما می توانید استعلام اسم شرکت های ثبت شده را نیز از طریق سامانه ما دریافت کنید تا بدون مشکل مراحل خود را پیگیری نمایید. از نظر مالی باید به میزان 35 درصد از سرمایه شرکت را در بانکی که حساب شرکت در آن افتتاح شده است، نگهداری کنید تا زمانی که نوبت به چاپ آگهی ثبت شرکت سهامی خاص در روزنامه رسمی برسد.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص چه مدارکی لازم دارد

چه مدارکی برای این گروه از شرکتهای سهامی خاص مورد نیاز و اصلی ترین آنها کدام اند؟ این نکته را بدانید که برای انجام کلیه کار های حقوقی از جمله ثبت شرکتها، مدارک شناسایی حرف اول را می زند. پس شما ابتدا باید شناسنامه و کارت ملی خودتان و افرادی که عضو هیئت مدیره هستند را ارائه دهید.

ارائه کلیه آدرس ها و اسناد مربوط به محل شرکت مانند: آدرس سکونت، کد پستی، لیستی از اعضا و سهام داران، مشخص کردن میزان سهام هر شخص، حوزه فعالیت نیز از مهم ترین مدارک لازم می باشد. همانطور که در بالا ذکر شد کلیه بازرسین نباید دارای نسبت فامیلی باشند و برای ضمانت نیاز به ارائه اقرار نامه آنها می باشد.

در هر قسمت از مدارک ذکر شده که نیاز به راهنمایی و دریافت اطلاعات بیشتر داشتید، از طریق فرم داخل صفحه، واتساپ و یا شماره تلفن های درج شده در سامانه دنیای ثبت می توانید با ما سوالات خود را مطرح کنید. همچنین مقاله مدارک ثبت شرکت را از دست ندهید.

آموزش مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

آموزش ثبت شرکت سهامی خاص

• در گام اول شما از طریق فرم های درج شده یا راه های ارتباطی با سامانه ما اقدام به ثبت قرارداد رسمی خواهید کرد.

• با مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات، گام بعدی تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکتهای سهامی خاص می کنید تا روند حقوقی و اداری شما سریع تر پیش برود.

• انتخاب اسم برای شرکت سهامی خاص، مرحله سوم از کلیه مراحل است که می توانید از طریق استعلام و راهنمایی، یک نام متناسب با حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید. این اسم قوانین و شرایط خاص خود را داشته و برای مثال حتما باید از لغات فارسی و واژگان فارسی استفاده کنید و به هیچ عنوان نباید از پیش ثبت شده باشد.

• برای این کار قابلیت استعلام شرکت های ثبت شده، در سایت ما برای شما عزیزان فراهم شده است. در نهایت یک اسم مناسب با قوانین کشور ایران و مرتبط با حیطه کاری خود انتخاب کرده تا نوبت به مرحله چهارم یعنی امضای اوراق و تائید تقاضانامه و وکالت نامه برسد.

• پس از انجام این مراحل نوبت به تشکیل پرونده در اداره ثبت شرکتها رسیده که با پیگیری هایی که توسط تیم حقوقی ما انجام می شود، این مرحله را نیز به سرعت طی خواهید کرد.

تبریک می گوییم، در این گام شرکت شما تحت عنوان سهامی خاص به ثبت رسیده است و مواردی مثل: اساس نامه شرکت، صورت جلسه و آگهی ثبت به وکیل شما تحویل داده خواهد شد.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص چقدر هزینه دارد

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص بر اساس انتخاب شما برای پیگیری ثبت شرکت و انجام مراحل دارد. اگر اقدام به پیگیری به تنهایی کنید، از نظر هزینه برای شما اقتصادی تر خواهد بود ولی ممکن است تا با مشکلات عدیدی رو به رو شوید. در صورتیکه امور خود را به ما واگذار کنید، هزینه هایی مثل: روزنامه، حق الثبت و تشکیل پرونده شامل پیگیری مراحل شما خواهد شد. برای اطلاع دقیق از هزینه های ثبت شرکت سهامی خاص با ما در تماس باشید تا جزئیات را به شما اعلام کنیم.

مزایای ثبت شرکت سهامی خاص

با پیگیری ثبت شرکتهای سهامی خاص، مزایای زیادی نصیب مجموعه شما خواهد شد. چرا که این روش به دلیل استقبال بالا از نظر سرعت و هزینه، منطقی و مناسب می باشد. از طرف دیگر شما می توانید کلیه شرکتهای تجاری که در حوزه صادرات، واردات، تولیدی و یا دولتی فعالیت می کنند را تحت این عنوان ثبت کنید.

برای دریافت اعتبار و وام از بانکهای کشور نیز می توانید به راحتی اقدام کرده و با شرکت در مزایده ها و مناقصه ها، پروژه های مهمی را کسب کنید.

قوانین انتخاب اسم شرکت سهامی خاص

برای انتخاب نام شرکتها قوانین و شرایط خاصی در نظر گرفته شده است و برای مثال اسمی که در نظر گرفته می شود، نباید زیر 3 سیلاب باشد. یعنی برای مثال، دنیای ثبت قابل تائید نیست. هر سیلابی که برای اسم شرکت سهامی خاص در نظر می گیرید باید دارای معنی و مفهوم باشد. یعنی نمی توانید یک بخش از اسم را بدون معنی و بخش دوم و سوم را معنا دار در نظر بگیرید. همانطور که قبلا اعلام شد این اسم ها نباید از پیش ثبت شده باشند و می توانید با قابلیت استعلام شرکتهای ثبت شده، این موضوع را متوجه شوید. پیشنهاد می کنیم برای استعلام گرفتن نیز از پیش چند اسم را در نظر بگیرید تا سریع تر امور خود را پیگیری نمایید.

سامانه ثبت شرکتها چیست؟

سامانه آنلاین ثبت شرکت سهامی خاص

سامانه ثبت شرکتها به عنوان یک مرجع رسمی برای پیگیری امور مربوط به ثبت شرکت ها از جمله شرکتهای سهامی خاص شناخته می شود که می توانید با مراجعه به آن نیز مراحل را پیگیری کنید. شما در این سامانه باید مدارک مورد نیاز را تهیه کرده واطلاعات لازم را درج کنید.

در صورتیکه هیچ ایرادی نداشته باشید، پرونده شما مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه به شما اعلام خواهد شد. این روش بسیاری از افراد را به دلیل عدم تجربه کافی و نداشتن زمان کافی، از ثبت شرکت دل سرد کرده. از همین رو توصیه می کنیم با مشاوره رایگان ثبت شرکتهای سهامی خاص در سامانه دنیای ثبت، امور خود را به ما واگذار کنید و منتظر نتیجه باشید.

جمع بندی

ثبت شرکت سهامی خاص در ایران و تمامی کشور های دنیا، به عنوان روشی مرسوم شناخته می شود و برای این کار کافیست با قوانین وشرایط هر کشور آشنا باشید. هزینه ثبت شرکت سهامی خاص بر اساس نوع روشی که انتخاب می کنید، متغییر است و برای به نتیجه رسیدن نیاز به انتخاب یک اسم مناسب و تهیه مدارک لازم خواهید داشت. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر لطفا دریغ نکرده و با ما در تماس باشید.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص چقدر است؟

هزینه انتشار آگهی رسمی، تهیه مدارک، تشکیل پرونده و حق الثبت، بر اساس تعرفه هایی ثابت در سامانه دنیای ثبت قابل پیگیری می باشد. برای این کار با ما تماس بگیرید.

مزایای ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟

دریافت وام، قانونی شدن کسب و کار، شرکت در مناقصات تجاری از مهم ترین مزایای این کار می باشد.


کافیست مشخصات خودتون رو در کادر زیر وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
2 دیدگاه دربارهٔ «ثبت شرکت سهامی خاص»
  1. محمدرضا فخرایی راد

    با سلام
    سایتتون کامله و اطلاعات خوبی ارائه میده ، ولی سرعت پاسخگویی کنده ومن از پریروز که در واتساپ پیام گذاشتم هنوز به جواب اینکه از کجا شروع کنم نرسیدم !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس