ثبت برند مواد غذایی

راهنمای ثبت برند مواد غذایی

مواد غذایی مختلف توسط تولید‌کنندگان زیادی در سطح کشور تولید شده و هر یک باید از یک برند مشخص برای معرفی و فروش بیشتر محصولات خود استفاده کنند. ثبت برند مواد غذایی بصورت شخصی یا با استفاده از سامانه های ثبتی نظیر دنیای ثبت انجام می‌شود. برای این کار باید ابتدا مدارک لازم را تهیه کرده و اقدامات لازم را به صورت قانونی انجام دهید.

برند موادغذایی موجب افزایش فروش و افزایش درآمد شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر درباره ثبت برند مواد غذایی با ما همراه باشید.

تماس با ما مشاوره رایگان

برند مواد غذایی چیست؟

موادغذایی یکی از کالاهای بسیار مهم و مایحتاج زندگی مردم است. حوزه مواد غذایی تنوع بسیار زیادی داشته که بخش اعظم آن را تولید فرا گرفته است. در کنار تولید فعالیت‌های مختلف دیگری نیز وجود دارد که اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. انتخاب یک برند مناسب برای تولید مواد غذایی مختلف اهمیت زیادی برای فروش این محصولات دارد.

مواد غذایی در انواع مختلفی تولید می‌شوند که اگر از یک برند مشخص برای فروش محصولات استفاده شود، علاوه بر فروش در کشور تولیدکننده می‌توان این محصولات را به کشورهای دیگر نیز صادر کرد. برند موادغذایی به معنای انتخاب یک نام غیر تکراری برای هر محصول خوراکی است.

مراحل ثبت برند مواد غذایی

ثبت آنلاین برند مواد غذایی

مراحل مختلفی برای ثبت برند مواد غذایی وجود دارد. اولین مرحله انتخاب یک نام مشخص و استعلام آن برای مشخص شدن غیر تکراری بودن برند است. پس از اینکه برند شما به صورت غیر تکراری تایید شود می‌توانید مدارک لازم را برای به ثبت رساندن برند فراهم کنید. پس از مرحله استعلام و جمع آوری و ارائه مدارک باید اظهارنامه برند خود را به صورت آنلاین تکمیل کرده و آن را ثبت نمایید.

پس از تکمیل اظهارنامه نوبت به ارجاع به کارشناسان خبره در این زمینه است. اگر کارشناسان، پرونده شما را تایید نمایند، تایید نهایی از طریق پیامک به شما اعلام می‌شود. پس از تکمیل این مرحله می‌توانید به اداره مالکیت معنوی ثبت اسناد و تشکیل پرونده مراجعه کرده و با پرداخت هزینه، برند خود را با فاصله زمانی مشخص به ثبت برسانید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری مواد غذایی

مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی

مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی شامل تصویر شناسنامه و کارت ملی و گواهی امضا از دفتر اسناد رسمی جهت تایید حساب کاربری است. مجوز فعالیت در حوزه مورد نظر و کپی برابر اصل کارت بازرگانی در صورت استفاده از ثبت برند لاتین نیز نیاز است.

ده نمونه از برند در ابعاد ۶ در ۶ سانتی‌متر نیز برای این کار الزامی است. اگر مدارک مربوط به شخص حقوقی باشد باید روزنامه رسمی ثبت شرکت را کپی کرده و آخرین تغییرات شرکت به همراه موارد فوق ضمیمه شوند.

هزینه ثبت برند مواد غذایی

هزینه های لازم برای ثبت برند مواد غذایی

نمی‌توان به طور ثابت یک هزینه مشخص برای ثبت برند موادغذایی در نظر گرفت. اینکه شما کدام محصول یا خدمت را به ثبت برسانید با قیمت متفاوتی انجام می‌شود. روش ثبت نیز اهمیت زیادی در ایجاد هزینه دارد. اگر خودتان به صورت شخصی ثبت برند موادغذایی را انجام دهید، هزینه مشخص و اگر این کار توسط موسسات ثبتی انجام شود کارمزد نیز در نظر گرفته می‌شود. اگر از یک وکیل برای این کار استفاده کنید باید حق الوکاله را نیز نظر بگیرید. برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت برند این مقاله را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان ثبت کردن برند تجاری

داشتن اطلاعات و آگاهی‌های لازم جهت به ثبت رساندن برند مواد غذایی اهمیت زیادی در این کار دارد. می‌توان با استفاده از این اطلاعات و مشاوره، ثبت برند مواد غذایی را راحت‌تر انجام داد‌. مشاوره از طریق موسسات مختلف با هزینه‌های گوناگون و گاهی به صورت رایگان انجام می‌شود. سامانه دنیای ثبت از طریق کارشناسانی که دارد مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده و می‌توانید اطلاعات زیادی را در این زمینه به دست آورید. می‌توانید پاسخ تمامی سوالات خود را به صورت رایگان از طریق مشاوره با کارشناسان ما به دست آورید.

مدت زمان ثبت برند مواد غذایی

اگر مدارک لازم را برای ثبت موادغذایی به صورت دقیق ارائه نمایید و این مدارک در زمان کوتاهی تایید شوند می‌توانید در حدود ۴۵ روز برند موادغذایی خود را به ثبت برسانید. با این حال بسته به نحوه انجام مراحل و روشی که برای ثبت برند انتخاب می کنید، این زمان ممکن است متغییر باشد.

سخن پایانی

همانطور که برای شما بیان کردیم برای شناخت بیشتر موادغذایی به مشتریان و افزایش فروش و صادرات باید از یک برند مشخص برای آن استفاده کرد. ثبت برند موادغذایی در کشور باید به صورت قانونی و از طریق موسسات ثبت انجام شود. این کار به صورت شخصی نیز انجام‌پذیر بوده و باید هزینه‌های لازم را برای ثبت برند مواد غذایی پرداخت نمایید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره‌های مجموعه ما تماس بگیرید. همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. لطفاً نظرات خود را در این صفحه به اشتراک بگذارید.

مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی شامل چه مدارکی می‌شوند؟

برای ثبت برند مواد غذایی باید مجوز لازم برای بسته‌بندی و تولید و مدارک هویتی شرکت را ارائه نمایید.

گواهی ثبت برند مواد غذایی چقدر اعتبار دارد؟

گواهی ثبت برند مواد غذایی ۱۰ سال اعتبار داشته و پس از آن باید تمدید شود.

برای مشاوره رایگان و همچنین جهت ثبت کردن برند مواد غذایی فرم زیر را پر کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس