ثبت شرکت تضامنی

ثبت شرکت تضامنی به عنوان یکی از روش های تاسیس شرکتهای تجاری در ایران و خارج است که با حضور 2 نفر به بالا که دارای مسئولیت های خاصی می باشند، تشکیل می شود. گوشه ای از این مسئولیت ها که در هنگام ثبت شرکت تضامنی باید با آن آشنا باشیم، تقبل کردن قرض و بدهی های مالی شرکت است. همین حالا ثبت شرکت کنید.

این نوع شرکت تاریخچه ای بسیار قدیمی داشته و از قرن ها پیش، زمینه آن پیاده سازی شده است و با هدف شراکت اعضای یک خانواده راه اندازی شده است. دلیل این کار نیز مسئولیت بالای هر یک از شرکا در شرکت تضامنی می باشد که هر شخص می تواند اقدامات تاثیر گذاری را انجام دهد. قوانین، مدارک و شرایط ثبت شرکتهای تضامنی، پیش نیاز هایی می باشد که بهتر است در این مقاله از وبلاگ سامانه دنیای ثبت، با آن آشنا شوید.

تماس با ما مشاوره رایگان

نحوه ثبت شرکت تضامنی

زمانی که قصد تاسیس شرکت تضامنی را داشته باشید، طبق قوانین ذکر شده باید یک سری از دستور العمل ها را رعایت کرده تا در امور حقوقی و قانونی به مشکل نخورید.

  • تهیه شرکت نامه امضا شده توسط کلیه شرکا
  • قید کردن وظایف هر شخص و اختیارات بصورت دقیق و شفاف
  • ثبت شرکت نامه بصورت رسمی و قانونی در اداره ثبت شرکتها
  • انتشار آگهی ثبت شرکت
  • پرداخت هزینه حق ثبت و هزینه ثبت شرکت تضامنی
  • ثبت کردن شرکت در اداره ثبت اسناد برای شهرستان ها و اداره ثبت شرکتها در تهران الزامی می باشد

مدارک ثبت شرکت تضامنی

مدارک لازم برای تاسیس شرکتهای تضامنی، بخشی جدا نشدنی از روند اداری و حقوقی شرکتها می باشد. برای تاسیس این نوع شرکت نیاز به تهیه و تحویل مدارک زیر است:

  • اساس نامه شرکت در 2 نسخه
  • شرکت نامه در 2 نسخه بصورت کامل و تکمیل شده
  • تقاضانامه شرکت تضامنی در 2 نسخه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • تهیه و تکمیل فرم برای انتخاب نام شرکت به ترتیب اولویت های مد نظر
  • مدارک احراز هویت کلیه اعضای شرکت
  • تهیه صورت جلسه در 2 نسخه ( برای هئت مدیره و مجمع عمومی)
  • وکالت نامه وکیل شما در صورت پیگیری امور ثبت شرکت تضامنی توسط یک وکیل

هزینه ثبت شرکت تضامنی

پیشنهاد میشود مقاله هزینه ثبت شرکت را مطالعه کنید. هزینه ثبت شرکت در نوع تضامنی بسته به کشور مورد نظر، از 900 هزارتومان شروع می شود که برای بررسی دقیق تر و بهتر می توانید از طریق ارتباط با ما، کلیه موارد مربوط به تعرفه ها و هزینه شرکت مورد نظر خود را بدست بیاورید.

شرایط ثبت شرکت تضامنی

  • ارائه صورت مالی مبنی بر پرداخت سرمایه شرکا به حساب بانکی که از سوی شرکت تعیین شده باشد
  • شرکت نامه در 2 نسخه بصورت کامل و تکمیل شده
  • تهیه اساس نامه شرکت با قید کلیه قوانین و امور مدیریتی
  • تهیه قراردادی که بصورت شفاف کلیه توافقات و حق و حقوق شرکا در آن تعیین شده باشد
  • تهیه لیستی از سرمایه های غیر نقدی کلیه شرکای شرکت تضامنی و تحویل آن به دفتر شرکت طی بررسی کارشناس

نکته:

در شرکتهای تضامنی باید در نظر داشته باشید که اگر سهم یک شریک، شامل موارد غیر نقدی باشد، باید بصورت دقیق و شفاف به اطلاع سایر شرکا برسد. انتقال سهام نیز فقط در صورت رضایت کلیه شرکا به فرد دیگر امکان پذیر است و در غیر این صورت نمی توان سهمی را جابجا کرد.

نکته 2:

پس از انحلال شرکت های تضامنی، بدهی ها باید از حساب شرکت پرداخت شده و در غیر این صورت کلیه افرادی که از شرکت تضامنی طلبکار هستند، می توانند با مراجعه به هر کدام از شرکا، طلب خود را دریافت کنند.

شرایط انتخاب نام برای ثبت شرکت تضامنی

هر تجارت و شرکتی نیاز به انتخاب یک نام رسمی و کاربردی برای استفاده در امورحقوقی و اداری دارد. در ثبت شرکتهای تضامنی باید حتما از واژه " تضامنی " در نام شرکت استفاده شده و از آنجایی که معمولا بین اعضای نزدیک یا خانواده ها تشکیل می شود، اسم یکی از شرکا باید در کنار واژه اسم شرکت قید شود. اگر برای انتخاب اسم شرکت نیاز به راهنمایی دارید، می توانید همین حالا با مشاورین ما از طریق واتساپ یا تماس تلفنی و فرم های درج شده در وبسایت، تماس بگیرید. یکی از نکاتی که می توان در هنگام انتخاب اسم به آن توجه داشت، استفاده از واژه " و شرکان " یا و " برادران " می باشد.

تفاوت اساس نامه و شرکت نامه در شرکتهای تضامنی

هدف از تهیه اساس نامه شرکت، ارائه برنامه ها و دستور العمل هایی که شرکت در دید چند ساله یا چند ماهه فعالیت دارد می باشد. در صورتیکه هدف از تهیه شرکت نامه، منعقد کردن یک قرارداد که در آن شکل گرفتن شرکت ذکر شده به همراه امضای کلیه شرکا می باشد. تهیه اساس نامه و شرکت نامه برای شرکتهای تضامنی، بخش بسیار مهمی در هنگام ثبت شرکت است که نباید نادیده گرفته شود.

انحلال شرکت تضامنی چیست؟

انحلال شرکت، زمانی که فعالیت های تجاری شرکت تضامنی به پایان رسیده باشد و به اهداف خود دست پیدا کرده باشند، امری بسیار رایج است. این امر با تهیه مدارک لازم و مراجعه به سازمان ثبت شرکتها امکان پذیر است که البته می توانید از طریق سامانه دنیای ثبت، کلیه امور مربوط به انحلال شرکتهای تضامنی را به ما واگذار کنید.

مدت زمان ثبت شرکت تضامنی

برای تاسیس شرکت ها بصورت قانونی در اداره ثبت شرکتها، مدت زمانی جهت بررسی مدارک توسط کارشناسان و چک کردن موارد لازم نیاز است. در شرکتهای تضامنی نیز زمانی بین 10 روز تا دو هفته نیاز است تا روند بررسی پایان یابد.

جمع بندی

شرکت تضامنی نوع خاصی از شرکتها می باشد و همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، در هنگام انتخاب اسم باید به نکات ذکر شده توجه داشته باشید. هزینه ثبت این نوع شرکتها نیز اقتصادی و به نسبت ارزان است و شما می توانید با هزینه کم، کسب و کار خود را قانونی کنید. استعلام ثبت شرکت نیز پس از نهایی شدن روند، قابل مشاهده می باشد. اگر برای راه اندازی این نوع شرکت در ایران یا هر کشور دیگری نیاز به طرح سوالات خود دارید، می توانید از بخش کامنت ها، فرم تماس، واتساپ یا شماره تلفن های ثبت شده در سامانه دنیای ثبت، با ما در ارتباط باشید.

هزینه ثبت شرکت تضامنی در ایران با خارج چه تفاوتی دارد؟

بر اساس نوع کشور و شهر مورد نظر و واحد پول رایج هر کشور، هزینه ها متغییر می باشد. با این حال این تعرفه در ایران بسیار اقتصادی و ارزان قیمت است.

آیا می توان بصورت آنلاین شرکت تضامنی را ثبت کرد؟

با ثبت شرکت خود بصورت اینترنتی و آنلاین می توانید در سریع ترین زمان، شرکت تضامنی خود را در هر نقطه از ایران یا جهان ثبت کنید.


کافیست مشخصات خودتون رو در کادر زیر وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس