مراحل ثبت برند بين المللي

راهنما ثبت برند بین المللی

ثبت برند هاي بين المللي، امروزه از مهمترين دغدغه فعالان تجاري حوزه داخل و خارج كشور است. اين افراد با ثبت برند خود در خارج از كشور، مي توانند كسب و كار خود را در جهان به رسميت رسانده و از حمايت هاي قانوني دولت هاي خارجي از برند و كسب و كار خود نيز، بهره مند شوند. لذا يادگيري، مراحل ثبت برند بين المللي، از مهمترين مهارت هاي امروز در حوزه كسب و كار ها و ثبت نام تجاري مي باشد.

اگر هنوز برند خود را ثبت نکرده اید، می توانید با مراجعه به صفحه ثبت برند در سامانه دنیای ثبت، پیگیری های لازم را بصورت آنلاین صورت دهید.

تماس با ما مشاوره رایگان

راهنما ثبت برند به صورت بین المللی

ثبت کردن برند بین المللی

در یک تقسیم ‌بندی ثبت برند به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • ثبت برند در داخل کشور
  • ثبت برند بین‌المللی (لاتين، خارجي يا مادريد)

که طبق مراحل ثبت برند بين المللي، باید ابتدا برند شما در داخل کشور به ثبت برسد و سپس لوگو و برندتان در سایر کشورها ثبت شود.

مدارك مورد نياز جهت ثبت برند بين المللي

نمونه گواهی برند ثبت شده بین المللی
  1. تقاضانامه ثبت برند در كشور و درخواست ثبت برند در خارج
  2. ارائه معرفي نامه اي با سربرگ نام شركت كه توسط مديران آن شركت امضاء شده، دارندگان حق امضاء شخص حقوقي، مهر شركت (در شخص حقوقي ) و مهر (شخص حقيقي) . نكته: اشخاص حقوقی و حقيقي، در صورت داشتن وکیل رسمی، بايد وکالت ‌نامه دادگستری را نیز، ارائه كنند.
  3. کپی مدارک شناسایی مدیران و افراد داراي حق امضا (در شخص حقوقي) و كپي مدارك شناسايي (شخص حقيقي)
  4. نسخه روزنامه مربوط به زمان تأسیس شرکت و گواهي ثبت آخرین تغییراتی که ايجاد شده در (اشخاص حقوقی)
  5. نسخه اظهارنامه يا در صورت ثبت شدن، اصل گواهي تصديق برند در كشور مبدأ
  6. ارائه كپي از نسخه گواهي تصديق برند ثبت شده در داخل كشور و كپي مصدق گواهي ثبت برند، كه بايد به پرونده ضميمه شده و رونوشت آن ثبت گردد.
  7. كامل كردن فرم درخواست ثبت برند بين المللي يا تقاضانامه ثبت برند بين المللي
  8. پر كردن فرم مخصوص به زبان لاتين، بعد از تعيين كشور هاي مد نظر
  9. ارئه برگه اي كه نشانگر پرداخت و محاسبه هزينه هاست و مهر و امضاء شده اند.
  10. ارائه رسيد پرداخت هزينه بررسي اظهارنامه بين المللي (پس از اينكه معرفي نامه را از اداره مالكيت معنوي دريافت كرديد، به (بانك ملي، شعبه عباس آباد) مراجعه كنيد.
  11. پرداخت تعرفه های مربوط به ثبت برند بين المللي که به فرانک سوئیس می باشد.
  12. ارائه نامه درخواست خود، براي ثبت برند بین المللی كه خطاب به اداره ثبت برند ها و علائم تجاري مي گردد به همراه ذكر اسامي كشور هاي مقصد
  13. داشتن کارت بازرگانی یا عضو بودن در اتاق بازرگانی، براي ثبت برند بين المللي يا لاتين، الزامي است.

نکته: ممكن است به جز موارد ذكر شده، مدارك ديگري نيز بعدها مورد نياز باشد.

مراحل ثبت برند بين المللي چیست؟

ابتدا بايد در كشور مبدأ كه اينجا منظور ايران است، برند خود را طبق اصول و قوانين خاص اين كشور و مراحل لازم در اداره مالكيت صنعتي، به ثبت رسانده و سپس، درخواست ثبت برند تان، به صورت بين المللي را بدهيد.

نكته: ايران، از كشور هاي عضو در كنوانسيون پاريس است و اگر برند شما در ايران ثبت شود، در كشور هاي عضو سامانه مادريد (بين المللي) نيز، قابل ثبت است و مانند گذشته، براي ثبت برند، نياز به سفر به كشور مقصد نيست. تمام كشور هاي عضو اين كنوانسيون و مادريد، مي توانند با ثبت برند خود در داخل، به راحتي برند شان را در آن كشور ها نيز، به ثبت برسانند.

  1. بعد از ثبت و تنظيم اظهارنامه ثبت برند در داخل كشورو ارائه درخواست ثبت برند در خارج از كشور، بايد، فرم اظهارنامه ثبت برند بين المللي كه به يكي از زبان هاي خارجي تعيين شده، تكميل گرديده را به اداره مالكيت صنعتي ارائه كنيد تا از آنجا نيز، به سازمان (WIPO) ارائه شود. در اين فرم اظهارنامه نيز، بايد مشخصات علامت برند مد نظر، طبقات و لیست کالا ها یا خدمات مربوط به آن، طبق طبقه بندی هاي ذكر شده، تکمیل شوند. لذا، شناخت ليست طبقات، براي شما بسيار ضروري است.
  2. درخواست شما براي ثبت برند بين المللي، توسط كشور ايران يا (كشور مبدأ) ظرف مدت 3 سال بايد به سيستم مادريد، ارائه شود.
  3. اگر ثبت برند در ايران انجام نشده باشد و شخص گواهي برند خود در كشور خارجي را گرفته باشد، اين گواهي باطل و فاقد اعتبار خواهد بود و ثبت در كشور مبدأ از الزامات اساسي در ثبت برند بين المللي است.
  4. پس از ثبت برند در داخل كشور، ارائه مدارك لازم و گواهي تصديق برند ثبت شده، ارائه اظهارنامه ثبت برند بين المللي و ارائه به اداره مالكيت صنعتي، بايد مانند ثبت برند در ايران، در خارج نيز، از نام برند تان استعلام گرفته شود تا از ثبت نشدن توسط ديگران، اطمينان پيدا كنيد.
  5. به دليل اينكه ثبت برند بین المللی داراي مقررات و قوانین مخصوص به خود است، مي بايست اين كار توسط كارشناسان حقوقي يا متخصصين ثبت برند بين المللي، انجام شود. كارشناسان حقوقي (دنياي ثبت) مي توانند در اين زمينه همراه شما بوده و كار ثبت برند بين المللي شما را به بهترين نحو و كمترين هزينه به انجام برسانند.
  6. كساني كه اين مراحل را با كمك وكيل رسمي طي مي كنند، مي بايست براي آن فرد نيز مدارك لازم ارائه شده و براي اشخاص حقوقي نيز، فرم هاي مربوطه در سربرگ شركت، تنظيم شوند.
  7. ضمنا فرم هاي (MM1) _(MM2)_ (MM3) را نيز، بايد از طريق سامانه (WIPO) يا سامانه وايپو، دريافت و تكميل كنيد.
شرایط بین المللی کردن برند

نكته: ‌پرداخت و محاسبه هزينه هاي ضروري، جهت ثبت برند بين المللي، به (فرانک سوئیس) مي باشد و زبان رسمی برای اقدام به ثبت برند بين المللي (انگلیسی، فرانسه و اسپانیولی) می باشد.

بعد از تكميل فرم هاي مربوطه، ارائه مدارك ضروري ذكر شده،‌ پرداخت هزينه ها و اتمام اقدامات لازم، مي توانيد، گواهي ثبت برند بين المللي خود را دريافت كنيد.

ترجمه برند بین المللی

هزينه هاي ثبت برند بين المللي

هزینه ثبت برند بین‌المللی بدلیل تفاوت ‌های قانون‌گذاری و بروکراسی اداری هر کشور متفاوت است و سال ‌به ‌سال تغییر می‌کنند. اما برای آگاه شدن از هزینه‌ های برند مادرید به ‌طورکلی، می‌توانید وارد سامانه اینترنتی مالکیت معنوی در کشور مبدأ (ایران) شوید و هزینه ‌ها را مشاهده کنید. معمولاً هزینه‌ های ثبت علایم تجاری خارجی با واحد پول کشور سوئیس (فرانک) محاسبه می‌ شود.

مقاله پیشنهادی : مدارک ثبت برند در ایران

وکلاي ثبت برند بين المللی

تنها وکلا و كارشناسان حقوقي كه به طور نسبي به زبان انگليسي مسلطند، قادرند در سيستم مادريد فعاليت داشته باشند. (حتي براي ثبت برند، از طريق سيستم داخل كشور مبدأ) زيرا، انتقال درست و دقيق خواسته ها به اداره ثبت برند کشور مقصد، بسيار مهم است.

وکلا و كارشناسان زبده (دنياي ثبت) مي توانند، ثبت برند لاتین شما را به بهترين شكل در سيستم مادريد به انجام برسانند. همچنين، به واسطه همكاري با موسسات حقوقي بين المللي آشنا با دنياي ثبت، و همكاري كارشناسان در سيستم داخلي، امكان ثبت برند هاي بين المللي را با صرف كمترين ميزان انرژي و هزينه، براي شما فراهم كرده اند.

سخن پاياني

با ثبت برند بین المللی، شما مي توانيد با برند هاي جهاني رقابت داشته و نام برند خود را در جهان توسعه دهيد. همچنين، با ثبت برند بين المللي خود، كسب و كار شما از سوء استفاده اشخاص در امان خواهد ماند.

پيشنهاد مي كنيم، جهت پرداخت هزينه به صرفه تر براي ثبت برند تان در خارج از كشور و همچنين، انجام بهينه روال ثبت برند تان،‌ اين كار را به موسسه حقوقي دنياي ثبت بپردازيد و از بهترين خدمات اين موسسه حقوقي معتبر برخوردار شويد.

در صورت داشتن هر گونه ابهام يا سوال در مورد ثبت انواع برند ها، شرايط، ضروريات هر كدام و روال ثبت آنها مي توانيد، با كارشناسان ما در سامانه دنياي ثبت (Sabtworld) تماس گرفته و با مشاوره رايگان، راهنمايي هاي لازم را دريافت نماييد.

بيشتر بدانيد: ثبت شركت/ مراحل ثبت شركت

1- هزينه هاي ثبت برند بين المللي، كلا چقدر است؟

به دليل متغير بودن شرايط كشور هاي جهان در هر سال، نمي توان به طور دقيق، هزينه هاي ثبت برند بين المللي را بيان كرد، اما شما مي توانيد به مراجعه به سامانه ادراه مالكيت برند، تا حدودي از هزينه ها مطلع شويد. هزينه هاي مربوط به ثبت برند در ايران، در مقاله (هزينه هاي ثبت برند در سال 1402) به طور كامل بيان شده و مي توانند راهنماي خوبي در برآورد هزينه هاي ثبت برند بين المللي نيز، باشد.

2- ثبت برند در خارج از كشور، چه مزايايي دارد؟

ثبت برند شما در خارج از كشور، اين امكان را به كسب و كار شما مي دهد كه در جهان شناخته شده و امكان رقابت با برند هاي برتر دنيا را پيدا كند. همچنين، با ثبت برند بين المللي، شما از تمامي حفاظت هاي لازم از برند و كسب وكارتان، برخوردار خواهيد شد و...

برای مشاوره رایگان و همچنین جهت درخواست تمدید برند و لوگو فرم زیر را پر کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
خدمات ثبت ایزو تماس