ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت چگونه است؟

پس از ثبت شرکت ممکن است تغییراتی در آن ایجاد کنید. در این صورت تمام مراحلی که برای ثبت شرکت انجام دادید را باید برای ثبت تغییرات نیز انجام دهید.

در صورتی که به دلایل مختلف مجبور به تغییراتی در شرکت خود شدید، باید تغییرات ایجاد شده را به سازمان اداره امور ثبت شرکت‌ها اطلاع دهید و همه مسئولین و اعضاء مربوطه را نسبت به این تغییرات و امور آن آگاه کنید.

جهت ثبت تغییرات شرکت نیازمند مدارک خاصی هستید و باید مراحل انجام روند آن را که نسبتاً کار دشواری است را بلد باشید. در ادامه این مقاله از دنیای ثبت همراه باشید تا با این روند، مدارک، شرایط، هزینه‌ها و غیره در رابطه با ثبت تغییرات شرکت آشنا شوید.

ثبت شرکت مشاوره رایگان

موضوع تغییرات در شرکت

تغییراتی در شرکت رخ می‌دهند که باید ثبت شوند، در این بخش از مقاله به ارائه موضوعات این تغییرات پرداخته شده است:

  • تغییر آدرس شرکت، تغییر نام شرکت و یا تغییر موضوع فعالیت آن
  • تغییر در میزان سهام، یا اضافه شدن شریک جدید (نقل و انتقال سهام)
  • تمدید مدیران یا تغییر سمت‌ها
  • تمدید بازرس و هیئت مدیره
  • ورود و خروج اعضاء
  • تعیین و تغییر حق امضاء
  • کاهش و یا افزایش سرمایه

شرایط ثبت تغییرات شرکت

هر شرکتی پس از ثبت، ممکن است دچار تغییراتی شود. تغییرات در طول روند کاری مجمع عمومی و یا بر اساس جلسات هیأت مدیره، در راستای اساسنامه و بر حسب تحولات و تصمیمات شرکت رخ می‌دهد.

بر اساس نظام نامه قانون تجارت و اداره ثبت شرکت‌ها، انجام تغییرات در شرکت‌ها نیز روند و مراحل قانونی خاص خود را دارد که باید آن‌ها را اجرا کرد.

در ثبت تغییرات شرکت، لازم است صورت جلسه‌ای توسط مسئولین شرکت با توجه به علل تغییر و ذکر آن تنظیم شود و به مراجع ثبتی ارائه شود و با تأیید و صحت صورت جلسه مذکور و همچنین رعایت تمامی قوانین و اصول مندرج در پرونده اصلی (صورت جلسه)، تغییرات مذکور در یک آگهی در روزنامه‌های رسمی و آگهی روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه‌های محلی اطلاع رسانی و منتشر شود.

موضوع و دلیل این تغییرات باید تأیید و هیچ تناقضی با مندرجات صورت جلسه تدوین شده و همچنین قوانین و اصول اداره ثبت شرکت‌ها نداشته باشد.

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت

برای ایجاد ثبت تغییرات شرکت ابتدا باید تمامی اعضا رضایت خود را از تغییرات اعلام کنند تا بتوان ادامه مراحل ثبت تغییرات را انجام داد. در وهله اول پس از رضایت سهامداران و اعضا باید مدارکی جهت ثبت تغییرات شرکت را آماده کرد که در ادامه آن‌ها را لیست کرده‌ایم:

  • تشکیل جلسه و تنظیم صورت جلسه تغییرات با توجه به نوع تغییرات
  • کپی مدارک شناسایی اعضا و سهامداران شرکت
  • اساسنامه شرکت
  • روزنامه رسمی ثبت شرکت یا آخرین تغییرات شرکت

مراحل ثبت تغییرات شرکت

در این بخش از مقاله به مراحل ثبت تغییرات شرکت به طور مختصر پرداخته شده است. در صورت وجود هر گونه سؤال درباره هر مرحله از این مراحل و روند می‌توانید با مشاوران حقوقی دنیای ثبت در ارتباط باشید.

  • ارائه صورت جلسه با امضای اوراق توسط هر یک از شرکا
  • مراجعه به ادارهثبت شرکت‌ها به آدرس اینترنتی (ir)
  • تکمیل فرم‌ها و اصلاحات خواسته شده و بارگذاری مدارک مورد نیاز
  • ارسال مدارک از طریق پست به دفاتر ادارهثبت شرکت‌ها
  • پرداخت هزینه‌های اخذ آگهیتغییرات با مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها

در صورتی که برای ثبت شرکت نیاز به کمک دارید و یا زمان کافی برای ثبت شرکت یا تغییرات آن ندارید، می‌توانید از مشاوران حقوقی دنیای ثبت کمک بگیرید. با ما در تماس باشید.

زمان مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت

به طور معمول مدت زمان ثبت تغییرات و پروسه عادی آن حدود 10 روز کاری زمان نیاز دارد. البته ثبت تغییرات در سایت و پیگیری آن به طور شخصی ممکن است زمان زیادی را صرف کند.

برای جلوگیری از این امر و انجام آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن، می‌توانید این کار را به مؤسسات حقوقی بسپارید، زیرا این مؤسسات تجربه‌ای طولانی مدت در مورد ثبت شرکت و تغییرات آن دارند، در نتیجه اشتباهی که زمانبر باشد، در روند کار رخ نمی‌دهد.

مؤسسه حقوقی دنیای ثبت با سابقه چندین ساله در این زمینه می‌تواند به طور رایگان درباره هزینه ثبت تغییرات شرکت و سایر موارد به شما مشاوره دهد. در صورت نیاز با ما در ارتباط باشید.

هزینه ثبت تغییرات شرکت

هزینه ثبت تغییرات شرکت متغیر است و به عوامل متعددی وابسته است. در ادامه عوامل مؤثر بر هزینه ثبت تغییرات شرکت ذکر شده‌اند:

1- نوع تغییرات در شرکت که تعداد صورت جلسات را مشخص می‌کند: تعداد صورت جلسات شرکت بسته به نوع ثبت تغییرات شرکت متفاوت است. معمولاً تنظیم و ثبت هر صورت جلسه در سامانه و پیگیری آن تا تأیید پیش نویس آگهی تغییرات، دارای هزینه‌ای حدود 350000 تا 500000 می‌باشد که به دلیل تفاوت در انواع تنظیم صورتجلسات متغیر است و نمی‌توان آن را به طور دقیق تعیین کرد.

هر صورت جلسه دارای هزینه ثابتی است که مؤسسه حقوقی دنیای ثبت برای ثبت تغییرات همان را از متقاضیان دریافت می‌کند. تشخیص تعداد صورتجلسات کمی تخصصی است و باید اطلاعات درباره نوع تغییرات به طور دقیق موجود باشد.

2- هزینه تغییر دادن آدرس شرکت:برای تغییر آدرس شرکت فقط یک صورت جلسه مجمع عمومی به طور فوق العاده نیاز است و هزینه ثابت آن 450000 تومان است. بعد از این تغییرات، باید آن را در روزنامه جهت اطلاع رسانی به عموم به چاپ رسانید، که هزینه چاپ روزنامه به نوع روزنامه و فضایی که آگهی در روزنامه اشغال می‌کند، بستگی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه دقیق ثبت تغییرات شرکت شخصی خود با مشاوران حقوقی دنیای ثبت در ارتباط باشید.

ثبت تغییرات شرکت با مؤسسه دنیای ثبت

اگر به هر دلیلی در اساسنامه شرکت تغییری ایجاد شود، باید تغییرات ایجاد شده را به سازمان اداره امور ثبت شرکت‌ها اطلاع داد و همه مسئولین و اعضاء شرکت را نسبت به این تغییرات آگاه کرد.

در صورتی که می‌خواهید تغییرات شرکت خود را به ثبت برسانید، دنیای ثبت آماده به کار است و می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. دنیای ثبت در این زمینه سالیان زیادی است که تجربه دارد. بدون این که صرف هزینه اضافی و تلف کردن زمان خود، می‌توانید از مشاوران آن‌ها کمک بگیرید تا تغییرات شرکت خود را ثبت کنید.

در این مقاله از دنیای ثبت سعی شد درباره مدارک، مراحل و مدت زمان مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت اطلاعاتی ارائه شود تا به شما در این زمینه کمک کند. اگر هر گونه ابهام و سؤال درباره ثبت تغییرات شرکت دارید و یا زمان کافی برای ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکتت ندارید، می‌توانید از طریق سایت دنیای ثبت و یا شماره تماس زیر با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چه مدارکی جهت ثبت تغییرات شرکت نیاز است؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت عبارتند از اساسنامه شرکت، تعداد و مقدار سهام شرکت (لیست شرکا با مقدار سهم هر شخص) و مشخصات هویتی اعضا برای ثبت و کد ثنا اعضاء برای ثبت صورت جلسه.

آیا خودمان به تنهایی می‌توانیم تغییرات شرکت را ثبت کنیم؟

بله، امکان ثبت تغییرات شرکت در سامانه به تنهایی وجود دارد اما بهتر است که از کسی که قبلاً این کار را انجام داده راهنمایی و کمک بگیرید. در غیر این صورت احتمالاً در تنظیم صورت جلسات که قواعد خاصی دارد و یا پس از ثبت در سامانه و پست مدارک، اشتباه کنید و درخواست شما رد خواهد شد و باید دوباره این مسیر را طی کنید. در این زمینه می‌توانید از مشاروان حقوقی دنیای ثبت کمک بگیرید.

هزینه ثبت تغییرات چقدر است؟

هزینه ثبت تغییرات متغیر است و به تعداد صورت جلسات بستگی دارد. زیرا تعداد هر صورت جلسه ثبت و ثبت آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار به طور جداگانه هزینه خواهد داشت.


برای مشاوره رایگان در امور ثبتی و حقوقی فرم زیر را پر کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
خدمات ثبت ایزو تماس