ثبت شرکت نسبی

شرکتهای تجاری در انواع مختلفی طبقه بندی می شوند که یکی از انواع آنها شرکت های نسبی می باشد. ثبت شرکت نسبی قواعد، قوانین، شرایط و مدارک خاص خود را می طلبد که ما در این مقاله از سامانه پایدار در ارتباط با این شرایط و قوانین صحبت خواهیم کرد. بصورت کلی با ثبت شرکت تجاری در ایران، می توانید بصورت قانونی و کاملا رسمی فعالیت خود را در حوزه های مختلف شروع کرده و از مزایای تاسیس شرکت های نسبی بهره مند شوید. شرکتهای نسبی چیزی بین شرکت تضامنی و مسئولیت محدود می باشند که افراد مختلف با اهداف تجاری خاص می توانند اقدام به تاسیس آن کنند. حال این که این نوع شرکت چیست و چه مشخصات و قابلیت هایی دارد را در ادامه این مقاله بررسی خواهیم کرد.

تماس با ما مشاوره رایگان

ثبت شرکت نسبی چیست؟

شرکت های نسبی شرکتی هستند که با یک نام مشخص بین حداقل 2 نفر به بالا با اهداف تجاری تشکیل می شوند و منظور از ثبت آن ها، ثبت مدارک و پیش نیاز های آن در سامانه ثبت شرکتها می باشد. شرکا در این نوع شرکتها بر اساس میزان سرمایه ای که به اشتراک گذاشته اند، مسئولیت داشته و برای انتخاب نام شرکتهای نسبی، باید حتما از این عبارت در آن استفاده شود. ثبت شرکت نسبی نیاز به ذکر اسم یکی از اعضا و شرکا در نام شرکت داشته و می توان از واژه هایی مثل و برادرن، در اسم شرکت استفاده کرد. ترکیب دو شرکت مسئولیت محدود و تضامنی را می توان در قالب ثبت شرکت های نسبی یادآوری کرد. همینطور باید ذکر کرد که این نوع شرکت ها اعتبار بسیار بالایی در ایران دارند.

مشخصات ثبت شرکت نسبی

اعتبار یک کسب و کار یا شرکت برای سرمایه گذاری افراد در آن، حرف اول را می زند و از مهم ترین ویژگی ها و مشخصاتی که ثبت شرکت نسبی دارد، اعتبار بالای آن می باشد. دومین مشخصه ای که ثبت این نوع شرکتها در ایران دارد، مسئولیت هر شریک بر اساس میزان سرمایه خود در شرکت می باشد. ثبت آسان این نوع شرکتهای تجاری باعث می شود تا با هزینه ارزان قیمت و کم، بتوان آنها را در سامانه ثبت شرکتها تاسیس و راه اندازی کرد. برای همین باید با مدارک و قوانین موجود در این مسیر آشنا باشید تا در سریع ترین زمان بتوانید کسب و کار خود را در قالب شرکتهای نسبی، آغاز کنید.

شرایط و قوانین ثبت شرکت نسبی

تاسیس هر شرکت قوانین و شرایط خاص خود را دارد و بر اساس قوانین موجود در تجارت ایران، شرکتهای نسبی بایستی پیش از تاسیس، سرمایه نقدی خود را تهیه کرده و سرمایه غیر نقدی را تسلیم کنند. برای شروع به کار نیاز به تهیه حداقل سرمایه موجود که در حال حاضر 100 هزار تومان می باشد، است و این تعرفه ممکن است تغییر کند.

انتقال سهام بین افراد در شرکتهای نسبی امکان پذیر نیست مگر اینکه تمام شرکا رضایت خود را اعلام کنند. میزان تقسیم سود در این نوع شرکتها بر اساس میزان سهام هر فرد تقسیم می شود که البته این موضوع را می توان در شرکت نامه به حالت های دیگری تعریف کرد. در صورت داشتن بدهی شرکتهای نسبی، هر فرد بر اساس میزان سرمایه خود وظیفه پرداخت بدهی های موجود را خواهد داشت.

مدارک لازم ثبت شرکت نسبی

مدارکی که برای تاسیس این نوع شرکتها لازم است، به آسانی قابل تهیه بوده و در صورت مواجه شدن با دریافت یا تهیه هر کدام از آنها، می توانید روی کمک مشاورین ما در دنیای ثبت حساب باز کنید.

  • تهیه شرکت نامه امضا شده توسط کلیه شرکا و اعضا
  • صورت جلسه شرکت امضا شده توسط کلیه اعضا
  • تقاضانامه شرکت نسبی
  • اساس نامه شرکت در 2 نسخه رسمی
  • تهیه جواز های لازم برای فعالیت طبق حوزه کاری شرکت
  • ارائه کارت ملی، شناسنامه کلیه اعضای شرکت به همراه پایان خدمت یا معافیت دائم
  • ارائه مشخصات مدیران شرکت

هزینه ثبت شرکت نسبی

برای تعیین هزینه دقیق تاسیس شرکتهای تجاری در نوع نسبی، بایستی شرایط شما، مدارک، داشتن مجوز ها و روشی که قصد دارید انتخاب کنید را با هم بررسی کرده و سپس هزینه ثبت شرکت نسبی را به شما اعلام کنیم. برای این کار شما می توانید با ثبت درخواست خود از طریق فرم ها یا ارتباط با کارشناسان ما، اطلاعات لازم را بدست بیاورید.

مدت زمان ثبت شرکت های نسبی در ایران

برای مشخص کردن مدت زمان نهایی شدن نتیجه ثبت شرکت شما در سامانه رسمی، باید تعیین شود تا بصورت شخصی قصد پیگیری و تاسیس را دارید یا از طریق مشاورین و کارشناسان ما در دنیای ثبت. اگر امور حقوقی و پیگیری ثبت شرکت را به ما واگذار کنید، در بازه زمانی کوتاهی ما کلیه موارد رو برای شما پیگیری خواهیم کرد.

شرکت نامه شرکت نسبی چیست؟

تهیه وتنظیم شرکت نامه که یکی از خدمات ما در سامانه دنیای ثبت می باشد، از اصلی ترین مراحل برای تاسیس و ثبت شرکتهای نسبی در ایران می باشد. برای تنظیم شرکتنامه بایستی رضایت کلیه شرکا در ارتباط با موارد درج شده در آن وجود داشته باشد و جهت تغییر نیز این شرط الزامیست. در شرکت نامه مواردی مثل: اسم شرکت، حوزه فعالیت، شرکا، اعتبار فعالیت شرکت، اسامی مدیران شرکت، تعیین سهم افراد و سرمایه شرکت، مهم ترین مواردی هستند که ذکر می شوند. ویرایش شرکتنامه شرایط و قوانین خاص خود را داشته که برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با ما در تماس باشید.

جایگاه اعضا در ثبت شرکت های نسبی

همانطور که در بالا بررسی شد، حداقل به 2 نفر برای ثبت این نوع شرکتها نیاز است. با این حال با تعیین یک مدیر می توان فعالیت این مجموعه را آغاز کرد. مسئولیتی که مدیر شرکت نسبی بر عهده دارد، بصورت کامل می باشد و در شرایطی خاص که در شرکت نامه اختیاراتی را به فرد دیگری واگذار کرده باشند، نمی تواند در آن موضوع دخالت کند. برای ثبت شرکت نسبی بهتر است در انتخاب مدیر و اعضا نهایت دقت را داشته باشید تا در مسائل حقوقی با مشکل مواجه نشوید.

انحلال شرکت نسبی

جدا از مواردی مثل ثبت و تاسیس شرکتها، انحلال شرکت یکی از مباحث مورد اهمیت است که در شرایط و زمان های خاصی امکان پذیر است. از دلایلی که می توان به تصمیم برای انحلال شرکت نسبی اشاره کرد، ورشکستگی، پایان فعالیت شرکت و رسیدن به اهداف تجاری می باشد. پس از انحلال شرکت بسیاری از مباحث و چالش های حقوقی مثل نحوه پرداخت بدهی ها و ... به وجود می آید.

شرکت سرپا می باشد، کلیه وصول بدهی ها باید از حساب رسمی شرکت پرداخت شود. پس از انحلال افراد می توانند بر اساس میزان سرمایه و سهمی که در شرکت داشته اند، اقدام به پرداخت بدهی های افراد کنند.شرکا مسئولیت زیادی در پرداخت بدهی های شرکت نسبی داشته و نباید از این امر غافل شوند.

جمع بندی

شرکتهای نسبی نوع متداول و با اعتباری از کسب و کارهای تجاری در ایران هستند که می توان در شهر های مختلف آن را ثبت کرد. برای ثبت این نوع شرکت ها در سامانه رسمی ثبت شرکتها، می توانید از طریق موسسه حقوقی دنیای ثبت کلیه امور خود را پیگیری کنید. با بهترین شرایط و ارزان ترین هزینه ها، ما آماده ارائه خدمات به شما هستیم.

ثبت شرکت نسبی چیست؟

این نوع شرکتها ترکیبی از مسئولیت محدود و تضامنی می باشند که اعتبار بسیار بالایی برای سرمایه گذاری و فعالیت در ایران و خارج دارند.

آیا ثبت شرکت نسبی بصورت آنلاین امکان پذیر است؟

بله با ثبت درخواست خود بصورت آنلاین و اینترنتی می توانید تاسیس شرکت نسبی را آغاز کنید.


برای ثبت شرکت نسبی فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس