ثبت شرکت تعاونی

ثبت کردن شرکت تعاونی

شرکت تعاونی، یکی از انواع شرکتهاییست که در ایران قابل ثبت و فعالیت بصورت قانونی و رسمی را دارد. شرکتهای تعاونی نیاز به دریافت جواز از وزارت کار، تعاون و رفاه دارد تا کلیه مراحل قانونی را طی کند. معمولا حوزه فعالیت این گروه از شرکتها، در دو بخش توزیعی که شامل : خدمات تولیدی یا مصرفی می شود، طبقه بندی می شوند.

ثبت شرکت های تعاونی را می توان در قالب گروه های خاص و عام از نظر عضویت افراد طبقه بندی کرد. در این مقاله از وبلاگ سامانه دنیای ثبت در ارتباط با نحوه ثبت و تاسیس این نوع شرکتها، هزینه ها، مدارک لازم و کلیاتی که نیاز است تا کاربران ما بدانند، صبحت می کنیم. پیشنهاد ما این است در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، از روش های تماس با ما، مشاوره رایگان را از ما دریافت کنید. برای ثبت شرکت به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

تماس با ما ثبت شرکت آنلاین و مشاوره

شرایط ثبت شرکت تعاونی در ایران

شرایط لازم برای ثبت شرکت تعاونی

شرکتهایی که در ایران قصد تاسیس و ثبت شدن در سامانه رسمی را دارند، هر کدام بر اساس قوانین و شرایط خاصی باید فعالیت خود را آغاز کنند. به عنوان مثال در نوع شرکت تعاونی از نظر تعداد افراد مورد نیاز، باید حداقل 7 نفر به عنوان شریک حضور داشته باشند. از این 7 نفر 4 الی 5 نفر باید در زمینه ای که در موضوع شرکت قید شده است، فعالیت کنند.

برای تاسیس و راه اندازی این نوع شرکتها نیز سرمایه های مختلفی قابل جمع آوری است و بر خلاف بعضی از شرکتها، هر شخص یک رای یکسان و مساوری داشته و میزان سرمایه تاثیری در رای افراد و قدرت تصمیم گیری آنها ندارد. از مهم ترین شرایط ثبت شرکت تعاونی، قیمت گذاری 30% از سرمایه شرکت بصورت نقدی و غیر نقدی می باشد. مدارک لازم برای تاسیس این نوع شرکتها نیز بخش مهمی است که در قسمت بعدی به آن اشاره می کنیم.

مدارک ثبت شرکت تعاونی

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تعاونی

یکی از مهم ترین مباحث و سوالاتی که کاربران دنیای ثبت از مشاورین ما می پرسند، نحوه تهیه مدارک و تکمیل آنها می باشد. پیش از بررسی مدارک مورد نیاز باید در نظر داشته باشید، از طریق ارتباط با مشاوران و وکلای موسسه دنیای ثبت، قادر هستید در تهیه مدارک خود برای ثبت این نوع شرکتها، آسان ترین روش و سریع ترین راه را انتخاب کنید و نگران تهیه مدارک خود نباشید. این مدارک شامل:

  • تهیه اساس نامه شرکت و تقاضانامه ثبت شرکت تعاونی
  • ارائه صورت جلسه و دعوتنامه مجمع عمومی شرکت که توسط کلیه موسسین امضا شده باشد
  • ارائه آدرس، اسم، حوزه فعالیت، مشخص کردن سرمایه شرکت، سهام افراد
  • رزومه تحصیلی و کاری افراد
  • ارائه گواهی معتبر عدم سوء پیشینه موسسین شرکت
  • تعیین نرخ و قیمت گذاری دقیق سرمایه های غیر نقدی
  • تهیه جواز های فعالیت از مراکز لازم ( بسته به نوع فعالیت شرکت)
  • تهیه گواهینامه بانکی مبنی بر واریز 30% از سرمایه شرکت به یک حساب مشخص تحت عنوان تعاونی در شرف تاسیس

هزینه ثبت شرکت تعاونی

ثبت شرکت تعاونی چقدر هزینه دارد

بر اساس تولید، توزیع، انبوه سازی و اساس نامه ای که اداره تعاون برای این نوع شرکت ها ثبت می کند، هزینه ثبت شرکت تعاونی تعیین می شود. این هزینه در تمامی شهر های ایران یکسان بوده و شما می توانید در هر استان و شهر دلخواه، این نوع شرکت را تاسیس کنید. این نرخ معمولا از رقم 5 میلیون تومان شروع می شود و می توانید برای دریافت اطلاعات دقیق تر در باره تعرفه ها و لیست قیمت به مقاله جامع هزینه ثبت شرکت مراجعه کنید و یا با ما در تماس باشید.

آموزش مراحل ثبت شرکت تعاونی

نحوه ثبت شرکت تعاونی

در اولین قدم برای شروع مراحل تاسیس شرکتهای تعاونی در ایران، تهیه یک اساس نامه برای شرکت است. در قدم اول باید یک پیش نویس بصورت کامل و جامع در باره اساس نامه تهیه شده و اقدام به تشکیل اولین جلسه تحت عنوان مجمع عمومی کنند تا اساس نامه مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد. هدف دوم از تشکیل این جلسه تعیین اعضای هیئات مدیره و جایگاه افراد مانند، بازرسین نیز می باشد.

اداره تعاون استان مورد نظر برای ثبت شرکت، کلاس هایی آموزشی برای افرادی که نیاز به یادگیری قوانین این نوع شرکتها دارند را برگزار کرده که پس از ارائه درخواست ثبت شرکت می توان در آن شرکت کرد. از مهم ترین مواردی که باید در اساس نامه شرکت های تعاونی به آن توجه داشت، اهداف شرکت، میزان سرمایه، تعداد اعضا، مشخص کردن سهام افراد، افتتاح حساب و مشخص کردن یک نماینده با اختیارات کامل می باشد.

مدت زمان ثبت شرکت تعاونی

ثبت فوری و آنلاین شرکت تعاونی

بسیاری از افراد برای ثبت شرکت خود نیاز به سریع ترین روش و کوتاه ترین زمان دارند. برای بررسی این زمان باید در نظر داشته باشید که از چه راهی اقدام به پیگیری ثبت شرکت خود می کنید. بصورت کلی مدت زمانی که طول می کشد تا این نوع شرکتها تاسیس شود، بازه ای بین 3 الی 4 هفته کاری می باشد. در طی این مدت اداره تعاون مسئولیت بررسی مدارک، شکایات و پیگیری مدارک را بر عهده دارد. پس از انتشار آگهی تاسیس، اداره تعاون پروانه تاسیس شرکت را صادر کرده و سایر مراحل پیگیری خواهد شد.

بررسی طرح پیشنهادی توسط اداره تعاون

در قدم بعدی اداره تعاون استان مورد نظر شما، اقدام به بررسی طرح تاسیس شرکت شما کرده و طی بازه زمانی 4 تا 7 روز کاری، تائید یا عدم تائید آن را اعلام خواهد کرد. در صورت تائید طرح تاسیس شرکت تعاونی شما، فرم و نمونه اساس نامه در اختیار نماینده تام الاختیار شرکت قرار خواهد گرفت و باید مراحل زیر را از سر بگیرید

  • تهیه اساس نامه شرکت و تقاضانامه ثبت شرکت تعاونی
  • ارائه صورت جلسه و دعوتنامه مجمع عمومی شرکت که توسط کلیه موسسین امضا شده باشد
  • تهیه مجوز های مورد نیاز برای فعالیت شرکت ( مرتبط به حوزه کاری )
  • افتتاح حساب رسمی در بانک تعاون یا سایر بانک های مورد تائید این بانک
  • تهیه اساس نامه
  • مشخص کردن شرایط عضویت و بررسی طرح های شرکت و مشخص کردن مدت مان پذیرش عضو
  • سنجش شرایط و ویژگی های متقاضیان
  • بررسی دقیق سرمایه های غیر نقدی متقاضیان
  • انتشار آگهی مجمع عمومی در روزنامه رسمی کشور
  • معرفی ناظر توسط اداره تعاون
  • پیگیری برگزاری مجمع عمومی، رای گیری، تعیین هیئت رئیسه، برگه ورود متقاضیان
  • تصویب اساس نامه شرکت با رای گیری در مجمع عمومی با امضاهای مورد نیاز
  • تهیه و تنظیم پرونده اسامی و مشخصات افراد شرکت و تحویل به اداره تعاون
  • انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار

مشاوره رایگان ثبت شرکت تعاونی

ارائه خدمات رایگان مشاوره ثبت شرکت، از قابلیت های تاثیر گذاریست که سامانه دنیای ثبت برای کاربران تهیه کرده است. از طریق ارتباط با ما می توانید نظرات و راهنمایی با سابقه ترین مشاورین و وکلای متخصص در حوزه مسائل حقوقی ثبت شرکت و ثبت برند را بدست بیاورید.

جمع بندی

ثبت شرکت تعاونی در ایران، در تمامی شهر های کشور قابل پیگیری و انجام است و شما می توانید از طریق سامانه ثبت شرکت دنیای ثبت اقدام به تاسیس شرکت خود بصورت قانونی و رسمی کنید. مراحل، شرایط، مدارک و هزینه هایی که در این مسیر مورد نیاز است، همگی در این مقاله بررسی شد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، لطفا دریغ نکرده و از طریق روش های ارتباطی درج شده در وبسایت با مشاورین ما در تماس باشید تا کاملا رایگان شما را راهنمایی کنیم.

شرکت تعاونی چیست؟

یکی از شرکت های قابل ثبت در ایران، که نیاز به دریافت مجوز های لازم از اداره تعاون و وزارت کار و رفاه دارد، شرکتهای تعاونی می باشند که مزایای بسیاری برای موسسات دارد.

آیا امکان ثبت شرکت تعاونی بصورت آنلاین فراهم است؟

شما می توانید در سامانه ثبت شرکت آنلاین دنیای ثبت، بصورت اینترنتی و آنلاین، درخواست ثبت شرکت خود را درج کرده و در کم ترین زمان، منتظر نهایی شدن تاسیس شرکت خود در سامانه رسمی بمانید.


برای ثبت شرکت تعاونی زیر وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس