ثبت برند لاتین

نحوه ثبت برند لاتین

ثبت برند لاتین در ایران و سایر کشور های دنیا بصورت یک فرآیند قانونی و رسمی برای کسب و کارها و شرکتهای تجاری، شناخته می شود. با ثبت نام تجاری ( نمانام) بصورت بین المللی می توانید حق و حقوق و مالکیت معنوی خدمات و محصولات خود را در ایران و کشور های خارجی، ثبت کرده و یک برند اختصاصی و منحصر به فرد داشته باشید.

تماس با ما مشاوره رایگان

ثبت علامت تجاری و برند لاتین

این فرآیند در سامانه ثبت برند دنیای ثبت بصورت اینترنتی قابل پیگیری بوده و کافیست تا با شناخت: شرایط ثبت برند های بین المللی، مدارک مورد نیاز برای ثبت برند لاتین، پرداخت هزینه و پیگیری مراحل، آن را نهایی کنید.

ثبت برند لاتین یا بین المللی چیست؟

ثبت برند بین المللی چیست

نهانام یا نام تجاری لاتین، یک اسم منحصر به فرد مختص به حوزه فعالیت و تجارت شما می باشد که در بین کشور های متعددی از سر تا سر دنیا به رسمیت شناخته خواهد شد. برای ثبت علامت تجاری یا نمانام بصورت لاتین، مراحلی توسط سامانه مالکیت معنوی در نظر گرفته شده است که در ادامه به معرفی کامل و دقیق آنها خواهیم پرداخت.

مدارک ثبت برند لاتین

مزایای ثبت برند بین المللی

ثبت برند بصورت بین المللی یا لاتین، نیازمند تهیه مدارک مورد نیاز آن می باشد که بستگی به فرد یا سازمان درخواست کننده دارد. برای افراد حقیقی و حقوقی این مدارک ثبت برند ، ممکن است با تفاوت هایی مواجه باشد که بصورت کلی به شرح زیر است.

مدارک مورد نیاز ثبت برند لاتین ( افراد حقیقی )

  1. تصویر کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  2. دریافت کارت بازرگانی
  3. تهیه تصویر نمونه از برند یا لوگو

مدارک لازم جهت ثبت نام تجاری لاتین ( افراد حقوقی)

افراد حقوقی می توانند پس از ثبت شرکت، اقدام به تهیه مدارک زیر برای داشتن یک برند جهانی کنند.

  1. تصویر کارت ملی و شناسنامه شخص صاحب امضا
  2. دریافت کارت بازرگانی
  3. تهیه مجوز های لازم، جواز کسب، پروانه بهره برداری، ساخت و ...
  4. ارائه نمونه تصویر برند

مراحل ثبت برند جهانی (لاتین)

در اولین گام بایستی طبق قوانین ثبت برند، اقدام به انتخاب نام مناسب برای نام تجاری خود کنید. پس از آن از طریق صفحه استعلام برند دنیای ثبت، می توانید اقدام به پیگیری برند های خارجی ثبت شده کنید تا در صورت خالی بودن آن اسم، برند تجاری لاتین خود را به ثبت برسانید. تهیه مدارک مورد نیاز بسته به حقوقی یا حقیقی بودن شخص متقاضی، گام بعدی می باشد که پس از آن بایستی اقدام به پرداخت هزینه ثبت برند لاتین کنید. کلیه این مراحل را می توانید از طریق سامانه دنیای ثبت، پیگیری کرده و تا آخرین مرحله با مشاوره رایگان، یک علامت تجاری منحصر به فرد خارجی را ثبت کنید.

هزینه ثبت برند لاتین

هزینه لازم برای ثبت برند بین المللی

هزینه ثبت برند تجاری لاتین بستگی به حقیقی یا حقوقی بودن آن، تفاوت هایی با یکدیگر دارد. همچنین برای محاسبه قیمت و تعرفه تاسیس و داشتن یک برند، ابتدا شرایط و مجوز های لازم برای دریافت را فراهم کنید. کشور مورد نظری که قصد دارید تا برند در آن ثبت شود نیز در تعیین قیمت و هزینه تاثیر گذار می باشد. برند های لاتین به دلیل اعتبار جهانی، ارزش بسیار بیشتری داشته و طبیعتا هزینه های آن نیز بالاتر است. برای اطلاع دقیق از قیمت ها، می توانید به صفحه هزینه ثبت برند رجوع کنید و یا در سامانه دنیای ثبت، از مشاوره رایگان بهره مند شده و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.

اعتبار برند های لاتین

اعتبار برند های بین المللی بصورت کلی بازه 10 ساله می باشد، اما نکته ای که باید به آن توجه کرد، بررسی وضعیت برند تجاری هر 5 سال می باشد تا از آخرین وضعیت برند در جوامع بین المللی، استعلام گرفت. تمدید این علائم تجاری نیز پس از گذشت 10 سال قابل پیگیری می باشد.

مدت زمان ثبت برند بین المللی

زمان لازم برای ثبت برند بین المللی

از نظر بازه زمانی که باید منتظر پیگیری مراحل و نهایی شدن نتیجه برای داشتن یک نام تجاری جهانی باشید، باید به نحوه انجام مراحل دقت کنید. آیا قصد دارید به تنهایی این روند را انجام داده یا از طریق یک وکیل یا موسسه حقوقی مراحل را پیگیری کنید؟ برای اطلاع دقیق از مدت زمان مورد نیاز و بررسی شرایط شما، می توانید با دریافت مشاوره رایگان از سامانه دنیای ثبت، با ما در ارتباط باشید.

تفاوت ثبت برند فارسی با برند جهانی

مزایای ثبت برند بین المللی

برند های فارسی و بین المللی در مراحل ثبت، تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و بصورت کلی تفاوت در تهیه کارت بازرگانی می باشد. در ماهیت کلی، اعتبار برند هایی که در ایران تحت عنوان برند فارسی، ثبت می شوند، فقط در داخل کشور معتبر بوده، در صورتیکه برند های خارجی و لاتین، در بسیاری از کشور های دنیا مورد تائید و پیگیری می باشد.

ثبت برند لاتین بصورت آنلاین

متقاضیان محترم می توانند از طریق سامانه ثبت برند آنلاین دنیای ثبت، اقدام به پیگیری مراحل کرده و از ابتدا تا انتهای این فرآیند را با کارشناسان و مشاورین متخصص طی کنند.

با دنیای ثبت، در جوامع بین الملل حضور داشته باشید

سامانه ثبت برند دنیای ثبت، ارائه دهنده خدمات ثبتی انواع شرکتهای تجاری و برند های داخلی یا لاتین می باشد که از طریق دریافت خدمات مشاوره رایگان حقوقی، می توانید اطلاعات تکمیلی را بدست بیاورید. به دلیل حساسیت بالایی که در علائم تجاری خارجی و جهانی وجود دارد، بهتر است این مسیر را با استفاده از راهنمایی افراد متخصص پیگیری کنید تا در روند و مراحل پیش و رو، به مشکلی مواجه نشوید.

سوالات متداول

ثبت برند لاتین در ایران امکان پذیر است؟

بله. شما می توانید از طریق سامانه دنیای ثبت، نام و نشان تجاری خود را بصورت لاتین ثبت کرده و از اعتبار آن در بسیاری از کشور ها بهره مند شوید.

اعتبار برند های خارجی چقدر است؟

مدت زمان اعتبار کلیه علائم تجاری ثبت شده بصورت بین الملل، بازه 10 ساله می باشد که هر 5 سال نیاز به بررسی و پیگیری وضعیت دارد.


برای ثبت برند لاتین فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
خدمات ثبت ایزو تماس