تغییر مدیرعامل شرکت

نحوه ثبت تغییر مدیرعامل

مدیر عامل شرکت از طرف هیات مدیره انتخاب شده و حدود اختیارات آن را تعیین می‌کنند. اگر مدیر عامل در هیئت مدیره عضو باشد نمی‌تواند به عنوان مدیر عامل شرکت مشخص شود. این شخص باید به صورت اختصاصی در جایگاه خود قرار گیرد. گاهی اوقات به دلایل مختلف نیاز به تغییر مدیرعامل وجود دارد.

برای این کار باید یک مدیر عامل دیگر را به عنوان مدیرعامل جایگزین انتخاب کرد. این کار طی مراحل مختلف و با شرایط مشخصی انجام می‌شود. در این مقاله از سامانه دنیای ثبت، سعی داریم اقدامات لازم برای تغییر مدیر عامل شرکت را برای شما مطرح کنیم. با ما همراه شوید.

تماس با ما مشاوره رایگان

تغییر مدیرعامل شرکت چیست؟

تغییر مدیر عامل شرکت به هر دلیلی انجام شود، باید در سازمان ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد. یک مدیر عامل نمی‌تواند بیش از یک شرکت را در اختیار داشته باشد. تغییر مدیرعامل مانند تغییر در رتبه‌بندی شرکت بوده که باید به ثبت برسد. گاهی عزل مدیر عامل از طرف هیئت مدیره و گاهی اوقات این کار از طرف دادگاه انجام می‌شود. تغییر مدیر عامل به منظور جایگزین کردن یک شخص با داشتن شرایط لازم برای دریافت سمت مدیر عاملی است.

مراحل تغییر مدیرعامل شرکت

برای ثبت تغییر مدیرعامل باید چکار کنیم

برای تغییر مدیرعامل شرکت باید مراحل مختلفی را طی کرد. باید یک نامه روی سربرگ تهیه کرده و مدیر عامل جدید معرفی گردد. گواهی امضای مدیرعامل جایگزین و گواهی امضای تمامی صاحبان امضا شرکت برای تغییر مدیر عامل نیاز است. دو عکس از مدیرعامل جدید و آخرین تغییرات اعضای هیئت مدیره نیز برای این کار الزامی است. کپی تمامی صفحات و کپی کارت ملی پشت رو از مدیرعامل جدید و اصل آخرین کارت عضویت باید تهیه شود.

شرایط تغییر مدیرعامل شرکت

برای تغییر مدیرعامل شرکت نمی‌توان از هر شخصی استفاده کرد. افراد مهجور و اشخاصی که حکم ورشکستگی داشته باشند، نمی‌توانند به عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب شوند. افرادی که کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشند نیز شرایط لازم را برای مدیرعامل شدن شرکت ندارند. افرادی که به صورت کلی و جزئی محکومیت قانونی داشته باشند و این محکومیت به دلایل مختلف صورت گرفته باشد نیز شرایط لازم را برای مدیرعامل شدن شرکت ندارند.

برای اطلاع از شرایط ثبت شرکت کلیک کنید.

هزینه‌های تغییر مدیرعامل شرکت

 تغییر مدیرعامل چقدر هزینه لازم دارد

هزینه‌هایی که برای تغییر مدیرعامل شرکت در نظر گرفته می‌شود مربوط به تهیه مدارک و هزینه‌های فاکتورهایی است که از طریق موسسه مورد نظر ارائه می‌گردد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ها و هزینه های لازم جهت تغییرات در سمت مدیر عامل، با مشاوره رایگان در سامانه دنیای ثبت، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مشاوره رایگان سامانه دنیای ثبت

تغییر مدیرعامل شرکت کار آسانی نیست و باید شرایط لازم برای این کار وجود داشته باشد. دریافت اطلاعات لازم و آگاهی‌های زیاد برای تغییر مدیرعامل شرکت اهمیت زیادی داشته و از طریق مشاوره انجام‌پذیر است. مجموعه ما با مشاوره رایگان اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد. برای این کار کافیست از طریق شماره تماس، ایمیل و یا چت آنلاین، درخواست خود را ثبت نمایید.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب بالا برای تغییر مدیر عامل شرکت نیاز به ثبت این کار وجود دارد. ثبت تغییر مدیرعامل شرکت نیاز به مدارک لازم و طی مراحل قانونی است. برای این کار می‌توان از موسسات ثبت گوناگون استفاده کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های مجموعه ما تماس بگیرید. همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را درباره این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

شرایط تغییر مدیر عامل شرکت چیست؟

یکی از شرایط لازم برای تغییر مدیرعامل یک شرکت جایگزین کردن مدیرعامل جدید با صلاحیت‌های قانونی لازم و معرفی این فرد است.

آیا تغییر مدیرعامل شرکت اجباری است؟

تغییر مدیرعامل شرکت اجباری نبوده و این کار در صورت توافق انجام می‌شود.

برای مشاوره رایگان و همچنین جهت درخواست ثبت تغییر مدیر عامل فرم زیر را پر کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ثبت ایزو تماس